بازي‌هاي آسيايي اينچئون

 

يک طلا و يک نقره براي ايران در تيراندازي

نمايندگان ايران در تيراندازي ۱۰ متر بادي زنان ايران در بخش انفرادي صاحب مدال‌هاي طلا و نقره شدند. مسابقات تيراندازي تپانچه ۱۰ متز زنان در مرحله فينال برگزار شد و ايران هم با دو ورزشکار در اين رقابت حاضر شد. در اين ماده نجمه خدمتي و نرجس امام قلي‌نژاد نمايندگان ايران بودند که در پايان با قرار گرفتن در رده‌هاي اول و دوم مدال‌هاي طلا و نقره را از آن خود کردند و نماينده چين سوم شد. پيش از اين در همين ماده مدال نقره تيمي براي ايران کسب شده بود که نخستين مدال کاروان کشورمان بود. کيومرث‌ هاشمي و شاهرخ شهنازي، رئيس و دبيرکل کميته ملي المپيک با حضور در سالن رقابت تيراندازان را از نزديک تماشا کردند.

حذف تيم ملي اميد از بازي‌هاي آسيايي

تيم ملي فوتبال اميد ايران از بازي‌هاي آسيايي اينچئون حذف شد. به گزارش ايسنا، با پيروزي يک بر صفر تيم فوتبال اميد ويتنام برابر قرقيزستان،حذف تيم ملي اميد ايران از گروه هشتم بازي‌هاي آسيايي اينچئون قطعي شد. تيم ايران در دو بازي که در اين گروه انجام داد، ابتدا چهار بر يک مغلوب ويتنام شده بود و بعد از آن با تساوي يک بر يک مقابل قرقيزستان متوقف شد. اين ناکامي ضعيف‌ترين نتيجه‌ تيم ملي اميد در تاريخ بازي‌هاي آسيايي است، چرا که ايران پر افتخارترين کشور در رشته فوتبال اين بازي‌ها است. بنابر قانون اقامت ورزشکاران در دهکده بازي‌هاي آسيايي تيم‌هايي که از دوررقابت‌ها کنار مي‌روند ۲۴ ساعت مهلت دارند تا محل اسکان خود در دهکده را ترک کنند. بر همين اساس کادر سرپرستي تيم ايران که پيش‌بيني حذف از مرحله گروهي اين بازي‌ها را داشت، مهياي بازگرداندن ملي‌پوشان اميد به ايران شده است.

هندبال ايران از سد کويت گذشت

تيم ملي هندبال در دومين ديدار خود تيم قدرتمند کويت را شکست داد. ايران در دومين ديدار خود به مصاف کويت رفت و در پايان با نتيجه ۲۹ بر ۲۵ حريف خود را شکست داد. ملي‌پوشان ايران در اين ديدار نزديک و نفس‌گير بازي خوبي را از خود به نمايش گذاشتند و موفق شدند حريف خود را با شکست روبرو کنند.

چاووشي‌فر از صعود به فينال بازماند

جمال چاووشي‌فر از صعود به فينال ماده ۵۰ متر کرال پشت بازي‌هاي آسيايي بازماند. در دومين روز از رقابت‌هاي شناي بازي‌هاي آسيايي، جمال چاووشي‌فر در ماده ۵۰ متر کرال پشت به رقابت پرداخت و در گروه خود چهارم و در مجموع با قرار گرفتن در مکان چهاردهم از صعود به فينال بازماند.

او با ثبت زمان ۲۶ ثانيه و ۷۷ صدم ثانيه رکورد قبلي اين ماده که متعلق به خودش بود را ارتقا بخشيد. رکورد پيشين او ۲۷ ثانيه و ۱۰ صدم ثانيه بود.

بسته شدن پرونده جودو  بدون مدال

نماينده وزن ۱۰۰- کيلوگرم تيم ملي جودو با شکست مقابل نماينده کره‌جنوبي از رسيدن به مدال برنز باز ماند. جواد محجوب، جودوکار وزن ۱۰۰ – کيلوگرم تيم ملي ايران در مرحله نيمه نهايي بازي‌هاي آسيايي اينچئون مقابل «ماکسيم راکوف» از قزاقستان به روي تاتامي رفت و در کمتر از ۳۰ ثانيه ضربه فني شد. «ماکسيم راکوف» عنوان نايب قهرماني المپيک لندن و قهرماني جهان را در کارنامه خود دارد. محجوب پيش از رسيدن به مرحله نهايي در دور اول يان سئو از ميانمار و «يالکاپوف» از ترکمنستان را ايپون (ضربه فني) کرد و براي رسيدن به مدال برنز به مصاف نماينده کره جنوبي رفت و با شکست ضربه فني مقابل حريف خود از رسيدن به مدال بازماند. به اين ترتيب کار جودوکاران ايران بدون مدال به پايان رسيد.

الهه منصوريان در نيمه‌نهايي

سانداکار تيم ملي بانوان ايران در بازي‌هاي آسيايي اينچئون به مرحله نيمه‌نهايي راه پيدا کرد. الهه منصوريان سانداکار وزن ۵۲- کيلو با برتري ۲ بر صفر مقابل نماينده نپال به مرحله نيمه‌نهايي راه پيدا کرد. منصوريان امروز مقابل کيم‌هي بين از کره‌جنوبي قرار خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا