دلایل صریح نسبت به حرمت نقد معصومان وجود دارد/ مبلغان دین نباید در برابر این مواضع سکوت کنند

به گزارش بصیرنیوز، آیت‌الله علی‌اکبر سیفی مازندرانی در دیدار جمعی از اساتید حوزه علمیه در بیت آیت‌الله العظمی نوری همدانی با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور در خصوص نقد معصومین، اظهار کرد: دلیل صریح و قطعی بر حرمت نقد نسبت به کلام و فرمان پیامبر اکرم(ص) وجود دارد و ما امامان معصوم را مانند پیامبر اکرم(ص) می‌دانیم و روایت متواتر شیعه است که اولوالامر مقصود ائمه(ع) هستند.

وی خاطرنشان کرد: این حق برای کسی وجود ندارد که در جان و درون قلب هم نسبت به آنها نقد صورت گیرد چرا که ایمان در جان انسان است و مؤمن نباید در جان خود احساس نقد معصوم کند چراکه  نقد به معنای برملا و بیان کردن عیب یا نقطه ضعف است که با عصمت منافات دارد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه این اظهارات و مشابه آن از سوی برخی افراد برای چندمین بار در حال  تکرار است، تصریح کرد: در حالی که مقام معظم رهبری درباره مذاکره با آمریکا، برجام، حضور زنان در ورزشگاه، اقتصاد مقاومتی نظر خود را بیان کردند اما در مقابل ایشان موضع گرفته شد و این در حالی است که این اتفاق برای بار نخست نیست که بگویید خطا و اشتباه کردید و حواستان نبوده و غافل شدید بلکه این موارد حمل بر تعمد می‌شود.

سیفی مازندرانی با اشاره به اهمیت اطاعت از ولی فقیه گفت: به فرموده امام خمینی (ره) “حکم فقیه جامع به مثابه حکم رسول خدا(ص) است” و همچنین دلایل زیادی در تبعیت از ولایت فقیه وجود دارد مانند اینکه؛ کسی که امین، صاحب نظر و دارای شناخت احکام باشد باید او را بین مسلمین ح‍‍‍َکَم قرار داد، و از او تبعیت کرد و کسانی که از رهنمودهای مقام معظم رهبری سرپیچی می‌کنند باید ببینند که در مسیر و خط مشی امام راحل(ره) هستند یا خیر.

وی با بیان اینکه برخی افراد به ما می‌گویند این سخنان را مطرح نکنید که موجب اختلاف می‌شود، یادآور شد: در حالی که می‌بینیم  اشخاصی در برابر ولی امر مسلمین موضع می‌گیرند و مخالفت می‌کنند نمی‌توانیم سکوت کنیم چراکه وحدت مورد امر شارع پیرامون حبل‌الله است و در حکم و اجرای حکم دین نباید متفرق شد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه زمانی که کیان نظام، دین و مذهب در معرض خطر شد بر ما است که انجام وظیفه کنیم، اظهار کرد: اگر این سخنان را مطرح نکنیم و ادای رسالت الهی نشود از زمره مبلغان رسالات‌الله خارج می‌شویم.

سیفی مازندرانی در پایان تأکید کرد: این مطالب باید در صحن فیضیه در حضور جمع علما و فقها گفته شود تا دنیا، ایران و جوانان انقلابی بدانند که ما استدلال و منطق داریم، مستندمان نصوص کتاب و سنت است و شعار نمی‌دهیم و آن‌هایی که این اظهارات را مطرح می‌کنند باید حواس خود را جمع کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا