امام جمعه فریدونکنار مطرح کرد

بصیرت ۹ دی به واسطه اربعین حسینی بدست آمد/ از غنی سازی ۶۰ درصد به شدت حمایت می کنیم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، حجت الاسلام سید محمود جلالی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلی قدس شهرستان فریدونکنار با اشاره به راهپیمایی میلیونی عاشقان امام حسین (ع)، اظهار داشت: حضور بیست میلیونی مسلمانان در روز اربعین در عراق تحولی جدید در جهان ایجاد کرد، اگرچه دشمن اهل بیت و خبرگزاری های وابسته به استکبار و صهیونیسم چشم خود را بستند و این صحنه های باشکوه را برای مردم دنیا گزارش نکرده اند.

وی با بیان اینکه دشمنان می خواهند نور خدا را خاموش کنند و همچون خلفای عباسی دست به کشت و کشتار می زنند، تصریح کرد: امروز هم سلفی های تکفیری با انواع توطئه ها می خواستند جلوی سد خروشان زائرین اباعبدالله را بگیرند اما موفق نشدند.

 

جلالی خاطرنشان کرد: از شهادت امام حسین (ع) آتش عشق و ایمانی در دلهای این امت افروخته شده است که هرگز سرد و خاموش نمی گردد.

 

امام جمعه فریدونکنار با بیان اینکه همین اربعین ها و عزاداری ها بود که ۹ دی ۸۸ را رقم زد، عنوان داشت: این عزاداری ها بود که آن بصیرت ها را بوجود آورد، آن زمان که توطئه گران اصحاب فتنه را به بازی گرفتند تا ارکان نظام را هدف قرار دهند و این نظام را متزلزل کنند.

 

وی افزود: برای رسیدن به این هدف به آرمانهای حسینی بی توجهی کردند و با بی حرمتی در روز عاشورا پرچم های حسینی را به آتش کشیدند اما ملت بیدار که آن عشق و شور حسینی را در دلش شعله ور ساخته بود آرام نگرفت و با حرکتی میلیونی در تهران همه این توطئه ها را خنثی کردند که آن هم از برکات عزاداری سرور شهیدان امام حسین (ع) است.

 

جلالی ادامه داد: به همین دلیل روز ۹ دی را روز بصیرت و میثاق با ولایت نام نهادند و این روز در خاطره تاریخ انقلاب ثبت و ضبط برای همیشه ایام خواهد ماند.

 

امام جمعه فریدونکنار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات هسته ای و کیفیت اجرای قرارداد مورد توافق طرفین در ژنو بین ایران و کشورهای ۱+۵ اذعان داشت: در هفته گذشته شاهد بودیم که تقریبا این مذاکرات به نتیجه نرسید، آمریکایی ها که تحت فشار صهیونیست سفاک هستند از این نرمش قهرمانانه که رهبری ارائه دادند سوء استفاده کردند.

 

وی افزود: با توجه به زیاده خواهی هایی که از سوی آنها اعمال شد تعدادی از نمایندگان مجلس حرکتی را انجام دادند و طی آن در بیانیه ای اعلام داشتند که اگر آمریکا بر اساس توافق نامه ژنو عمل نکند دولت را مکلف می کنیم که غنی سازی را از ۲۰ درصد به ۶۰ درصد ارتقا دهد تا ایران از جایگاه قدرت و عزت برسر میز مذاکره سخن بگوید و ملت فهیم ایران از این حرکت نمایندگان مجلس سخت حمایت می کند.

 

جلالی با بیان اینکه بر اساس فرموده های امام راحل و رهبری ما به آمریکا اعتماد نداریم، اظهار داشت: ترکیه که خادم دست به سینه آمریکا بود، ترکیه که در وارد کردن این مصیبت بزرگ از آمریکا حمایت کرد امروز آتش نفاق آمریکا گریبان این کشور را هم گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا توطئه، نفاق و زورگویی است، گفت: ضمن حمایت از مذاکره کنندگان هسته ای ایران، ه این فرزندان انقلاب اسلامی تذکری می دهم و آن این است که ای مردان دیپلماسی قرار بر این است که تفاهم نامه بر اساس عزت ایران تنطیم شود، مواظب باشید عزت ایران، شهدا و ملت شریف ایران با یک غفلت خدشه دار نشود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا