لزوم مشارکت فکری اولیای دانشآموزان در پیشرفت کیفی تحصیلی

بصیر، کرمعلی فهیمی در جلسه اقدامپژوهی مدیران مدارس متوسطه اول شهرستان فریدونکنار با اشاره به لزوم حرکت جدی و رو به جلو در امر آموزش اظهار داشت: زمانی میتوانیم در پیشرفت کمی و کیفی امور آموزشی موفق باشیم که در انجام امور محوله، احساس مسئولیت کرده و دارای هدف و برنامه باشیم.
وی با تأکید بر خودارزیابی مدیران گفت: مدیران با ارزیابی برنامههای سالانه خود و آسیبشناسی آنها به دنبال رفع موانع و مشکلات موجود باشند.
معاون آموزشی آموزش و پرورش فریدونکنار تجزیه و تحلیل آزمونها را یکی از مهمترین کارهایی دانست که به شناسایی دروسی که دانشآموزان در آنها آسیبپذیرند،کمک میکند.
فهیمی افزود: تجزیه و تحلیل آزمونهای برگزار شده در مدارس و بررسی روند افت و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان باید به صورت جدی و مستمر انجام گیرد تا در صورت نیاز، به تشکیل کلاسهای تقویتی و یا بازآموزی دروس آسیبپذیر پرداخت.
معاون آموزشی آموزش و پرورش شهرستان فریدونکنار در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: با تغییر نگرش در اولیای دانشآموزان و جلب مشارکت فکری آنان در جهت بهبود روند تحصیلی فرزندانشان میتوانیم بزرگترین اتفاق را در پیشرفت کمی و کیفی آموزش منطقه رقم بزنیم.
وی خاطرنشان کرد: استفاده از صاحبنظران با تجربه در جلسههای آموزش خانواده به این تغییر نگرش کمک میکند.
فهیمی در پایان، استفاده از تجربیات مدیران موفق را برای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه و عدم تکرار راه و مسیر رفته در آموزش، خواستار شد.