کرمی و معتمد به مدال طلا دست پیدا کردند/ حذف ناباورانه قهرمان جهان

به گزارش بصیر، در ادامه رقابتهای تکواندو بین المللی آلمان که در شهر هامبورگ جریان دارد تیم ایران روز شنبه سه نماینده داشت که محمد باقری معتمد و یوسف کرمی دو نماینده ایران در المپیک ۲۰۱۲ لندن با شکست همه رقبا به مدال طلا دست پیدا کردند و بهنام اسبقی هم با دو پیروزی از گردونه مسابقات کنار رفت.

 
در وزن ۶۸- کیلوگرم تیم تکواندو کشورمان دو نماینده داشت. بهنام اسبقی که ماه قبل در مسابقات هلند توفیقی کسب نکرده بود در فاصله کمتر از یک ماه در یک تورنمنت بین المللی دیگر دست خالی ماند تا بیش از گذشته به تمرکز روی مسابقات برون مرزی نیاز داشته باشد. اسبقی که در مسابقات داخلی رقبای خود را یکی بعد از دیگری شکست داد و جواز حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را کسب کرد، در آلمان دور نخست استراحت داشت ، سپس “ویگاز” از لهستان را ۷ بر يک از پیش رو برداشت و در ادامه هم “کیومبرگ” از بلژیک را ۵ بر ۲ شکست داد. اسبقی در مبارزه سوم خود  به مصاف “لانگبوردا” از اسپانیا رفت و با قبول شکست ۱۱ بر۷ از درو مسابقات کنار رفت. 
 
اما محمد باقری معتمد در ادامه مبارزات خوب خود روی “شی هاپ چانگ” های خارجی موفق به کسب مدال طلا شد. وی دور نخست استراحت داشت ، سپس “آداچیرو” از  بلژیک (۱۴بر ۴)،”هولر” از  آلمان (۱۲بر۵) و  “جان لبرگ” از  کانادا (۱۰ بر۴) را شکست داد و راهی بازی پایانی شد. وی در مبارزه نهایی مقابل “گارسیا مارتینز” از اسپانیا قرار گرفت و با برتری ۱۴بر۴ به مدال طلا دست پیدا کرد.  در این وزن بعد از مارتنیز که نقره گرفت ، “پاتوین” از کانادا و “سیلوا” از برزیل به نشان نقره دست پیدا کردند.
 
یوسف کرمی دیگر مرد طلایی تیم ملی ایران در آلمان بود. وی در وزن ۸۷- کیلوگرم دور نخست استراحت داشت، سپس “مارچین” از لهستان را ۱۵ بر ۵ شکست داد و در ادامه ۱۱ بر یک  “شاکیف” از قزاقستان را از پیش رو برداشت و پس از آن با برتری مقابل نماینده آلمان‌ها راهی پایانی شد. وی در دیدار پایانی “آندرو براگون” از کانادا را ۵ بر ۳ شکست داد و به مدال طلا دست يافت. در این وزن “الکساندر برچین” از آلمان و “ایوان نیکیتین” از روسیه به نشان برنز دست يافتند.
 
این دوره از مسابقات با حضور ۸۶۵ تکواندوکار از ۶۲ کشور در هامبورگ آلمان جریان دارد و امروز به پایان می رسد. 
 
 
 
منبع: صدخبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا