سردرگمی وزارت صنعت درباره تعیین تکلیف برنج‌های وارداتی

به گزارش بصیرنیوز،عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه مصرف سالانه چای در ایران ۱۲۰ هزار تن است، گفت: در گذشته حدود ۷۰ هزار تن چای تولید می‌شد که اکنون ۲۰ هزار تن چای تولید می‌شود.

مهرداد لاهوتی ظهر امروز در نشست شورای اداری شهرستان لنگرود در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: عزم و اراده دولت به سمتی است که در سال آینده تحول بزرگی در زمینهٔ اشتغال ایجاد کند که بستر‌های اولیه آن کاملاً مشهود و شرایط آن فراهم‌شده است.
وی گفت: ۱۱ هزار میلیارد تومان درزمینهٔ ایجاد اشتغال روستایی در نظر گرفته‌شده است تا به‌صورت تسهیلات به کشاورزان و تولیدکنندگان پرداخت شود.
نماینده مردم لنگرود در مجلس بابیان اینکه قانون مالیات بر ارزش‌افزوده آزمایشی است، افزود: این قانون در مجلس در مرحله بازنگری قرار دارد و اعتقاد داریم که مالیات بر ارزش‌افزوده باید گرفته شود چراکه یکی از راه‌های اداره دولت از طریق دریافت مالیات است، ولی باید مالیات‌ها درست دریافت شود.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بابیان اینکه تاکنون در هیچ بودجه‌ای بسته اشتغال مستقلی نداشتیم تصریح کرد: امسال ۷۳ هزار میلیارد تومان در بودجه ۹۷ برای ایجاد اشتغال روستایی در نظر گرفته است.
لاهوتی بیان کرد: وزیر نباید در روستا‌ها به دنبال ایجاد اشتغال باشد، باید استانداران و فرمانداران با طرح و برنامه درست و با بهره‌گیری از تسهیلات در نظر گرفته‌شده به ایجاد شغل در روستا‌ها بپردازند.
وی با اشاره به بحث ابریشم، گفت: در دهه گذشته تعرفه واردات ابریشم ۲۰۰ درصد بود که حدود ۷ هزار تن پیله ابریشم تولید می‌شد و یک هزار تن نخ ابریشم تولید می‌شد که اکنون تعرفه واردات ابریشم از ۲۰۰ درصد به ۱۵ درصد رسیده است.
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه چهار کارخانه نخ ابریشم در کشور وجود دارد، افزود: با توجه به واردات و کاهش تعرفه‌ها دو کارخانه تعطیل‌شده است و دو کارخانه در گیلان و خراسان در حال فعالیت هستند که در وضعیت مناسبی نیز به سر نمی‌برند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به واردات چای خارجی تصریح کرد: بار‌ها گفتم اگر ما مسؤولان به ملت رحم نمی‌کنیم حداقل ملت به‌سلامتی خودشان رحم کنند و از چای خارجی استفاده نکنند، چای خارجی دارای رسوب است و نگران سلامتی مردم هستیم.
لاهوتی بابیان اینکه ۴ هزار باغ توت نوغان تغییر کاربری شد و این برگشت‌پذیر نیست بیان کرد: دغدغه ما فقط برای کشاورزان نیست ما دغدغه کشور را نیز داریم که به چه سمتی می‌رود.
وی بابیان اینکه ۷ هزار باغ چای تغییر کاربری پیدا کرده‌اند افزود: درگذشته حدود ۷۰ هزار تن چای تولید می‌شد که الآن ۲۰ هزار تن چای تولید می‌شود، واقعیت داستان پشت‌صحنه چای، واردات است.
نماینده مردم لنگرود در مجلس بیان کرد: مصرف سالانه چای در ایران ۱۲۰ هزار تن است، تنها درخواستی که از دولت می‌رود این است که دولت به مقدار لازم چای وارد کند نه بیش از حد نیاز.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در ۴۵ روز گذشته سه نامه به وزارت صنعت و معدن درباره واردات برنج نوشته شد که در نامه اول اجازه واردات برنج داده شد در نامه دوم گفته شد که جلوی واردات گرفته شود، نامه سوم درباره واردات برنج دستور واردات برنج داده شد.
لاهوتی با انتقاد از واردات بی‌رویه برنج به کشور، افزود: ۳ هزار هکتار از زمین‌های برنج از بین رفت و دیگر برگشت‌پذیر نیست، چرا باید دست نیاز خود برای برنج را به‌سوی هند و اندونزی دراز کنیم و قوت کشور را خودمان تأمین نکنیم.
وی بیان کرد: سالانه ۳۰ میلیون گردشگر وارد استان می‌شود و گیلان نباید فقیر باشد، ظرفیت‌ها برای ایجاد اشتغال در استان گیلان فراوان است و باید به نحو احسن استفاده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا