پروژه کندرو و تندرو در فریدونکنار احداث می‌شود/ آماده بودن ظرفیت رشد توسعه با وجود مسئولان بومی

به گزارش بصیرنیوز، مصطفی شیاری رئیس شورای شهر فریدونکنار در گفت‌وگو با بصیرنیوز اظهار کرد: آن‌چیزی که در توان اعضای شورای دوره پنجم در زمینه زیباسازی محیط، فضای سبز، ترافیک، حذف تابلوهای ناهمگون و پیگیری برای ورودی شهر اقداماتی انجام گرفته است و البته این اقدامات تا نیمه سال آینده در شهر نمایان می‌شود.

وی با اشاره به شروع عملیات پروژه کندرو و تندرو، خاطرنشان کرد: این پروژه با مشخص شدن پیمانکار در حال پیگیری است که از ابتدای بیمارستان تا کمربندی ادامه پیدا کرده و همچنین میدانی رو به روی ساختمان شهرداری احداث می‌شود و از کنار شهرداری خیابانی به پشت ساختمان اداره گاز ایجاد شده و تا بندر ادامه پیدا می‌کند و به خیابان ۲۴ متری ساحلی متصل می‌شود.

رئیس شورای شهر فریدونکنار ادامه داد: در این طرح بیش از ۱۲ هزار مترمربع از زمین بندر که حاشیه فنس قرار دارد حذف شده و تا خیابان ۲۴ متری ادامه پیدا می‌کند.

شیاری افزود: همچنین از خیابان ۲۴ متری ساحلی تا رودخانه شیرارود با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان شهرداری و اعتبارات استانی و ملی از فرزندان صرفه جو خریداری شد و با انجام این پروژه خیابان از بندر تا سرخرود متصل می‌شود.

وی با اشاره به معضل زباله شهری فریدونکنار گفت: در حال پیگیری هستیم تا این زباله‌ها به ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده و همچنین شیرآبه‌های آن با هدایت سیستم تصفیه آسیب زیست محیطی نداشته باشد و به دنبال راهکار برای خرید دستگاه زباله سوز و تبدیل زباله به کمپوست هستیم.

رئیس شورای شهر فریدونکنار تصریح کرد: وضعیت خیابان بهشتی در حال کانال‌کشی است و تا عملیات آن تا پمپ بنزین ادامه پیدا می‌کند و همچنین تا نیمه سال ۹۷ و با جذب اعتبارات بلوار آن تکمیل می‌شود.

شیاری در ادامه از تعریض خیابان ولیعصر خبر داد و گفت: از پل دوم این خیابان تا پل کمربندی تعریض و دو بانده می‌شود و جوی آب آن بازسازی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جمع‌آوری تابلوهای تبلیغاتی در بلوار سطح شهر از اقداماتی بوده که انجام گرفته است و به دنبال زیباسازی سطح شهر هستیم.

رئیس شورای شهر فریدونکنار تصریح کرد: با توجه به اینکه شهروندان از نظر معیشتی دچار مشکل هستند عوارض شهرداری کاهش یا ثابت مانده و همچمنین سود تقسیط حذف شده و نه تنها سود عوارض افزایش پیدا نکرده بلکه تقلیل پیدا کرده است.

شیاری با بیان اینکه آسفالت شهر فریدونکنار به ترمیم نیاز دارد، یادآور شد: از فرمانداری تا کمربندی آخر شهر نیاز به روکش دارد و به همین سبب با مسئولان کشوری برای تخصیص اعتبار مذاکراتی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در پی طرحی برای ساماندهی رودخانه شهر فریدونکنار هستیم چراکه این رودخانه می‌تواند یکی از جاذبه‌های طبیعی این شهرستان معرفی شود.

شیاری خاطرنشان کرد: مجدانه به دنبال ثبت ملی دومای فریدونکنار هستیم چراکه این سنت یکی از سنت‌های اصیل فریدونکنار است که بیش از ۳۰۰ سال قدمت دارد.

رئیس شورای شهر فریدونکنار در پایان گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر مسئولان ارشد این شهرستان از افراد بومی فریدونکنار هستند، ظرفیت مناسبی برای رشد و توسعه آماده است که نیازمند حمایت مردم و تلاش دیگر مسئولان وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا