همزمان با فرارسیدن یوم الله 9 دی

موضع روحانی درباره اغتشاش سران فتنه

به گزارش بصیر به نقل از بلاغ، در آستانه نهم دی سالروز برچیده شدن بساط فتنه گران، درخواست‌هایی از حسن روحانی مبنی بر دیدار با خانواده های شهدای فتنه در ادامه دیدارهای هفتگی خود از خانواده های جانبازان و شهدا صورت گرفته که هنوز پاسخی از سوی دفتر رییس جمهور به آن داده نشده است.

این در حالی است که همزمان اخباری مبنی بر تصمیم رسانه‌های اصلاح طلب و دولتی برای سکوت خبری درباره سالگرد حماسه نهم دی منتشر شده است.

این تحرکات در حالی صورت گرفته که روحانی سه سال قبل در بهمن ۸۹، درباره عده معدودی که به دعوت سران فتنه قصد ناآرام کردن کشور را داشتند، حرف های جالبی زده بود.

حوادث روز ۲۵ بهمن ۸۹ به تحریک سران فتنه و به بهانه حمایت از مردم مصر و تونس به وقوع پیوسته بود که روحانی هدف از آن را موضوع دیگری عنوان کرده و گفته بود: «در روز ۲۵ بهمن عده معدودی به بهانۀ حمایت از مردم مصر و تونس به خیابان‌ها آمدند که اتفاقاً در شعارهای آن‌ها حمایتی از مردم مصر و تونس به چشم نمی‌خورد و متاسفانه با شعارهای ضد انقلابی، موجبات خوشحالی و بهره‌برداری آمریکا، رژیم صهیونیستی و ضدانقلاب را فراهم آوردند و موجب ناراحتی قاطبۀ مردم شریف ایران شدند. در واقع این حرکت ضداسلامی و ضد ملی، از یک سو می‌خواست فریاد قاطعانه ملت ایران در روز ٢٢ بهمن را تحت‌الشعاع قرار داد و از سوی دیگر وسیله‌ای برای انحراف افکار مردم منطقه از دشمنان اصلی یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی و شکست اخیر آنان گردد. در حالی که مردم در روز ٢٢ بهمن به شکلی کاملاً با شکوه حمایت خود را از حرکت‌های آزادی‌خواهانه در منطقه اعلام کرده بودند، اقدامات نابخردانه و فتنه‌گرانه صورت گرفته در روز ٢۵ بهمن تنها به نفع استکبار و ضد انقلاب بود. به دنبال این موضوع متأسفانه ما شاهد بودیم که رسانه‌های خبری در سطح جهانی به‌جای توجه دادن به رویدادهای مهم منطقه که بیش از همه برای آمریکا و اسرائیل نگران کننده بود، توجه مردم جهان را به سمت رویداد کوچکی جلب کردند که بیش از همه موجبات خشنودی آمریکا و اسرائیل را فراهم ‌کرده بود.»

معلوم نیست با وجود این موضع قاطع روحانی، چرا موضع صریحی درباره سران فتنه، حوادث ۲۵ بهمن و حماسه ۹ دی – که در آستانه سالگرد آن هستیم – از سوی دولت اتخاذ نشده است؟ آیا سه سال بعد از این موضع قاطع، روحانی بار دیگر چنین مواضعی را تکرار خواهد کرد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا