افزایش ۱۵ درصدی حق بیمه شخص ثالث در سال ۱۳۹۵

بصیر،سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: برای سال ۱۳۹۵حق بیمه شخص ثالث، ۱۵ و ۱۵ صدم درصد افزایش خواهد یافت.

 رحیم زارع در ارتباط تصویری با بخش خبری۲۱ شبکه یک سیما افزود: با توجه به فرمول محاسبه نرخ حق بیمه که میانگین پنج در هزار حق دیه است این حق بیمه حدود ۹۵۰ هزار تومان برای انواع خودرو هاست البته نرخ کامیون ها و اتوبوس ها کمتر از ۵ در هزار است.
وی درباره تعرفه حق بیمه شخص ثالث در سال ۹۵ با توجه به افزایش نرخ دیه افزود: امسال نشست های زیادی درباره اصلاح قانون بیمه شخص ثالث داشتیم اما هنوز نشستی در رابطه با افزایش حق بیمه برگزار نشده است زیرا نظر مشورتی خود را به بیمه مرکزی اعلام کردیم.
زارع گفت: تعیین دیه در ابتدای هر سال توسط رئیس قوه قضائیه بر اساس قانون شرع و با نظر مقام معظم رهبری و طبق ماده ۵۴۹ قانون مجازات اسلامی و همچنین نرخ حق بیمه توسط بیمه مرکزی تعیین می شود.
وی افزود:‌ پارسال نرخ دیه ۱۰ درصد و سال های قبل هم حدود ۱۶ درصد افزایش یافت اما نرخ حق بیمه افزایش نیافت.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: امسال شرکت های بیمه می خواستند ۲۶ درصد افزایش نرخ دیه را اعمال کنند اما بیمه مرکزی با مشورت مجلس، طرف مردم را گرفت بنابراین فقط ۱۵ و ۱۵ صدم درصد افزایش می یابد.
زارع افزود: البته تخفیفات عدم خسارت هم وجود دارد از جمله اینکه در سال اول عدم خسارت، ۱۰ درصد و سال دوم، ۱۵ درصد و تا سال پنجم این تخفیف به ۷۰ درصد نرخ حق بیمه شخص ثالث هم می رسد.
وی گفت: با توجه به اینکه شرکت های بیمه مدعی هستند تخفیفات قانونی را اعمال می کنند به همین علت مدعی لزوم افزایش ۴۱ درصدی حق بیمه بودند اما نظر مجلس همان افزایش حدود ۱۵ درصد و مناسب با افزایش نرخ دیه است.
زارع افزود: نظر مجلس شورای اسلامی حتی کمتر بود اما با توجه به توجیهات بیمه مرکزی، همان افزایش ۱۵ درصد را اعمال کردیم .
شفاف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا