اختصاصی/ بصیر گزارش می دهد

حاشیه نگاری بصیر از دیدار خیر نیک اندیش استان از ادارات و نهادهای فریدونکنار

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، پس از سکوت ۶ ماهه خبری خیر نیک اندیش استان مازندران حاج رمضان کریمی با مسئولین ادارات و نهاد های شهرستان فریدونکنار دیدار کرد و دغدغه ها و مشکلات مردم این شهرستان را مطرح و راهکار برای حل آن ارائه گردید.

در یک روز به یاد ماندنی خیر نیک اندیش استان مازندران حاج رمضان کریمی در شورای شهر، شهرداری، نیروی انتظامی، کمیته امداد، اداره دارایی و امور مالیاتی، تامین اجتماعی، جهاد کشاورزی، اداره ورزش و جوانان، توزیع امور برق، اتاق اصناف، شبکه بهداشت، اداره ارشاد، آب و فاضلاب، ثبت احوال، دفتر امام جمعه و آموزش و پرورش فریدونکنار حاضر و با بیان دغدغه ها و مشکلات مردم راهکارهایی مناسب برای رفع آن ارائه گردید.

سرویس بهداشتی عمومی اساسی ترین مشکل شهرستان فریدونکنار

DSCN6421

حاج رمضان کریمی در دیدار با سید حسن میرمرادی رئیس شورای شهر فریدونکنار با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی فریدونکنار در سطح شهر سرویس بهداشتی عمومی می باشد، اظهار داشت: به دلیل فراهم نبودن زیرساختار مناسب در فریدونکنار مساجد امام حسن مجتبی(ع)، جامع و امام سجاد (ع) این شهرستان در تمامی ایام به ویژه ایام تعطیلات برای استفاده همشهریان و مسافران آماده باشد.

وی افزود: می توانیم برای هر یک از این مساجد برای تمیز کردن سرویس های بهداشتی از یک خادم استفاده کنیم.

کریمی با اشاره به اینکه ساخت و ساز در شهرستان فریدونکنار در مقایسه با شهر های همجوار ضعیف تر است، گفت: با جذب سرمایه گذار بومی و غیربومی با اعطای تسهیلات مناسب می توانیم در این زمینه نیز پیشرفت چشمگیری داشته باشیم.

این خیر با بیان اینکه اگر مردم تغییر در شهر را مشاهده کنند به کمک شهرداری می آیند، خاطرنشان کرد: می بایست در شهر جاذبه ایجاد نمائیم تا سرمایه گذار برای اجرایی کردن پروژه در فریدونکنار رغبت کند.

سید حسن میرمرادی رئیس شورای اسلامی شهر فریدونکنار نیز در این دیدار با تاکید بر درستی دغدغه خیر نیک اندیش حاج رمضان کریمی، تصریح کرد: شورای شهر این آمادگی را دارد که در صورت استفاده از یک خادم در این مساجد هزینه های آب و برق را تقبل کند.

میرمرادی در خصوص درآمد شهری یادآور شد: با توجه به تورم اگر به فکر جذب سرمایه گذار و اخذ مطالبات شهرداری نباشیم نمی توانیم خدمات خوبی را ارائه دهیم.

ظرفیت سنجی موجب تعمیق ارتباط می شود

DSCN6484

محمد علی نصیری رئیس تامین اجتماعی شهرستان فریدونکنار حضور خیر در سطح جامعه را مورد ایجاد انگیزه در بین مردم دانست و اذعان داشت: به عقیده کارشناسان پول و ثروت تضمین کننده یک زندگی ایده آل نیست بلکه این روابط انسانی و نیکو است که در اذهان باقی می ماند.

رئیس اداره تامین اجتماعی با بیان اینکه ظرفیت سنجی موجب تعمیق ارتباط می شود، خاطرنشان کرد: باید طرز بینش و تفکر خود را با تمام جامعه یکسان کنیم تا مردم زمانیکه به اداره برای انجام امور خود می آیند با رضایت خاطر خارج شوند.

مجاهدت در زمینه مدیریت نیز از امور خیریه است

DSCN6651

مهندس گرائیلی رئیس اداره توزیع برق فریدونکنار نیز در این دیدار مدیریت صحیح و تعامل بین نهادها را مهمترین عامل در کاهش تلفات و قعطی برق در این شهرستان دانست و تصریح کرد: در سال نود ۲۴ نقطه در فریدونکنار داراری ضعف فشار برق بود و هرنقطه بیش از یکهزار نفر زندگی می کردند.

وی با اشاره به اینکه به دلیل مشکلات عدیده ای که در سال ۹۰ داشتیم مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان از طرح صبا از استان دریافت کردیم، گفت: در حال حاضر با ۲۸ هزار اشتراک کل و در بخش های مرکزی و دهفری ۳۰۰ انشعاب سنگین و عمومی از لحاظ بهره برداری در رتبه اول تا سوم استان قرار داریم.

گرائیلی افزود: در خصوص وصول مطالبات نیز در استان به دلیل بضاعت پائین عده ای از همشهریان در رتبه اول تا پنجم قرار داریم که البته در سال گذشته با توجه به همکاری که امام جمعه و فرماندار داشتند سوم شدیم و توانستیم بودجه های خوبی برای فریدونکنار بیاوریم.

حاج رمضان کریمی در این دیدار گفت: مهندس گرائیلی در این شهر تغییرات خوبی به وجود آورد و از مسئولین به نام شهرستان فریدونکنار می باشد.

وی افزود: کار خیر تنها به خرج کردن پول و وجه نقد نمی باشد بلکه مجاهدت هایی که در زمینه مدیریت با فعالیت بیش از ساعت اداری صورت می گیرد نیز از امور خیر می باشد و شامل مهندس گرائیلی می شود.

حضور در رسانه ملی برای تطهیر نمودن شایعه آلودگی برنج فریدونکنار

DSCN6586

حاج رمضان کریمی همچنین در دیدار با مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار با اشاره به اتفاقات گذشته در مورد برنج این شهرستان دست سودجویان را در بدنام کردن و بی کیفیت نشان دادن برنج این شهر دخیل دانست و اذعان داشت: سودجویان به دنبال بد نام کردن برنج این شهرستان بودند اما باید بدانند که برنج این شهرستان مرغوب ترین برنج کشور است و با این تحرکات منفی نمی توان بهترین برنج ایران را از صحنه خارج کرد.

وی افزود: برای تطهیر کردن این موضوع باید در رسانه ملی حضور پیدا کنیم و این شایعه ایجاد شده را به شدت تکذیب نمائیم تا دسترنج کشاورزان این مرز و بوم به هدر نرود.

حسن رزاقی مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار نیز در این دیدار با تاکید بر درستی ادعای خیر نیک اندیش استان، اظهار داشت: برنج فریدونکنار نه تنها مرغوبترین برنج کشور بلکه مرغوبترین برنج دنیا است، قطع به یقین ردپای مافیا در این موضوع کاملا مشخص بود.

وی با اشاره به اینکه بحث آلودگی برنج فریدونکنار را به علت وجود آرسنیک می دانستند، گفت: آرسنیک زمانی که در آب یا خاک وجود داشته باشد می تواند برنج را آلوده کند.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار افزود: خاکی که در مجاورت کارخانجات صنعتی قرار داشته باشد از لحاظ آرسنیک آلوده می شود که فریدونکنار فاقد از این کارخانجات است.

وی مهمترین راه برون رفت از این موضوع را ورود مسئولین ارشد کشوری همچون وزیر و معاون وزیر در رسانه ملی دانست.

تامین امنیت موجب رونق جذب توریست می شود

DSCN6598

کریمی در دیدار با سرهنگ مهدی نریمانی سرپرست فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان فریدونکنار ضمن تقدیر و تشکر از زحمات شبانه روزی این پرسنل خدوم، اظهار داشت: سرهنگ نریمانی در این شهرستان سرچشمه خدمت رسانی بوده است و در فریدونکنار با اقتدار حضور دارد.

وی با بیان اینکه ایام عید نیز نزدیک است، تصریح کرد: امیدواریم در ایام تعطیلات هم با افزایش تعداد نیرو همچون سنوات گذشته امنیت را در فریدونکنار تامین کنید و این برای فریدونکنار آورده های زیادی دارد.

کریمی افزود: مهمتر از همه امور دغدغه های مردم است، در ایام تعطیلات این دغدغه ها را جدی بگیرید، همچنین ایجاد امنیت موجب افزایش جذب توریست در شهرستان می شود و این رونق اقتصاد شهرستان را در بردارد.

سرهنگ نریمانی سرپرست فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان فریدونکنار نیز در این دیدار از برخورد قاطع با متخلفین در این شهرستان در تمام ایام سال مخصوصا عید نوروز خبر داد و اذعان داشت: همواره بر احترام به مردم و مسافرین در سطح شهرستان تاکید می کنیم و این از ملزومات ماست.

وی افزود: هرگز با کسی که در سطح شهر مرتکب جرم می شود نرمش به خرج نمی دهیم و قطعا با آن برخورد می کنیم.

 رویکرد کمیته امداد جریانی است

DSCN6511

حاج رمضان کریمی در ادامه برنامه خود با رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان فریدونکنار (ره) دیدار کرد.

غلامرضا علیپور رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان فریدونکنار (ره) در این دیدار با بیان اینکه جلسه ستاد جهیزیه این شهرستان را در آذر ماه سال جاری برگزار نمودیم، اظهار داشت: با دست خالی و تنها نمی توانیم امور را پیگیری کنیم.

وی افزود: دغدغه و درخواست بسیار بالاست و ورود خیر در بحث کمیته امداد ضروری است، رویکرد کمیته امداد این است که به شکل جریانی باشد.

علیپور ادامه داد: کمیته امداد بازوی نظام و مملکت است و باید از خانواده های نیازمند به شکل واقعی حمایت شود، باید اعتماد به نفس و خودباوری در بین آنها ایجاد نمائیم و پس از بحث روانشناسی می توانیم به شکل های گوناگون از آنها حمایت کنیم که یکی از آنها وام اشتغالزایی است.

وی افزود: امسال برای اعطای وام ۱۵۰ نفر سهمیه داریم و ۴۴ پرونده به بانک ارجاع شده است و حمایت و تعامل بانک نیز در حد مطلوبی است.

کریمی نیز در این دیدار اظهار داشت: علاوه بر ورود خیرین در بحث ستاد جهیزیه از مردم نیز می توانیم در این بحث با شرکت در جشن های خیریه بهره ببریم و این برنامه را رسانه ای کنیم و هر سال این جشن در تاریخی مشخص برگزار گردد.

هرگز برای انجام کار خیر مایوس نمی شوم

DSCN6675

حاج رمضان کریمی در ادامه و در دیدار با عضو شورای شهر فریدونکنار اظهار داشت: از برخورد نامطلوب مردم تحت هیچ شرایطی ناامید و مایوس نمی شوم چرا که عهد و پیمانم را با خداوند بسته ام.

وی تصریح کرد: امیدوارم این خدماتم در نزد خداوند محبوب باشد و مزد و اجرم را از وی می گیرم.

عضو شورای شهر فریدونکنار نیز در این دیدار با بیان اینکه از سعه صدر شما درس میگیریم، گفت: برای اینکه بتوانیم از خیر در امور عمرانی شهر استفاده نمائیم باید زیرساختار را در شهر ایجاد کنیم.

میرانی تصریح کرد: بسیاری از مردم سرمایه های زیادی در زندگی دارند اما آرامش ندارند، امثال رمضان کریمی ها با آرامش به زندگی خود ادامه می دهند چرا که پاسخ کارهای خیر وی از سوی خداوند است.

آموزش و پرورش خانه دوم من است

DSCN6688

در ادامه این برنامه خیر نیک اندیش مازندران در دومین روز دیدار خود با مسئولین با سید علی محمدی مدیر آموزش و پرورش این شهرستان دیدار کرد.

سید علی محمدی مدیر آموزش و پرورش این شهرستان با بیان اینکه امثال کریمی ها برای شهر برکت هستند، اظهار داشت: کریمی برای کشور یک فرصت است و شهر های مختلف از این فرصت استفاده می کنند.

وی با تشریح بخشی از عملکرد آموزش و پرورش در سنوات گذشته عنوان داشت: فریدونکنار در سطح کشور و در استان رتبه های خوبی در زمینه کنکور سراسری و قرائت قرآن بدست آورد.

محمدی تصریح کرد: حمایت های امثال حاج رمضان قطعا موجب افتخار آفرینی بیشتر در شهرستان خواهد شد و ما خود را مدیون خیرین می دانیم.

کریمی نیز در این دیدار تاکید کرد: هر قدم در آموزش و پرورش سرمایه گذاری است چرا که خروجی این اداره آینده سازان مملکت ما خواهند بود.

این خیر نیک اندیش اذعان داشت: در بحث آموزش و پرورش خیرین تلاش های خوبی انجام داده اند، همانطور که سال قبل توفیق سفره سالم ایرانی و عضویت دانش آموزان در کتابخانه های عمومی را داشته ایم.

وی افزود: آموزش و پرورش خانه دوم من است و هرگز از حمایتم در این اداره دست برنخواهم داشت.

اهدا بیش از ۴۰ میلیون ریال در سال جاری به شهرداری

DSCN6711

شهرداری برنامه بعدی حاج رمضان کریمی در دیدار از مسئولین ادارات بود.

مهندس علی خان بابایی شهردار فریدونکنار در این دیدار صمیمی اذعان داشت: دعوت از خیرین یکی از برنامه های پیشنهادی ما است تا سرمایه گذاری در این شهر صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: علاوه بر این ایجاد بازارچه مرزی، راه اندازی اتوبوس دریایی و شهربازی از دیگر دغدغه های ماست.

خان بابایی اظهار داشت: پتانسیل و ظرفیت های زیادی در شهرستان وجود دارد که با برنامه ریزی دقیق و حمایت شورا آنرا عملیاتی خواهیم کرد.

خیر نیک اندیش استان مازندران نیز در این گفتگو با بیان اینکه بیش از ۴۰ میلیون ریال در سال جاری جهت خرید صندلی برای شهرداری در سطح شهر اهدا نمودم، گفت: زیبایی شهری موجب افزایش انگیزه و روحیه در بین جوانانمان می شود و امیدواریم شهرداری به کمک شورا شهری زیبا و آباد در این دوره برای مردم فریدونکنار به ارمغان بیاورد.

وی تصریح کرد: مردم فریدونکنار قدر و منزلتشان بیشتر از آن چیزی است که امروز شاهد آن هستیم، امیدواریم با بهره گیری از کارشناسان و اهل فن شاهد رشد بیشتر این شهرستان باشیم.

مجمع خیرین را فعال کنید

DSCN6735

مقصد بعدی این خیر نیک اندیش شبکه بهداشت و درمان شهرستان فریدونکنار بود.

دکتر محمد نصرتی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فریدونکنار در دیدار با خیر نیک اندیش استان حاج رمضان کریمی با بیان اینکه به دنبال تشکیل هیئت امنای خیرین در شهر هستیم، یادآور شد: به دنبال آن هستیم که افراد خیر و با نفوذ اعضای این هیئت امنا باشند که حاج رمضان کریمی قطعا یکی از این افراد است.

وی تصریح کرد: خیلی نمی توانیم برای ارتقای بهداشت در این شهرستان به دولت وابسته باشیم، با توجه به اقتصاد کشور دست نیاز به سوی خیرین دراز می کنیم.

خیر نیک اندیش حاج رمضان کریمی نیز در این دیدار گفت: خیرین در بحث بهداشت بسیار خوب عمل کرده اند، به دنبال فعال کردن مجمع خیرین باشید تا از تمام ظرفیت های شهر استفاده شود.

 

سینما و مجتمع فرهنگی موجب زنده شدن روح فرهنگ در فریدونکنار می شود

DSCN6741

حاج رمضان کریمی در دیدار با رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فریدونکنار با بیان اینکه باید به دنبال برنامه ای باشید تا جوانان این شهرستان از کسالت و نا امیدی خارج شوند، عنوان داشت: با راه اندازی سینما و مجتمع فرهنگی در این شهرستان می توانیم روح فرهنگ را در این فریدونکنار زنده کنیم .

وی اذعان داشت: گروه تئاتر ایثار فریدونکنار در سال های گذشته فعالیت های بسیار خوبی داشت به طوریکه با اهدای ۱۴ شهید نقش موثری در دوران دفاع مقدس ایجاد کرد و می توانید با چاب یک بنر و منقش کردن تمثال مبارکشان در سطح شهر یاد آنها را زنده کنید.

فلاحت پیشه نیز در این دیدار اظهار داشت: دغدغه های حاج رمضان در مورد راه اندازی سینما و مجتمع فرهنگی دقیق و درست می باشد اما باید خیرین و سرمایه گذار در این مباحث ورود پیدا کنند و ما از آنها چه از لحاط مادی و چه از لحاظ معنوی حمایت می کنیم.

ثروت در اموری خرج شود که عاقبت به خیری دارد

DSCN6767

دیدار بعدی حاج رمضان کریمی با امام جمعه شهرستان فریدونکنار صورت پذیرفت.

حجت الاسلام حاج سید محمود جلالی در این دیدار ضمن تقدیر از حاج رمضان کریمی که در مباحث خیر ورود می کند، اظهار داشت: بیشتر جوانان این شهرستان هیئتی و مسجدی هستند و عده ای کم به سوی کارهای انحرافی سوق پیدا می کنند.

وی تصریح کرد: خیر باید ثروتش را در اموری خرج نمائید که عاقبت به خیری برایش به همراه دارد و حاج رمضان کریمی از آن دسته از خیرهاست.

جلالی ادامه داد: حاج رمضان کریمی یک چهره محبوب در استان و کشور است چرا که حمایت های وی در زمینه های ورزش و علمی مختص به فریدونکنار نمی شود و کل استان و کشور را در بر می گیرد.

خیر نیک اندیش استان در این دیدار با بیان اینکه شما پدر معنوی این شهرستان هستید، اظهار داشت: تا آنجا که مطلعیم کسی بیشتر از شما دغدغه مردم این شهر را ندارد و این قابل ستایش است.

کریمی افزود: امیدواریم که بتوانیم سالیان متمادی از وجود معنوی شما بهره ببریم و راهنمایی شما سرلوحه کار ما قرار بگیرد.

حضور امثال کریمی ها در فریدونکنار غنیمت است

DSCN6778

حاج رمضان کریمی در دیدار با حمید رضا خدابخش پور مدیر آب و فاضلاب منطقه با بیان اینکه شما مدیری آگاه به کار و میدانی هستید، گفت: در ایام های مختلف به خصوص ایام عید دغدغه های مردم و مسافرین را جدی بگیرید تا مسافران با اعلام رضایت از فریدونکنار خارج شوند.

وی افزود: این شهر شهر توریستی است و در صورت بروز مشکل از مراجع استانی درخواست کمک کنید چرا که مسافران زیادی به فریدونکنار وارد می شوند.

خدابخش پور نیز در این دیدار حضور حاج رمضان کریمی در فریدونکنار را نوعی غنیمت دانست و گفت: حضور شما موجب دلگرمی مسئولین می شود.

وی افزود: در سال های ابتدایی که به عنوان مسئول به فریدونکنار آمدم مشکلات زیادی داشتیم اما در حال حاضر مشکل در فریدونکنار کمتر شده است.

در این شرایط اقتصادی حاج رمضان کریمی ایثار می کند

DSCN6803

قیصری رئیس ثبت احوال فریدونکنار نیز در دیدار با حاج رمضان کریمی گفت: در محیطی که مشکلات اقتصادی در جامعه بسیار زیاد است حضور کریمی ها شاهکار است.

وی ادامه داد: ما بر حسب وظیفه خود مزد می گیریم و کار می کنیم، اما امثال کریمی ها ایثار می کنند، حضور خیر در پیشرفت منطقه بسیار پر اهمیت است.

در حاشیه این دیدار حاج رمضان کریمی به خبرنگار ما در خصوص سکوت ۶ ماهه خبری گفت: عدم توجه مسئولین به خیرین باعث دلسردی ما شد ضمن اینکه کار خیرین کوچک شمرده می شد، ما کار را برای رضایت خدا انجام می دهیم ولی مسئولین خصوصا زمان انتخابات شورا فکرهای ناثواب نسبت به عملکرد خیرین داشته اند، رسانه ای شدن عمل خیرین یک فرهنگ سازی است.

گفتنی است حاج رمضان کریمی با حضور در کمیته امداد امام خمینی شهرستان فریدونکنار به نیابت از ۵ تن آل عبا سرپرستی ۵ نفر از ایتام این شهرستان را بر عهده گرفت.

DSCN6555

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا