راشاتودی گزارش داد

۱٫۳ میلون نفر از کمک‎های اضطراری محروم شدند

به گزارش بصیر به نقل از مهر، پس از آنکه آمریکا در دوران ریاست جمهوری “جرج بوش”گرفتار رکود اقتصادی شدید شد در سال ۲۰۰۸ میلادی قرار شد تا به افرادی که گرفتار بیکاری بلند مدت شده اند در هفته ۳۰۰ دلار به عنوان کمک اضطراری پرداخت شود، اما این رقم در سال های جاری بدون تغییر مانده و در شرایط فعلی برای تامین نیازهای خانواده های بیکار کافی نیست.

با این وجود روز پنجشنبه هفته گذشته “باراک اوباما” رئیس جمهور آمریکا، بودجه ای را امضا کرد که در آن هیچ تصمیمی در خصوص افزایش حقوق بیکاران گرفته نشده بود. علاوه بر آن کنگره نیز بدون آنکه تصمیمی در خصوص وضعیت این افراد بگیرد به تعطیلات رفته است.

عدم تصمیم گیری در خصوص وضعیت مردم آمریکا در کنگره در حالی است که در هفته های گذشته بحث های زیادی میان قانونگذاران آمریکایی در مورد تحریم های جدید ایران درگرفته بود و این نشان می دهد که اعمال فشار بر ایران بر اساس خواسته صهیونیست ها بیش از وضعیت مردم ایالات متحده برای کنگره اهمیت دارد.

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، تعداد افراد فقیر در آمریکا حدود ۵۰ میلیون نفر در سال۲۰۱۲ بود و شمار آنها با وجود کمک‌های دولتی همچنان بالا باقی مانده است.

طبق این گزارش در حدود ۵۰ میلیون نفر در سال ۲۰۱۲ یا ۱۵ درصد مردم که مشابه سال ۲۰۱۱ است، در فقر زندگی کردند.

این آمار حاکی از افزایش شمار شهروندانی است که در آمریکا زیر خط فقر به سر می برند و شامل شهروندانی می شود که از کمک های دولتی بهره مند می شوند. شمار شهروندانی که در آمریکا زیر خط فقر به سر می برند، حدود ۵۰ میلیون نفر برآورد شده است.

خط فقر در آمریکا داشتن درآمد سالانه کمتر از  ۲۳ هزار و ۵۵۰ دلار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا