اعاده اموال نامشروع مسئولان در کجا هزینه می‌شود؟

به گزارش بصیرنیوز، احمد امیرآبادی نماینده مردم قم با اشاره به جزئیات طرح اعاده اموال نامشروع مسئولین به بیت‌المال گفت: در این طرح تعریفی از اموال متعارف و غیرمتعارف مشروع و غیرمشروع مسئولین ارائه شده و کمیته‌ای را برای این منظور تعیین شده تا در خصوص این موضوع تصمیم‌گیری کند.

وی افزود: در این کمیته ۵ نفره نمایندگان وزیر اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، یک نفر از قضات عالیرتبه کشور، نماینده دفتر بازرسی مقام معظم رهبری و نماینده رئیس سازمان بازرسی در آن عضویت دارند و رؤسای کمیسیون‌های قضایی و اصل ۹۰ مجلس در آن عضو هستند که در این کمیته موضوع اموال مسئولان مشروع و غیرمشروع بودن آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

تهیه طرح جدید در مجلس برای بازگشت اموال نامشروع مدیران به بیت المال

طرح «اعاده اموال نامشروع» دریچه‌ای به سوی اعتماد عمومی

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: بر اساس این طرح مقامات مسئول برای ارائه توضیحات دعوت می‌شوند و چنانچه مال نامشروعی کسب کرده باشند با تصمیم این کمیته به بیت‌المال بازگردانده می‌شوند.

امیرآبادی خاطنشان کرد: مسئولانی که مدنظر این طرح هستند عبارتند از رؤسای قوای سه‌گانه و مشاورین آنها، معاونان رؤسای قوای سه‌گانه و مشاورین‌شان، استانداران و شهرداران هستند که اموال آنها توسط کمیته ۵ نفره مورد بررسی قرار می‌گیرد و تصمیمات این کمیته برای همه لازم‌الاجراست و قوای سه‌گانه مکلف به رعایت آن هستند.

وی در پایان گفت:‌ در این طرح پیش‌بینی شده تا اموال مسترد شده از سوی مسئولان مربوطه برای ایجاد اشتغال و فقرزدایی در کشور هزینه شده و به مصرف برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا