کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز؛

وعده‌های اقتصادی دولت محقق نشده است/ بیکاری جوانان عامل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی

بصیرنیوز، داوود عزتی در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز، اظهار کرد: نامگذاری سال ۹۶ به عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید- اشتغال از سوی رهبری، متضمن چند نکته مهم است که همه دلسوزان انقلاب و منافع ملی و رهروان واقعی ولایت باید برای تحقق آن تلاش مضاعف داشته باشند.

وی تصریح کرد: نخستین نکته قابل تامل موضوع اقتصاد مقاومتی است که پایه اصلی پیام‌ها و منویات روشنگرانه مقام معظم رهبری طی سال‌های گذشته تاکنون بوده و مورد تاکید قرار داشته است.

کارسناش مسائل سیاسی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی اصلی که به باور همه کارشناسان و متفکران اقتصادی و سیاسی راهبردی و کارگشا است، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی جهانی منابع اندک و تقاضا زیاد و از طرفی کشور و انقلاب ایران اسلامی ما نیز همواره مورد تهدید استکبار و حامیان غربی او قرار دارد و این راهبرد بهترین اندیشه است.

عزتی گفت: ایران شرایط تحریمی تحمیلی را به دلیل حفظ عزت و شرف خود تحمل می کند و از طرفی تنها نسخه حیات بخش و مقوم اقتصادی، رونق تولید و اشتغال توجه و حمایت دلسوزانه به مقوله تولیدات داخلی و اهمیت قائل شدن برای نیروهای توانمند، متخصص بومی و تکیه بر ظرفیت‌های کشاورزی، دامی و منابع طبیعی داخل کشور است.

مدیرمسئول هفته نامه جامعه بیدار با بیان اینکه با وجود تاکیدهای رهبری، همچنان توجه و تلاش جدی به آنها نشده است، خاطرنشان کرد: نکته دوم بحث تولید بوده که طی ال‌های گذشته نه تنها واحدهای تولیدی به اندازه کافی راه اندازی نشده بلکه شرکت‌های تولیدی فراوانی در سراسر کشور به دلایل مختلف از جمله سوء مدیریت و واردات بی رویه کالاهای خارجی به تدریج تعطیل و از رده بهره وری خارج شدند که در این حوزه نیز نیاز جدی به حمایت، هدایت و تسهیل برای امر سرمایه گذاری و تولیدات داخلی است.

وی افزود: مسئله بیکاری میلیون ها نفر از جوانان اعم از فارغ التحصیلان و نیروهای دارای مهارت های تخصصی و فنی و مستعد نیز وجود دارد که باید برای نجات وضعیت کنونی و عبور از بحران بیکاری در جامعه که خود عامل آسیب های مختلف اجتماعی بوده برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت اقتصادی را تدوین کنند.

عزتی با بیان اینکه اشراف و تسلط رهبری بر مصالح و مقدرات ایران اسلامی مایه مباهات و افتخار است، گفت: باید این درایت و دوراندیشی را قدر دانست و نکته آخر اینکه لبیک شفاهی و کتبی دولت و رئیس جمهور به این پیام و منویات راهگشای رهبری فرزانه انقلاب کافی نیست بلکه باید در اسرع وقت و با تعیین کارگروه های اجرایی و برنامه ریزی منسجم برای تحقق عملی این نقشه راه عبور از بحران تلاش کنند.

این فعال رسانه‌ای در پایان گفت: توجه به اقتصاد مقاومتی و رونق اقتصاد در سال گذشته با وجود وعده های داده شده از سوی دولت متاسفانه محقق نشده است و امیدوارم در سال جدید توجه ویژه دولت و مسئولان امر را شاهد باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا