بازدید حدود ۷۰۰ هزار گردشگر نوروزی از فریدونکنار

به گزارش بصیرنیوز، قربان کریمی‌نسب رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فریدونکنار در گفت‌وگو با بصیرنیوز اظهار کرد: از ۲۷ اسفند تا ۱۷ فروردین ماه تعداد اقامت کنندگان در این شهرستان ۶۸۹ هزار و ۳۹۲ نفر بوده است.

وی از افزایش ۱۰ درصدی گردشگر در فریدونکنار نسبت به سال‌های قبل خبر داد و خاطرنشان کرد: تعداد ۷۲۵ هزار و ۵۵۰ نفر از جاذبه‌های گردشگری، سواحل، تالاب‌ها و روستاهای این شهرستان بازدید داشته‌اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فریدونکنار تصریح کرد: در مدارس این شهرستان ۶ هزار و ۱۹۲ نفر فرهنگی اسکان پیدا کردند و میزان اقامت در اقامتگاه‌های موقت مانند کمپ‌ها و چادرهای مسافرتی ۳۵ هزار و ۲۲۰ نفر بوده است.

کریمی‌نسب یادآور شد: از آغاز طرح نوروزی ۲۲۳ مورد بازدید نظارتی از مراکز تاسیسات گردشگری صورت گرفته است که در طی این بازدیدها ۱۲ مورد تذکر داده شد و یک آشپزخانه پلمپ شد و همچنین چهار واحد مورد تشویق قرار گرفتند.

وی افزود: در این طرح ۱۰ هزار و ۸۵۰ بروشور و راهنمای گردشگری توسط شهرداری و ستاد نوروزی در کمپ هلال احمر، قرارگاه نوروزی انتظامی و مراکز گردشگری بین مسافران توزیع شد.

دبیر ستاد نوروزی فریدونکنار در پایان با قدردانی از عوامل اجرایی در طرح نورزی، گفت: برگزاری جشنواره‌های نوروزی در پارک لاله و پل مرکزی شهر، برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی و سوغات در پارک لاله، برگزاری نمایشگاه کالای ایرانی و سبک زندگی از برنامه‌های اجرا  شده در طرح نوروزی فریدونکنار بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا