بی اعتنایی مسئولان به شعور مردم مازندران

۹ دی،ما شرمنده ایم!

به گزارش بصیر به نقل از بلاغ، شکرالله رضازاده شرمه/ اگر کسی بخواهد به یکی از ولائی ترین استانهای ایران اسلامی اشاره کند قطعا نمی تواند از کنار نام « استان مازندران » به راحتی عبور کند و آن را نادیده بگیرد .

افتخارات و سوابق بس درخشان این دیار در دفاع از حریم ولایت و امامت آنچنان پرتابش است که کسی نمی تواند آن را انکار کند و نادیده بگیرد . سابقه مردم این سرزمین در ارادت صادقانه و عالمانه به اهل بیت  علیهم السلام را می توان در تعدد و تنوع بقاع متبرکه امامزادگان واجب التعظیم جستجو نمود .

 

به هر نقطه ای از مازندران که نگریسته شود دریافت خواهد شد که یکی از نوادگان ائمه معصومین علیهم السلام در آن منطقه و نقطه آرام گرفتند . افتخار مازندران همین بس که نخستین حکومت نبوی و علوی بعد از دوران صدر اسلام و حکومت حضرت رسول (ص) و امیرالمومنین (ع) ، متعلق به مردم این دیار است . در جریان قیام های مردم ایران برای رهایی از سلطه حکام دست نشانده و بی اراده قجری و پهلوی ، ردپای مازندرانی ها بسیار شفاف  دیده می شود که در اینجا به نام دو مبارز نستوه از این دیار اشاره می شود .

 

شیخ شهید فضل الله نوری و شهید خطیب و خط شکن هاشمی نژاد بعنوان نمونه ای از برگ زرین افتخارات انقلابی و اعتقادی مردم این سرزمین است .

 

جالب اینجاست که در سمت و سوی مبارزات بزرگان این دیار ، دین و دینداری بسیار پر رنگ است و این بدان معنی است که تنها مبارزه ای از نگاه مردم این دیار مشروعیت دارد که برپایی و اقامه دین خدا باشد چنانچه آیت الله شیخ فضل الله نوری بر آن پای می فشرد و برای همین اصرار مقدس ، سرش را با افتخار به چوبه دار سپرد . بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ، تمام دغدغه خاص و عام این دیار تبعیت محض از ولی فقیه زمان که در شخصیت بی نظیری چون حضرت روح الله (ره) تجلی یافته بود قرار گرفت .

 

مازندرانی ها  با غایت وجود خود از هر آنچه داشتند سعی کردند برای رضایت قلب نازنین امام عزیز تقدیم دارند چرا که بخوبی می دانستند راه کسب رضایت قلب مبارک ومنور منجی عالم بشریت از طریق جلب رضایت نائب به حق او می گذرد .

 

لشکر همیشه ظفرمند ۲۵ کربلا چنان درخششی در میدان نبرد هشت ساله داشت که در همه عملیاتها و پیروزی ها این نام می درخشد . بعد از رحلت جانسوز حضرت روح الله (ره) ، تمام شعور و شور مردم مازندران در چهره نازنین خلف صالح امام خلاصه شد .

 

بدون تردید اگر هم اکنون فردی بخواهد یکی از زیباترین و شکوهمند ترین دیدار رهبری فرزانه انقلاب اسلامی با مردم را برگزیند بدون تردید یکی از جدی ترین گزینه ها دیدار مردم این دیار در زیر باران شدید در چالوس با حضرت ایشان می باشد .

 

مردمی که چند ساعت به ارادت خالصانه نسبت به نائب عزیز امام زمان (عج) در زیر باران شدید آنهم نه تنها بلکه با کودک و پیر خود ایستاده بودند . شکوه  و عظمت آن صحنه های فراموش نشدنی آنچنان است که دیدن امروزی اش هم انسان را به شگفتی وا می دارد .

 

حضور در انتخابات و دیگر تکالیفی  که نظام مقدس اسلامی معین نموده را مردم این استان جز فرائض قطعی و حتمی خود دانسته و هر بار هم حضوری موثر تر و وسیع تر از قبل داشته اند . در انتخابات دهم ریاست جمهوری نیز مردم این دیار حضور یکپارچه و اثرگذار  داشتند و اکثریت قاطع آرا مردم در این دور ، منتخب دهم را معرفی نمود .

 

جریانی که هنوز هم نفرت مردم ایران از خود را درک نکرده و به اقتضا زمان  خیال خام در سر می پروراند با بر هم زدن قاعده بازی که خود مدعی عمل به آن بود ، کشور را به تعبیر زیبای رهبر فرزانه انقلاب به لبه پرتگاه برد . اوج یاغی گری این جماعت ملون ، حادثه دلخراش بی حرمتی و جسارت به عاشورای حسینی بود . این اتفاق در ۶ دی ۸۸ در تهران شکل گرفت که پس از آن ، مردم ایران اسلامی که تنها به جهت سخن دعوت  به آرامش رهبر خویش تا آن روز  از خانه ها خارج نشده بودند اینبار با دریافت ناراحتی ولی فقیه زمان از جسارتی که به محضر مقدس سالار شهیدان شد حضوری در خیابانها و کوچه ها نقاط مختلف کشور بویژه تهران داشتند که تا امروز بی بدیل و بی نظیر است .

 

جالب اینجاست درحالیکه اکثر نقاط کشور از جمله تهران ، اجتماعات و تظاهرات خودجوش مردم در اعتراض به سران خائن فتنه و فتنه گران روز بعد از ماجرای جسارت به عاشورای حسینی بوده است اما در مازندران قهرمان و دین باور تنها یک روز بعد از عاشورای ۸۸ اجتماع و اعتراض شکل گرفت .

 

شاید این اتفاق در ایران بی نظیر باشد و از این رو باید مازندران را پیشگام و پیشقراول در اعلام انزجار عمیق از مثلث شوم فتنه و فتنه گران مدعی اصلاح طلبی دانست .  بهر حال ۹ دی روزی به یاد ماندنی و فراموش نشدنی  در تاریخ این کشور عزیز است که هر سال بر شکوه و عظمت آن افزوده می شود .

 

و اما اصل سخن این مکتوب ، همه آنچه که تا کنون رفت از این جهت بود که بیان شود مازندران چه نسبتی با ۹ دی دارد . نسبتی که بسیار عمیق و ویژه است . امسال با توجه به تحولات منطقه ای ، اهمیت گرامیداشت ۹ دی بسیار بیشتر از سال قبل بود . اهمیتی که بخوبی می توان آن را با نگاهی گذرا به اظهارات بین المللی و بعضا داخلی ! دریافت نمود .

 

به لطف خدای متعال و با بصیرت مردم بصیر و فهیم ایران اسلامی ، گرامیداشت ۹ دی در سال جاری پر رنگ و برجسته بود که برای این موضوع باید سجده شکر به درگاه الهی نمود .

 

اما آنچه که مایه تاسف و تاثر عمیق است اینکه ۹ دی در یکی از مهمترین و برجسته ترین خاستگاه خود یعنی استان مازندران ، کم رنگ و کم رمق گرامی داشته شد . واقعا جای تاسف فراوان است .

 

نگارنده  در پی انتقاد  از یک فرد و یا یک مجموعه نیست  بلکه همه به میزانی سهم دارند . انصافا اگر نبود همت بلند چند نهاداعتقادی و انقلابی ، شاید به همین اندازه هم گرامیداشت ۹ دی در استان شکل نمی گرفت .

 

تا آنجاییکه نگارنده  به خاطر دارد شورای هماهنگی تبلیغات نهادی دولتی نیست که با اجازه و اشاره رجال دولتی ، عملی انجام دهد . بله این نهاد می بایست از ظرفیت های دولتی بهره گیرد اما ظرفیت اصلی و غایی این نهاد ، مردم بصیر و فهیمی هستند که در تبعیت از ولایت از همه چیز خود خواهند گذشت چنانچه تا امروز چنین کرده اند و از این به بعد هم همینگونه خواهد بود .

 

در اینجا ضمن تشکر از اقدامات درست این نهاد ، این گله وجود دارد که چرا برنامه ریزی امسال با نگاه به حساسیت داخلی و خارجی گرامیداشت ۹ دی ، تنظیم و تعریف نشده است ؟! از سوی دیگر متاسفانه عملکرد رسانه استانی هم بسیار قابل تامل است .

 

پخش مراسمی بی روح در یک فضای مسقف  محدود ، بعنوان نمادی از مراسمات گرامیداشت در استان یکی از این موارد بوده است . ای کاش به جای پخش  قسمتهایی از شعاردهی آن جمع ، بخش هایی از سخنان سخنران همایش که خیلی هم خوب به موضوع پرداختند پخش می شد ! درحالیکه  در استانهای دیگر صحنه های بسیار پر شور بعنوان نمونه ای از مراسمات گرامیداشت ۹ دی بود اما در مازندران ….؟!

و اما سخن پایانی با جناب آقای فلاح استاندار محترم مازندران است . برادر عزیز شما را فردی ارزشی می شناسند اما بزرگوار ، ارزشی بودن ما به ازای بیرونی دارد . اگر چه با شما سخنهای فراوان داریم وعده ای هم سعی دارند صدای ما به شما نرسد اما به همین یک نکته بسنده می شود که افراد ارزشی را با عده ای مدعی اصلاح طلبی که در فتنه ۸۸ نقاب از چهره کنار زدند کاری نیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا