به گزارش بصیر

واکنش‌ روحانی اهل سنیت به‌ وهابیت‌ و‌ تکفیری‌ها

به گزارش بصیر به نقل از بلاغ، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد قهرمانی گفت:در دین مبین اسلام ریختن خون برادر مسلمان یک گناه بزرگ وکبیره است.

وی افزود: خداوند متعال در ایات متعددقرآن کریم جان ومال مومنان رابرای دیگران حرام کرده است وهمه موظفند این قانون الهی را رعایت کنند.

امام جمعه سابق میاندوآب با اشاره به اینکه کسانی که به نام اسلام وبه نام دین،خون برادر دینی خود را به زمین می ریزند ودست به جنایت می زنند،مسلمان نیستند؛ گفت: این افراد نه مذهبی دارند و نه آئینی، چرا که هیچ مذهبی ریختن خون بی گناهان را جایز ندانسته است.

 مدیرحوزه های علمیه استان تصریح کرد:اقدامات گروههای تکفیری وکسانی که امروز جنایت و خونریزی راه می اندازند، تحت هرعنوانی که باشد یک جنایت و وحشی گری است واین وحشی گری نیز مورد غضب اسلام ورسول گرامی اسلام و همه صحابه پیامبراکرم(ص)است.

قهرمانی با تاکید براینکه این گونه افراد به دروغ خودشان را به اسلام  منصوب می کنند؛ افزود: هیچ کدام از صحابه پیامبروخلفا آدم کش نبوده اند واینها به دروغ خود را به اسلام وخلفا منتصب می کنند، چرا که اسلام با همه این جنایت های ضد بشری  و خونریزی ها مخالف است.

وی وهابیت و گروههای تکفیری را دست پرورده مستکبران و مورد حمایت آمریکا و کشورهای غربی عنوان کرد و اظهار داشت:اینها می خواهند با این جنایت های خود چهره پاک و عاطفی و پر از مهر و عطوفت اسلام را که امروز به پیشروترین دین در جهان تبدیل شده است را به چهره خشن وبی رحم تبدیل کنند.

مدیرحوزه های علمیه آذربایجان غربی، افزود: اینها می خواهند جلوی پیشرفت اسلام وتوسعه مراکز اسلامی وموسسات دینی ومساجد را بگیرند وبرای همین دست به این اقدامات جنایت کارانه در کشورهای اسلامی می زنند تا به هدف خود که کشتن مسلمانان وبی نامی دین اسلام است،برسند.

قهرمانی هم چنین این گونه اقدامات را که توسط گروههای تکفیری انجام می گیرد را سرپوشی بر روی جنایات غربی ها عنوان کرد و گفت: آنها می خواهند با این کارهای ضد بشری خود وکشتن اطفال و زنان و آتش زدن خانه ها، سرپوشی برجنایت های غربی ها بگذارند و بگویند که مسلمانان از آنها وحشی تر هستند.

وی اظهار داشت: این جنایت ها و وحشی گریها برای مخدوش کردن چهره پاک، عاطفی و مهر و عظوفت اسلام است وعلمای جهان اسلام خصوصاً اهل سنت باید هوشیار باشند و این جنایت ها را در شبکه ها وسایت های مختلف محکوم کنند وبا جدیت در مقابل این جنایتکاران بایستند.

امام جمعه سابق میاندوآب در خاتمه با بیان اینکه این گروهها جیش الرسول واسلام نیستند، گفت: این گروهها جیش آمریکا و اسرائیل و یهود و جیش بدخواهان اسلام هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا