شهرداری و بانک‌ها از روشن کردن لامپ‌های اضافی خودداری کنند/ بدهی ۲ میلیارد تومانی مشترکان فریدونکناری به شرکت توزیع برق

به گزارش بصیرنیوز، سیروس کرامتی مدیر روابط عمومی شرکت توزیع امور برق مازندران در نشست با مدیرمسئول و سردبیر پایگاه خبری تحلیلی بصیرنیوز که در اداره امور توزیع برق فریدونکنار با حضور یعقوب حیدری رئیس این اداره برگزار شد، اظهار کرد: امسال به خاطر خشکسالی بیش از حد برخی از نیروگاه‌های برق‌آبی به میزان تولید کمتر از ۵۰ درصد رسیدند و مصرف برق به خاطر افزایش گرما بیش از تولید بوده که همین امر موجب قطعی برق در سراسر کشور شده است.

وی خاطرنشان کرد: قبل از قطع برق اطلاع رسانی‌ها در سایت شرکت توزیع برق مازندران انجام می‌شود که البته در دو روز گذشته شاهد قطعی‌هایی خارج از برنامه به خاطر فولباری خطوط ۶۳ و ۲۳۰ در منطقه فریدونکنار و آمل بوده  که منجر به خاموشی‌های متعددی شد که بابت این مشکل از همه مردم مازندران به ویژه شهرستان‌های مدنظر پوزش می‌طلبیم.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع امور برق مازندران تصریح کرد: مدیریت خوبی در مازندران اتفاق افتاد و با دستور استاندار مدیریت مصرف و تغییر ساعات اداری در ادارات صورت گرفت و هیچگونه مشکل توزیع برق در مازندران وجود ندارد و خاموشی‌های اخیر به علت کمبود تولید بوده است.

کرامتی یادآور شد: پیک مصرف برق در تاریخ ۸ مرداد ماه هزار و ۸۹۲ بوده و بیشترین مصرف برق در مازندران به خاطر وجود شهرک‌های صنعتی و مشترکان زیاد در آمل است.

وی در پاسخ به این سوال که پایان این خاموشی‌ها چه زمانی است، عنوان کرد: برق منطقه ای مازندران با راه اندازی پست ۶۳ برای کمبود خاموشی‌ها اقدام کرد که با فولباری خطوط، این پست هم جواب نداد و با توجه به خشکسالی برای پایان زمان خاموشی‌ها باید امیدوار به بارش باران و کمبود مصرف برق بود.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع امور برق مازندران ادامه داد: پست های ۶۳ و ۲۳۰ مربوط به برق منطقه ای مازندران و گلستان است که امیدواریم پست‌های جدیدی با حمایت نمایندگان مجلس و تخصیص اعتبار در مازندران ایجاد شود.

کرامتی اظهار کرد: فریدونکنار و بابلسر از مناطقی است که تخلفات زیادی در زمینه انشعابات برق صورت می‌گیرد که اداره امور توزیع برق با جدیت با متخلفان برخورد خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: با فرارسیدن فصل تابستان و به علت کمبود برق مکاتباتی با شهرداری‌ها صورت گرفت تا از روشن کردن لامپ‌های اضافی در میادین و خیابان های شهر خودداری کنند و همچنین تیم‌های مختلفی برای بازدید و نظارت از موسسات و بانک‌ها صورت می‌گیرد که اگر در ساعت غیر اداری وسایل سرمایشی یا لامپ‌های غیر ضروری روشن باشد با آن‌ها برخورد می‌شود.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع امور برق مازندران با اشاره به مبلغ طلبکاری این شرکت از مشترکان گفت: مبلغی در حدود ۱۱۰ میلیارد تومان بدهی از مشترکان به شرکت توزیع برق مازندران هنوز پرداخت نشده که با پرداخت این مبالغ می‌توان در پایداری شبکه‌های توزیع برق و اقدامات توسعه‌ای گام اساسی برداشت.

کرامتی افزود: حدود ۵۰ میلیارد تومان از این بدهی‌ها مربوط به سازمان‌ها مانند آب و فاضلاب، نیروهای مسلح و مراکز حساس و همجنین شرکت‌های صنعتی مانند نساجی، بابکان و گونی بافی هستند که امکان قطع برق این سازمان‌ها و شرکت‌ها وجود ندارد.

وی تصریح کرد: همچنین حدود ۵۷ میلیارد تومان بدهی مشترکان خانگی است که بیشترین بدهی مربوط به شهر آمل با ۲۱۶ هزار مشترک است.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع امور برق مازندران یادآور شد: بدهی مشترکان شهرستان فریدونکنار مبلغ یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان است.

کرامتی ادامه داد: شرکت توزیع برق برای تامین هزینه نگهداری، هزینه پرسنل، احداث شبکه و رساندن برق مطلوب به مشترکان مجبور به گرفتن طلبکاری خود از مشترکان است.

وی با بیان اینکه موضوع فروش برق به کشورهای همسایه صحت ندارد، اظهار کرد: فروش و صادرات برق در این فصل از سال صحت ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از تمامی مردم مازندران، ادارت، بانک‌ها، صنایع و مالکان سی ان جی که با شرکت توزیع برق همکاری لازم را داشتند قدردانی می‌کنیم و از صبر و شکیبایی همه در زمان خاموشی سپاسگزاریم.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا