بسیج دانش‌آموزی، مکانی امن برای پرورش استعدادهای انقلاب اسلامی

به گزارش بصیرنیوز، جابر کریمی فرمانده حوزه بسیج دانش‌آموزی فریدونکنار در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج دانش‌آموزی و سالروز شهادت حسین فهمیده، اظهار کرد: دانش آموزان در دوران انقلاب نقش خود را به خوبی ایفا کردند و ایام هشتم آبان تا سیزده آبان چند اتفاق مهم از جمله شهادت حسین فهمیده و راهپیمایی دانش آموزان رخ داده است که بسیار با اهمیت است و همین امر موجب شد تا هفته‌ای به نام بسیج دانش‌آموزی نامگذاری شود.

وی با اشاره به اینکه در آرم بسیج دانش آموزی سه نماد ایمان، قلم و شجاعت درج شده است، خاطرنشان کرد: دانش آموزان باید حقیقت را با ایمان خود درک کنند و با قلم که نماد علم و دانش است مسیر علمی خود را دنبال کرده و شجاعت و جسارت این امر را پیدا کنند که در تمامی زمینه‌ها ورود پیدا کنند.

فرمانده حوزه بسیج دانش‌آموزی فریدونکنار تصریح کرد: این نهاد با دستور امام خمینی (ره) تشکیل شده تا روح معنویت، خودباوری و تکلیف گرایی دانش آموزانی را که جنگ تحمیلی و انقلاب را تجربه کرده بودند به نسل‌های بعدی انتقال دهند.

کریمی با تاکید بر اینکه بسیج دانش‌آموزی مکانی امن برای پرورش استعدادهای انقلاب اسلامی است، افزود: جوانان و نوجوانان دانش‌آموز در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نقش برجسته‌ای داشته و با طلایه‌داری در جبهه ها و با تقدیم هزاران شهید، جانباز و آزاده در جنگ تحمیلی دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کرده است.

وی ادامه داد: در ایام پس از جنگ تحمیلی، بسیج دانش‌آموزی به عنوان میعادگاه تداوم دفاع همه جانبه نوجوانان دانش‌آموز از دستاوردهای انقلاب اسلامی در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و علمی چهره دیگری از حیات خود را به نمایش گذاشته است.

فرمانده حوزه بسیج دانش‌آموزی فریدونکنار عنوان داشت: اگر ما می‌خواهیم نیروهای با اخلاصی را در زمینه‌های انقلاب تربیت کنیم تا فرزندان انقلابی داشته باشیم که در آینده موجب درخشش در نظام جمهوری اسلامی و مجامع مختلف و همچنین حافظ دستاوردهای انقلاب باشند باید به بسیج دانش‌آموزی توجه بیشتری کنیم.

کریمی با بیان اینکه تربیت و شکل‌گیری افراد در کودکی و نوجوانی انجام می‌شود، اظهار کرد: دانش‌آموزان در زمان نوجوانی از اخلاص بیشتری برخوردارند و مسائل جامعه را با سود و زیان مادی نمی‌سنجند و بهتر می‌توان آن‌ها را با اصول و ارکان انقلاب آشنا کرد.

وی از اجرای برنامه‌های مختلف به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی در فریدونکنار خبر داد و گفت: برگزاری مسابقه دو و میدانی پویندگان و پیشگام، دیدار فرمانده‌هان واحدهای دانش‌آموزی با فرماندهی سپاه و امام جمعه شهرستان، دیدار با خانواده دانش‌آموز شهید برخی از برنامه‌های هفته دانش‌آموزی در فریدونکنار است.

فرمانده حوزه بسیج دانش‌آموزی فریدونکنار ادامه داد: سخنرانی دانش‌آموز بسیجی پیش از خطبه نماز جمعه، حضور دانش‌آموزان در نمازجمعه و اجرای پدافند غیرعامل از دیگر برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی است.

کریمی با اشاره به برگزاری مراسم روز ۱۳ آبان در فریدونکنار گفت: راهپیمایی روز ۱۳ آبان با حضور تمامی مدارس نمونه و شاخص شهر فریدونکنار راس ساعت ۱۰ صبح از مسجد امام سجاد (ع) تا مصلی نماز جمعه برگزار می‌شود و همچنین در دانش‌آموزان مدارس روستایی از مدرسه تا گلزار شهدا مراسم راهپیمایی را برگزار می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا