شرط حق تحفظ در CFT باید برای ایران لحاظ شود

به گزارش بصیرنیوز،ولی‌الله نانواکناری نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در جلسه ای که با حضور سخنگوی شورای نگهبان درخصوص ایرادات لایحه cft برگزار شد به این نتیجه رسیدیم که ایرادات ترجمه‌ای خاصی در اصل متن cft وجود نداشته است.

وی با اشاره به اینکه آنچیزی که به عنوان ایراد ترجمه ای مطرح شده وجود ندارد، خاطرنشان کرد: احیانا اگر ایرادی هم در ترجمه متن لایحه وجود داشته باشد موضوع خاصی نیست که بتوان بر روی آن متمرکز شد و افرادی را زیر سوال برد.عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال بررسی ایرادات شورای نگهبان از cft هستیم، تصریح کرد: قرار شد با بررسی مجدد نسبت به این لایحه برخورد منطقی با cft صورت گیرد.

نانواکناری افزود:  بیشترین ایرادی که هم اکنون به cft وارد شده بحث پذیرش یا عدم پذیرش حق تحفظ است و اگر کنوانسیون این مورد را بپذیرد اشکال خاصی به لایحه cft وارد نیست و بعد از تایید کمیسیون به صحن علنی برای رای گیری می‌رود.

رئیس کمیته امنیت داخلی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر کنوانسیون حق تحفظ را برای ایران قبول نکند ایرادات شورای نگهبان رفع نمی‌شود و مجلس هم به احتمال زیاد برای دفعه بعد اصلا به این لایحه رای نخواهد داد.

نانواکناری یادآور شد: بسیاری از کشورها با شرط حق تحفظ و شرایط دیگر لایحه cft را پذیرفتند که باید این امر برای جمهوری اسلامی ایران هم صورت گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا