تفکر سنتی جوانان را از مساجد دور می‌کند/ موسسه‌های قرآنی زیربنای تفکر کودک

به گزارش بصیرنیوز، نورعلی حسن‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی یکی از نهادهای مقدس است که در اول تیرماه سال ۱۳۶۰ به دستور امام خمینی(ره) تأسیس شد.

وی با بیان اینکه در سطح استان مازندران حدود ۱۴ گروه تبلیغی وجود دارد، تصریح کرد: در فریدونکنار یک گروه تبلیغی با عنوان »راهیان نور« داریم که اعضای آن را روحانیون تشکیل داده و در مناسبت‌های مختلف مانند ایام اعتکاف، دهه فجر و ماه مبارک رمضان در شهر و روستا و حتی مدارس برنامه اجرا می‌کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فریدونکنار با تأکید بر اینکه این شهر از ظرفیت خوبی برخوردار است، افزود: هر ماه جلسه‌ای با حضور امام جمعه، رئیس اداره تبلیغات و روحانیون بومی و مستقر برگزار می‌شود که در بسیاری از این جلسات درخصوص موضوع فضای مجازی که جوانان به آن مبتلا هستند مواردی مطرح شده تا مبلغان این موارد را در منابر متذکر شوند.

حسن‌پور با اشاره به اینکه روحانیون و مبلغان علاوه بر تبلیغ منابر به صورت چهره به چهره هم به تبلیغ می‌پردازند، خاطرنشان کرد: با توجه به بحث جوانگرایی در گام دوم انقلاب رئیس سازمان تبلیغات کشور آن را در دستور کار خود قرار دادند و در سراسر کشور بازرسانی را برای پیگیری و اجرایی شدن این موضوع فرستادند.

وی با ابراز تاسف از اینکه حضور جوانان در مساجد کم رنگ شده است، گفت: هنوز مساجد ما با حضور هیئت امنایی همراه است که بسیاری از آن‌ها سالخورده هستند و به دلیل عدم درک رفتاری و فکری جوانان به آن‌ها اجازه ورود به مساجد را نمی‌دهند و صرفا مساجد را برای خواندن نماز جماعت می‌خواهند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فریدونکنار یادآور شد: درحال حاضر هیچ‌گونه برنامه‌های تفریحی، ورزشی و فرهنگی در مساجد و از سوی مسئولان مساجد برای جوانان درنظر گرفته نمی‌شود و فقط به مسائل عبادی توجه می‌شود که این کار از حوصله جوانان خارج است و به جای حضور در مساجد پایگاه‌های دیگری را مانند قلیان‌سرا انتخاب می‌کنند.

حسن‌پور با بیان اینکه مؤسسات قرآنی زیربنای تفکر یک کودک را تشکیل می‌دهد، گفت: در سطح شهرستان فریدونکنار ۱۰ مؤسسه قرآنی، پنج خانه قرآن و همچنین ۱۵خانه قرآنی در سطح روستا برقرار است و در حدود ۴۵۰ دانش‌آموز دبستانی در این مؤسسات مشغول به فعالیت هستند که با توجه به جمعیت این شهرستان تعداد مؤسسات قرآنی واقعا کافی نیست.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه برخی از مدارس و معلمان ایده و اخلاق را ندارند که دانش‌آموزان را به راه دین و قرآن هدایت کنند، اظهار کرد: مؤسسات قرآنی پیش درآمدی برای اعتقادات کودکان و نوجوانان است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی با بیان اینکه یکی از تشکل‌های ما برای جذب جوانان تشکل‌های دینی است، گفت: حدود ۸۰ هیات مذهبی و ۱۲۲ مداح از فریدونکنار در سامانه طوبی ثبت شده است و علاوه بر این چهار کانون فرهنگی هم در سطح شهرستان داریم.

این مسئول یادآور شد: هر ماه جلسه‌ای در هیات‌های مذهبی و کانون‌های فرهنگی در خصوص راهکارهای جذب جوانان برگزار می‌شود که روحانیون در این هیات‌ها اعزام می‌شوند و در زمینه‌های اعتقادی و احکام صحبت می‌کنند.

حسن‌پور با بیان اینکه طرح دریا باید جدی گرفته شود خاطرنشان کرد: گروهی از طلبه‌ها در ایام تابستان از قم می‌آیند و آموزش‌هایی را می‌بینند تا در کنار ساحل، تبلیغ و کار فرهنگی انجام دهند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی در پایان گفت: درحوزه علمیه خواهران افرادی برای ایام تابستان انتخاب می‌شوند تا برنامه‌هایی برای اجرا داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا