اختصاصی/ نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس

مشکل اعتباری برای حفر چاه در بالادست نداریم/ سهم مشارکت مردم در فریدونکنار پائین است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، مقداد نجف نژاد در جمع کشاورزان و تعدادی از مسئولین شهرستان فریدونکنار در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان و در جلسه شورای کشاورزی، اظهار داشت: در شهرستانهای فریدونکنار و بابلسر چاه ها به هیچ عنوان پاسخگوی نیاز کشاورز نیست و باید از همان سفره های بالادستی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در رابطه با آب کشاورزی بخش مرکزی مازندران که در گروه الف شناخته می شود خوشبختانه سد البرز را چند سالی است که در مدار داریم و با حجم ظرفیت آبی ۱۵۰ میلیون متر مکعب در ظرفیت خوبی برای شهرستان ماست، چرا که تا حدی مشکلات ما را برطرف کرد و ۳۰میلیون متر مکعب آب این سد برای مصرف این گروه است.

نجف نژاد با اشاره به تکمیل احداث سد هراز در دو سال آینده خاطرنشان کرد: سد هراز یک از آرزوهای چندین ساله بخش مرکزی مازندران چون آمل، بابل و فریدونکنار بوده است که در پائین دست در حال احداث است و امیدواریم هر چه زودتر به بهراه برداری برسد.

وی با بیان اینکه باید در منطقه دابودشت که در بالادست قرار دارد هم چاه بزنیم تا مشکل آب کشاورزی مردم این منطقه تا حدود زیادی برطرف گردد، اذعان داشت: سد هراز بزرگترین سد استان مازندران است که آب کشاورزی زمین های فریدونکنار را برای ۵۰ سال آینده نیز تامین می کند.

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس عنوان داشت: در تامین اعتبار برای حفر چاه آب کشاورزی هیچ مشکلی وجود ندارد و تمهیدات لازم را برای این امر انجام دهید.

نجف نژاد ادامه داد: سر دهنه احمد چاله پی با سه شهرستان آمل، بابل و فریدونکنار مشترک است، به نظر من این سهمیه مخارجش برآورد شود و ما سهم خود را می پردازیم چون بخش وسیعی از کشاورزان از آن استفاده می کنند و نیاز است تا از حالت سنتی خارج شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سهم مشارکت در فریدونکنار پائین است، اظهار داشت: کشور در شرایط خوب اقتصادی نیست، مردم خود باید مشارکت کنند، باید مردم را برای مشارکت تشویق کنید، اگر احداث این کانال را به عهده دولت بگذاریم تا ۱۰ سال آینده نیز به بهره برداری نمی رسد، در ایستگاه پمپاژ نیز باید مردم را شرکت دهیم.

نجف نژاد ادامه داد: دولت از لحاظ اقتصادی در وضعیت مناسبی قرار ندارد اما هر چه قدر که مردم در این زمینه مشارکت کنند تا سه برابر آن مبلغ را ما در بودجه قرار خواهیم داد.

وی افزود: برای سهم آب بها نیز فریدونکنار به خوبی مشارکت نمی کند، اگر کشاورز فریدونکناری این سهم خود را پرداخت نماید، دولت نیز تا چندین برابر آنرا به همان منطقه بر می گرداند.

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: تا آنجائیکه بتوانیم موضوع آب منطقه را پیگیری خواهیم کرد تا مشکل برطرف گردد و قطعا مشارکت مردم نیز می تواند زمینه ساز برطرف نمودن این موضوع باشد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا