خاطره‌ای از برخورد حضرت امام با سران نهضت آزدی

به گزارش بصیر به نقل از فارس، محسن رفیق‌دوست یکی از یاران امام خمینی (ره)، ادعای ملی مذهبی‌ها درباره خط دادن به امام(ره) را تحریف تاریخ و انقلاب دانست و گفت: امام آنقدر مستقل و مسلط بودند که در تصمیم‌گیری خود قاطعانه عمل می‌کردند و هیچ‌کس نفوذی روی امام (ره) نداشت.

وی ادامه داد: من به خاطر دارم در سال ۴۱ در منزل امام بودم که سران نهضت آزادی به دیدار امام خمینی (ره) آمده بودند و آقای خلخالی ضمن اعلام حضور آنان به امام خمینی(ره)، درخواست آنان را مبنی بر ملاقات خصوصی به امام اعلام کرد که امام در جواب گفتند: من با هیچ‌کس ملاقات حضوری ندارم. بنابراین وقتی امام اینگونه با آنان رفتار می‌کرد چگونه ممکن است که از آنان خط فکری بگیرد و آنان بر روی امام نفوذ داشته باشند و شنونده باید عاقل باشد.

رفیق‌دوست با بیان اینکه انتخاب بازرگان از سوی امام (ره) نیز به توصیه دیگران انجام شده بود گفت: بازرگان به قول عمل نکرد چراکه تعهد داده بود تیم خود را از اعضای نهضت آزادی انتخاب نکند.

این مبارز انقلاب اسلامی در پایان پیام ۲۲ بهمن امسال را استادگی در مقابل آمریکا دانست و گفت: انرژی اتمی، حقوق بشر تنها یک بهانه برای غرب است که بر علیه ایران فشار بیاورند و آنان شکوهمندی انقلاب اسلامی را برنمی‌تابند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا