حجم بالای ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در فریدونکنار/ مراقبت بیشتری از ماکیان صورت گیرد

به گزارش بصیرنیوز، سیدمحمد حسن ساتری در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در تمام استان های کشور وجود داشت اما در استان‌هایی مانند مازندران، گیلان، گلستان، تهران و آذربایجان شرقی به دلیل تراکم بالای جمعیت بیشتر بوده است.

وی با اشاره به اینکه هرساله بیماری آنفلوآنزا در فصل پاییز و زمستان شایع می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال شدت این بیماری نسبت به سال‌های گذشته بالاتر بوده و افراد بیشتری را مبتلا کرده که البته درحال کنترل و فروکش کردن است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار تصریح کرد: خوشبختانه در این شهرستان تلفاتی بر اثر بیماری آنفلوآنزا مشاهده نشد اما حجم ابتلا بالا بود و افرادی که دچار این بیماری شدند باید توجه داشته باشند که پس از طی کردن زمان بیماری دچار التهاب در ریه شده که همین امر موجب سرفه‌های طولانی حتی به مدت یک ماه می شود که البته جای نگرانی نیست.

ساتری با بیان اینکه شکار و تماس با پرندگان زنده می‌تواند خطرآفرین باشد یادآور شد: شهروندان و روستائیان باید توجه داشته باشند که مرغ‌ها به محض ابتلا به این بیماری از بین می‌روند و اگر مرغ زنده است نشان از عدم وجود این بیماری دارد؛ ماکیان مانند اردک و غاز اگر دچار آنفلوآنزا باشند تلف نمی‌شوند بلکه ناقل بیماری هستند و به دیگر حیوانات انتقال می‌دهند که باید در این زمینه مراقبت بیشتری صورت گیرد.

وی گفت: شبکه بهداشت شهرستان در صورت مشاهده تلفات مشکوک در پرندگان و ماکیان خانگی، غیرخانگی و صنعتی به آن مکان ورود پیدا کرده و اگر پاسخ آزمایشات مثب باشد به فاصله یک کیلومتر تمامی پرندگان و ماکیانی که در آن محل حضور دارند را معدوم می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا