قدردانی از اقدامات رئیس قوه قضاییه تا تاکید بر تعامل بین دستگاه‌ها

به گزارش بصیرنیوز، هفتمین جلسه شورای اداری و مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان فریدونکنار با حضور رئیس کل دادگستری و دادستان مازندران، امام جمعه فریدونکنار، فرماندار و جمعی از مسئولان قضایی و اجرایی شهرهای همجوار و این شهرستان در سالن اجتماعات اردوگاه شهید رجایی برگزار شد.

کاهش پرونده‌ها با کار جهادی کارکنان قضایی فریدونکنار
حجت‌الاسلام سیدرضا باقریان رئیس سابق دادگستری فریدونکنار در این مراسم اظهار کرد: درک حکومت‌های پهلوی و جمهوری اسلامی نعمتی است که انسان را با واقعیت‌ها رو به رو می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: هر خدماتی که در فریدونکنار صورت گرفته با همکاری نیروهای قضایی و اجرایی بوده است و با حفظ استقلال قوا، تعامل خوبی بین دستگاه‌ها وجود داشته است.

رئیس سابق دادگستری فریدونکنار با اشاره به اینکه ۶ سال در دادگستری فریدونکنار مشغول به فعالیت بوده است تصریح کرد: اینکه پس از این مدت از این شهر می‌روم جای بسی ناراحتی است چراکه فریدونکنار مانند خانه دوم من بوده است.

باقریان یادآور شد: از سال ۹۲ تاکنون ورودی پرونده‌ها دو برابر شده اما موجودی پرونده‌ها کمتر از سال ۹۲ در دادسرا و دادگاه فریدونکنار است که این امر با کار جهادی کارکنان قضایی شهرستان به وجود آمده است.

وی خاطرنشان کرد: از همه مردم شریف فریدونکنار به خاطر کاستی‌ها تقاضای بخشش دارم.

لزوم مراقبت کارکنان دستگاه قضایی از خود، برای جلوگیری از انحراف

حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در این مراسم نقش دستگاه قضایی در استقرار یک نظام را یک نقش اصیل برشمرد و اظهار کرد: مال، ناموس و امنیت مردم به دستگاه قضایی وابسته است و اگر خدای ناکرده این دستگاه از جایگاه عدالت فاصله بگیرد فاجعه را به همراه دارد.

وی با قدردانی از تلاش‌های رئیس قوه قضاییه، خاطرنشان کرد: حرکت‌های اخیری که ازسوی رئیس دستگاه قضا صورت گرفته موجب امیدواری و آرامش مردم شده است.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه قاضی باید دقیق و طرفدار مظلوم باشد تصریح کرد: مسئولان قضایی به فرموده رهبر انقلاب نباید شریک تجاری افراد شوند که این امر شدت دقت را در دستگاه قضایی می‌طلبد.

جلالی یادآور شد: اگر قاضی بتواند مشکل دو نفر را حل کند، بنابر روایت پاداش یک ماه روزه گرفتن را خدا به او می‌دهد؛ همه کارکنان دستگاه قضایی باید مراقبت کنند تا از راه صحیح منحرف نشوند.

اقدامات فسادستیزانه آیت‌الله رئیسی قابل تقدیر است

محمدمهدی نصیری در ادامه این مراسم اظهار کرد: باتوجه به همکاری بسیار نزدیکی که دستگاه‌های اجرایی و قضایی فریدونکنار با هم داشتند مراسم تکریم و معارفه روسای دستگاه قضایی شهرستان در جلسه شورای اداری برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: تعامل بین قوا امری بسیار ضروری است و مدیریت قضایی فریدونکنار در سال های اخیر بهترین نوع آن بوده است.

فرماندار فریدونکنار تصریح کرد: همه دستگاه‌ها باید قدر فضای فسادستیزی که آیت‌الله رئیسی شروع کردند را بدانند و امیدواریم این روند که موجب امیدبخشی مردم شده ادامه پیدا کند.

برطرف شدن بخشی از مشکلات شکار پرندگان در فریدونکنار

سیدرضا حسینی دادستان سابق فریدونکنار در این مراسم اظهار کرد: یکی از مشکلات بزرگ فریدونکنار صید و شکار پرندگان بوده و باتوجه به شرایط خاص منطقه این موضوع از تهران پیگیری می‌شد که با همکاری دستگاه‌های اجرایی تا حدودی این مشکلات برطرف شده و امیدواریم این روند تا رفع کامل این مشکلات ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از بهترین دوران خدمتم در فریدونکنار بوده است، خاطرنشان کرد: برای تحقق امنیت و حق مردم کارهای زیادی صورت گرفته و تلاش شد تا در سریعترین زمان ممکن مطالبات مردم رسیدگی شود.

به گزارش بصیرنیوز، در پایان این مراسم از زحمات حجت‌الاسلام سیدرضا باقریان و سیدرضا حسینی رئیس دادگستری و دادستان فریدونکنار تقدیر به‌عمل آمده و با حکم رئیس قوه قضاییه محمد غلامرضاپور و علیرضا برخور به‌عنوان روسای جدید دادگستری و دادستان فریدونکنار معرفی شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا