ملی‌پوش سی‌لینگ فریدونکناری:

سی‌لینگ ایران به علم و امکانات نیاز دارد

بصیر، مسعود جانی‌نسب ملی‌پوش فریدونکناری و قهرمان سی‌لینگ کشور در گفت‌وگو با بصیرنیوز اظهار کرد: از سال ۸۸ مراحل استعدادیابی در ۴ نقطه از کشور و در استان‌های مازندران، گیلان، آذربایجان‌غربی و هرمزگان انجام شد.
وی با اشاره به اینکه ۴ مرحله تست بدنی و هوش را پشت سر گذراندیم خاطرنشان کرد: تست‌هایی در دریاچه آزادی و انقلاب برگزار شد و برای آمادگی بیشتر به اردوی سه ماهه به مالزی رفتیم.


عضو تیم ملی قایقرانی تصریح کرد: از میان ۳ هزار نفر در کشور ۲۱ نفر به مالزی رفتیم که ۹ نفر از شهرستان فریدونکنار بودند.
جانی نسب گفت: در جزیره لانکاوی در کمپ تیم ملی مالزی بودیم که مربی اسپانیایی به ما اضافه شد در حالی که مربی پاکستانی و استونی داشتیم.
وی با بیان اینکه در رشته سی‌لینگ فعالیت می‌کنم و آموزش‌های اولیه را پشت سر گذاشتم، اظهار کرد: فریدونکنار از سوی فدراسیون قایقرانی برای کمپ انتخاب شد اما بنا به برخی دلایل این شهر از لیست خارج شد.
عضو تیم ملی قایقرانی خاطرنشان کرد: در این مدتی که در انزلی بودیم تیم از ۱۸ نفر به ۲۱ نفر اضافه شد و پس از آن به مسابقات بین‌المللی مالزی اعزام و در این مسابقات هفتم شدیم.
جانی‌نسب تصریح کرد: پس از برگشت به مسابقات تک نفره قطر رفته و در میان حدود ۲۴ نفر چهاردهم شدم که راضی کننده بود.
وی با اشاره به اینکه در سال ۹۱ اردوهای ما تعطیل شد و مربی‌ها را اخراج کردند گفت: این در حالی بود که حدود یکسال و نیم از سوی فدراسیون برای ۲۱ ورزشکار ۱۶ میلیارد تومان هزینه شده بود و این هزینه‌ای بالا بود اما نتیجه مطلوب به دست نیامد و فدراسیون به طور کلی اردو را تعطیل کرد.
عضو تیم ملی قایقرانی افزود: در این ۴ سال دو سال را در دانشگاه علوم دریایی کمک مربی تیم ملی بودم و یک دوره استعدادیابی تیم ملی در نوشهر برگزار و همچنین ۴ ترم برای دانشجویان کلاس برگزار کردیم.


جانی نسب با اشاره به اینکه ۲ سال قبل از ناحیه زانو دچار مشکل شدم و زانوی خود را عمل کردم، خاطرنشان کرد: در دی ماه سال گذشته تمرین را دوباره شروع کردم و تنها به تمرین قایقرانی می‌پرداختم.
وی افزود: ۶ ماه اردوی تیم ملی با هزینه مسئولان انزلی برگزار شد و فدراسیون هیچ هزینه‌ای را پرداخت نکرد.
عضو تیم ملی قایقرانی خاطرنشان کرد: در مسابقات عمان، تیم‌های بحرین، امارت، نروژ، دانمارک و من و یک مهابادی به عنوان نماینده ایران در این مسابقات شرکت کردیم.
جانی نسب تصریح کرد: در دور نخست این رقابت‌ها دهم شدم، در دور دوم رتبه پنجم را به دست آوردم، سپس سوم شدم و در دور آخر رتبه قهرمانی را به دست آوردم.
عضو تیم ملی قایقرانی با اشاره به اینکه سی‌لینگ ایران نیاز به علم دارد گفت: ما باید در دریاهای مختلف، با موج‌ها، بادها و جریان‌های مختلف تمرین کنیم تا شرایط متفاوت را تجربه کنیم.
جانی نسب در ادامه تصریح کرد: حضور در المپیک هدف من است و به دنبال کسب یک مدال هستم.
وی با انتقاد از اینکه مربی و قایق با علم روز نداریم گفت: ما فقط ۵ قایق استاندارد داریم که کشورهای دیگر با آن حتی تمرین هم نمی‌کنند.
عضو تیم ملی قایقرانی خاطرنشان کرد: این رشته یکی از پرهزینه‌ترین رشته ورزشی دنیا است و قرار است رئیس کمیته سی‌لینگ در مازندران آقای امامی‌فر شوند که اتفاق خوبی برای ورزشکاران این رشته محسوب می‌شود.
جانی نسب تصریح کرد: برای استعدادیابی دوباره لازم است که قایق به این شهرستان بیاورند و این امر را گسترش بدهند و البته قرار است قایق بیاورند و مکان باید مشخص کنند.


وی گفت: برای جذب توریست این ورزش خیلی خوب است و فریدونکنار باید مهد سی‌لینگ کشور شود.
عضو تیم ملی قایقرانی با اشاره به برنامه‌های تمرینی ورزشکاران این رشته خاطرنشان کرد: ۷ تا ۹ صبح برنامه بدنسازی داریم و از ساعت ۱۰ قایق‌ها را آماده می‌کنیم و تا ۵ بعدازظهر به تمرین میپردازیم که البته نسبت به کشورهای دیگر خیلی عقب هستیم.
جانی نسب تصریح کرد: سی لینگ بر روی تمرکز خیلی تاثیر دارد و باید در این رشته برای هر ثانیه برنامه‌ریزی کرد و کشورهای چین، ژاپن، سنگاپور و شرق آسیا و همچنین انگلیس، استرالیا و آمریکا بالاترین سطح این رشته را دارند.
وی افزود: در حال حاضر هدف ما مسابقات آسیایی جاکارتا است و ۵ رقیب سرسخت دارم و به دنبال حضور در مسابقات آسیایی هستم.
عضو تیم ملی قایقرانی در پایان گفت: در حال حاضر به خاطر اینکه در فریدونکنار کسی اسپانسر من نشده از جیب خودم هزینه می‌کنم و مسئولان باید از من حمایت کنند تا اسپانسر پیدا شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا