کاردار عربستان دومین بار احضار شد

بصیر،

اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه با اعلام احضار کاردار عربستان به وزارت خارجه و تسلیم اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به جلوگیری از فرود هواپیمای ایرانی در فرودگاه صنعا، افزود: ​ در این ملاقات رئیس اداره اول خلیج فارس با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران اقدام جنگنده های سعودی در به خطر انداختن جان کادر پروازی و نیروهای هلال احمر خود که برای امداد رسانی دارویی و درمانی به مردم مظلوم یمن و انتقال مجروحان عازم صنعا بودند را به هیچ وجه نمی پذیرد و آن را رفتاری غیر قابل قبول و به دور از معیار های انسانی و مغایر با قوانین هوانوردی بین المللی می داند .

در این دیدار ضمن تأکید بر استمرار تلاش های جمهوری اسلامی ایران برای کمک رسانی به مردم یمن و انتقال و درمان مجروحین بمباران های ​اخیر آن کشور ، نسبت به توقف ​آنی حملات هوایی ناجوانمردانه و محاصره غیر انسانی یمن و همچنین فراهم شدن هرچه سریعتر زمینه های آغاز گفتگو های یمنی – یمنی به عنوان تنها راه خروج از بن بست فعلی اظهار امیدواری شد.

 

* سه شنبه گذشته، یک فروند هواپیمای حامل کمک های دارویی و غذایی ایران برای قربانیان تجاوز عربستان به یمن، در آسمان یمن با تهدید جنگنده های سعودی مواجه شد و از فرود آن در فرودگاه صنعا جلوگیری شد. این هواپیما که بدون عبور از آسمان عربستان و از مسیر دریا و آسمان عمان به یمن رفته بود، ناچار به بازگشت به کشور شد و جنگنده های سعودی فرودگاه صنعا را نیز بمباران کردند.

این هواپیما برای ارسال کمک های انسان دوستانه به یمن مجوز ائتلاف متجاوزان به یمن را نیز کسب کرده بود، اما مقامات سعودی اعلام کردند که هواپیمای ایرانی می بایست در فرودگاه بیشه در جنوب غرب عربستان توقف میکرده تا سعودی ها آن را تفتیش کنند، اما به علت توجه نکردن به دستورات برج مراقبت جده، جنگنده های سعودی مانع از ادامه پرواز آن شدند.

 

 

شبکه خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا