قوه قضاییه در برخورد با مفسدان مماشات نکند/ نمایندگان مجلس به درد مردم رسیدگی کنند

به گزارش بصیرنیوز،حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در خطبه‌های نماز جمعه فریدونکنار اظهار کرد: اصل و اساس قوه قضاییه برای اجرای عدالت و جلوگیری از بی‌نظمی و برخورد با ناامنی و فساد است.

وی بر لزوم حفظ حرمت افراد تاکید و خاطرنشان کرد: آبروی اشخاص باید قبل از اثبات و محاکمه حفظ شده و همچنین نباید به بستگان فرد متهم هتک حرمت شود چراکه آن‌ها در جرم او شریک نیستند.
امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه قوه قضاییه باید پناهگاه و آرامش‌بخش افراد جامعه باشند تصریح کرد: دستگاه قضایی باید به نحوی عمل کند که افراد پناهگاه خود را دستگاه قضایی بدانند.جلالی با تاکید بر اینکه قوه قضاییه باید روحیه انقلابی خود را حفظ کند، گفت: دستگاه قضایی نباید در برخورد با افراد مماشات کند و هیچ فرقی بین فرزند امام جمعه و مسئولان با دیگر افراد نگذارد.

وی یادآور شد: از مسئولان قضایی در برخورد با مفسدینی که منتصب به دستگاه قضایی بوده‌اند قدردانی می‌کنیم و بر همگان لازم است که نسبت به دستگاه قضایی احترام بگذاریم.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به وضعیت افسارگسیخته گرانی‌ کالاها اظهارکرد: متاسفانه وضعیت بازار بسیار افسارگسیخته شده که عوامل مختلفی مانند افزایش قیمت بنزین و حامل‌های انرژی در این امر اثرگذار است.

جلالی خاطرنشان کرد: درحالی که برخی افراد تحریم‌ها را موجب گرانی می‌دانند اما بنابر نظر کارشناسان فقط ۲۰ درصد گرانی مربوط به تحریم‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه مافیای اقتصادی و سودجویان فرصت‌طلب به‌دنبال ایجاد بازار کاذب هستند افزود: مردم هم در این گرانی‌ها نقش دارند چراکه برخی به دلیل هجوم زیاد برای خرید موجب می‌شوند که تقاضا زیاد شده و سودجویان به صورت غیرطبیعی کالاها را گران کنند.

جلالی تصریح کرد: از نیروی انتظامی می‌خواهیم با قدرت تمام با مافیای گرانی برخورد و آن‌ها را دستگیر کنند.

امام جمعه فریدونکنار تفکرات نادرست بین دستگاه‌ها را از عوامل دیگر گرانی‌ها دانست و گفت: در این میان برخی از دستگاه‌ها با غفلت و تفکرات نادرست نظارت کافی را نداشته که مشکلات بسیاری را به‌وجود می‌آورد.

وی تاکید کرد: از نمایندگان مجلس جدید که بسیاری از آن‌ها جوان و انقلابی هستند و همانگونه که در شعارهای انتخاباتی خود مطرح کرده بودند میخواهیم تا به‌دنبال مسائل معیشتی و درد مردم باشند و از ورود به مسائل فرعی خودداری کنند.

جلالی با اشاره به اینکه مبارزه ایران با استکبار یک جنگ مکتبی و اعتقادی است خاطرنشان کرد: چهره‌ای که این روزها در آمریکا مشاهده می‌شود ماهیت اصلی او است که سال‌ها بر سر مردم جهان آورده و جمهوری اسلامی هیچگاه سر سازش با این اصول را ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا