الزامی برای حضور دانش‌آموزان فریدونکناری در مدارس نیست/خیرین به دانش‌آموزان نیازمند کمک کنند

به گزارش بصیرنیوز، سیدعظیم اسماعیل‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به آخرین وضعیت بازگشایی مدارس در فریدونکنار اظهارکرد: تمامی مدارس سطح شهرستان در روز شنبه ۱۵ شهریور همزمان با سراسر کشور بازگشایی می‌شوند و پرسنل مدرسه اعم از مدیر، معاونان و معلمان باید حضور داشته باشند.

وی درخصوص نحوه تدریس برای دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: شورای مدرسه که شامل مدیر، نماینده معلمان و نماینده انجمن است می‌تواند نسبت به حضور دانش‌آموزان با رعایت فاصله حداقل یک متری و با انجام گروه‌بندی تصمیم‌گیری کنند.

مدیر آموزش و پرورش فریدونکنار با بیان اینکه هیچ الزامی برای حضور دانش‌آموزان در مدرسه وجود ندارد، تصریح کرد: خانواده‌هایی که تمایل به حضور فرزندان خود در مدارس ندارند می‌توانند آموزش‌های درسی را از طریق فضای مجازی و نرم‌افزار شاد و یا اگر امکان دسترسی به این نرم‌افزار را ندارند تدریس شبکه‌های تلویزیونی را دنبال کنند و اگر خانواده‌ای تلویزیون نداشته باشد مدیر مدرسه با شناسایی این دانش‌آموزان جزوه‌های آموزشی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

اسماعیل‌زاده با تاکید بر اینکه حضور معلمان و پرسنل در مدارس الزامی است گفت: کلاس‌ها در روز به سه زنگ تقسیم‌بندی شده که برای دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی ۲۵ دقیقه و دیگر کلاس‌ها ۳۰ دقیقه و همچنین زنگ تفریح ۱۰ دقیقه است.

وی یادآور شد: اگر مدرسه‌ای که ۳۰ دانش‌آموز یا کمتر داشته باشد و از سه کلاس یا بیشتر برخوردار است می‌تواند به‌صورت حضوری اقدام به برگزاری کلاس‌های خود کند و همچنین مدارسی که ۱۵۰ دانش‌آموز داشته و ۶ کلاس دارد هم می‌تواند شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت و کلاس‌ها را حضور برگزار کند اما هیچ الزامی در این زمینه‌ها وجود ندارد و تصمیم نهایی بر عهده شورای مدرسه است.

مدیر آموزش و پرورش فریدونکنار ادامه داد: هر مدرسه موظف است علاوه بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی سه دستگاه تب‌سنج، دستگاه ضدعفونی کننده دست(پدالی یا چشمی) و دستگاه ضدعفونی کننده سطوح را تهیه کند که تاکنون ۵۰ درصد مدارس فریدونکنار مجهز به این تجهیزات و برای مابقی مدارس هم ابلاغ شده تا خریداری کنند.

اسماعیل‌زاده با اشاره به اینکه موضوع حضور والدین برای یادگیری دروس در مدارس صحت ندارد اظهارکرد: ما برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا دانش‌آموزان کمتری به مدرسه می‌آوریم و اینکه والدین بخواهند در مدرسه حاضر شوند آلودگی‌ها بیشتر و امری خطرناک است.

وی خاطرنشان کرد: با پرداخت مبلغ ۳۰ میلیون تومان از سوی یکی از خیران، ۵۰ تبلت دانش‌آموزی برای خانواده‌های نیازمند تهیه شده است که امیدواریم با عزم همگانی در شهرستان شاهد حجم بیشتری از کمک‌های خیرین برای دانش‌آموزان باشیم.

مدیر آموزش و پرورش فریدونکنار تصریح کرد: از ۱۵ شهریور تا یک مهر ماه آموزش‌ها به‌صورت تکرار و تمرین و مراحل سازماندهی، شناسایی و گروه‌بندی در مدارس انجام می‌شود تا زمان را از دست ندهیم.

اسماعیل‌زاده گفت: مراسم آئین بازگشایی مدارس فریدونکنار در روز ۱۵ شهریور در دبستان دخترانه ام‌الائمه این شهرستان با حضور مسئولان به‌صورت رسمی برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا