وزرای اطلاعات و امور خارجه باید پاسخگوی ترور شهید فخری‌زاده باشند/وجود عوامل نفوذی در بدنه دولت

به گزارش بصیرنیوز، علی‌اصغر باقرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به ترور دانشمند هسته‌ای شهید فخری‌زاده اظهارکرد: این شهید عزیز از شهدای دانشمند صنایع دفاعی، هسته‌ای بوده که دارای ظرفیت علمی بسیار زیادی بودند.

وی خاطرنشان کرد: شهید محسن فخری‌زاده در حالی که از توانمندی علمی و فکری برخودار بوده اما در گمنامی به سر می‌برد و تلاش نمی‌کرد تا در رسانه‌ها مطرح شود.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس تصریح کرد: نام این شهید بزرگوار به‌عنوان یکی از پنج شخصیت ایرانی که در فهرست ۵۰۰ نفره قدرتمندترین افراد جهان که از سوی نشریه آمریکایی فارین پالیسی منتشر شده نشان دهنده اهمیت و توان او بوده است.

باقرزاده یادآورشد: شهید فخری‌زاده تنها دانشمند هسته‌ای ایرانی بوده که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نام او را مستقیما در شو تبلیغاتی سال گذشته خود به زبان آورد و مدعی شد روی برنامه تسلیحاتی اتمی کار کرده است.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه شهید فخری‌زاده نه تنها در صنعت دفاعی و هسته‌ای بلکه در مسائل مختلف علمی و تحقیقاتی روز کشور مشغول به فعالیت بوده است گفت: انجام فعالیت در زمینه لیزر و همچنین تهیه کیت‌های تشخیصی و واکسن کرونا از جمله مواردی بود که ایشان تلاش‌های بسیار زیادی را برای این امور انجام داده بود.

وی افزود: به‌کارگیری جوانان و نخبگان و مدیریت بخش‌های مختلف برای رفع مشکلات و برآورده کردن نیاز روز جامعه از جمله ویژگی‌های شخصیتی شهید فخری‌زاده بوده است.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی که در زمینه‌های مختلف نتوانستند به اهداف خودشان برسند دست به اقدام کوردلانه ترور زدند و یکی از نخبگان جامعه ما را به شهادت رساندند.

باقرزاده با اشاره به اینکه عوامل این اقدام وقیحانه باید منتظر پاسخ سخت جمهوری اسلامی ایران باشند، تاکید کرد: نخبگان، دانشگاهیان و جوانان باید در مسیر شهید فخری‌زاده محکم گام بردارند.

وی با انتقاد از برخی مسئولان که درک صحیحی از مسائل جامعه ندارند گفت: متاسفانه برخی از این مسئولان به دلیل کج‌فهمی‌ها نتوانستند از داشته‌های خود استفاده کنند و به‌جای اهمیت دادن به مسائل هسته‌ای دل خود را به مذاکره خوش کرده‌اند.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دانشمندان را یکی از قدرت‌های اصلی کشور برشمرد و اظهارکرد: ما اکنون شاهد جنگ بین علم و عمل هستیم که شهید فخری‌زاده این دو ویژگی را با هم داشتند و برای تحقق اهداف خود از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: آنچه که شواهد نشان می‌دهد دست صهیونیست‌ها و کشورهای استکباری در این ترور آلوده است.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس تصریح کرد: این حادثه باید تلنگری به مسئولانی که دل در گرو بیرون از مرزها و مذاکره دارند باشد و اگر تاکنون درک درستی از خباثت‌های کشورهای استکباری نداشته‌اند، دیگر به خوی حیوانی آن‌ها پی ببرند.

باقرزاده با انتقاد از جریانی که با تمام اين جنايت‌ها همچنان به‌دنبال مذاكره با آمریکا و غرب و بازگشت به برجام است یادآورشد: خائنان به این مملکت از ابتدای انقلاب تاکنون در کشور وجود داشتند و امروز هم متاسفانه برخی از آن‌ها در بدنه دولت جمهوری اسلامی نفوذ پیدا کرده‌اند که به هیچ عنوان قصد بازگشت از مذاکره و پشت کردن به دشمن را ندارند.

وی ادامه داد: متاسفانه وجود عوامل نفوذی در مراکز مهم تصمیم‌گیری موجب ضربه به کشور و همچنین اتفاقاتی مانند ترور شهید فخری‌زاده می‌شود.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه سیاست‌های آمریکا در قبال ایران با تغییر دولت‌ها تفاوتی نخواهد داشت، گفت: آنچه که امروز به‌عنوان پاره کردن برجام توسط ترامپ یاد می‌شود از سوی اوباما که دولت دموکرات بوده ریل‌گذاری شده، بنابراین مسئولان دولتی نباید در انتظار دولت بعدی آمریکا باشند چراکه دموکرات‌ها بسیار خطرناک‌تر و هوشمندتر از جمهوری‌خواهان هستند.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس با بیان اینکه نمایندگان درحال پیگیری برای مشخص شدن ابعاد شهادت شهید فخری‌زاده هستند، اظهارکرد: سوالات متعددی از وزیر اطلاعات و وزیر امور خارجه از سوی کمیسیون‌ها مطرح شده و این دو وزارتخانه باید پاسخگوی ضعف‌های خود در این اتفاق باشند.

باقرزاده خاطرنشان کرد: خروج از پروتکل الحاقی و اخراج بازرسان هسته‌ای از موضوعاتی است که نمایندگان مجلس در روزهای آینده آن‌ها را مورد بررسی قرار خواهند داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا