دانشجویان مطالبه‌گر مسائل اصلی انقلاب اسلامی باشند/نگاه به خارج گره‌های داخلی را باز نمی‌کند

به گزارش بصیرنیوز، امیرحسین جانعلی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهارکرد: مفهوم ۱۶ آذر با ریخته شدن خون امثال شریعت‌رضوی و بزرگ‌نیا  در سال‌های قبل، اوایل و بعد انقلاب به خوبی معنا پیدا کرد که دانشجویان باید به‌دنبال آرمان اصلی انقلاب که همان مبارزه با استکبار است حرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: اما متاسفانه اتفاقاتی در ۱۶ آذر سال‌های گذشته در دانشگاه‌های مختلف کشور رخ داده که برخی دانشجویان از فضای دانشجویی و رسالت اصلی خودشان فاصله گرفتند.

فعال دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه بسیاری از مسئولان دانشگاه‌ها در پی آن هستند که مراسم روز دانشجو را به‌صورت تشریفاتی و ساده برگزار کنند تصریح کرد: اینکه باید به مسائل صنفی دانشجویان رسیدگی شود امری صحیح است اما مهمترین مسائل روز دانشجو پرداختن به خون‌های ریخته شده در ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ است.

جانعلی‌زاده، بالاترین و والاترین مفهوم هدف تجمع روز دانشجو و شهادت دانشجویان را ضدیت با امپریالیسم جهانی برشمرد و یادآورشد: لازم است سطح آرمان‌خواهی دانشجویان امروز همانند دانشجویان نسل گذشته افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: مبارزه با استکبار و ضدیت با دیکتاتوری از دیگر مفاهیم برخاسته از تجمع دانشجویان در ۱۶ آذر بوده که این مطالبات همچنان باید در دانشجویان زنده بماند.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه مواضع دانشجویان باید در مسیر اهداف انقلاب اسلامی روشن و شفاف باشد افزود: موضع‌گیری‌های محکم دانشجویان در قبال مسائل روز جامعه می‌تواند جهت‌دهی دقیق را به مسئولان تصمیم گیرنده نشان دهد.

جانعلی‌زاده مبارزه با استکبار را از اصول انقلاب اسلامی دانست و گفت: خوی استکباری و استعماری کشورهایی مانند آمریکا با مشی ضد استکباری جمهوری اسلامی هیچگاه سازش ندارد.

وی با اشاره به اینکه معرفی آمریکا به‌عنوان شیطان بزرگ از سوی امام خمینی(ره) نشان دهنده موضع رسمی انقلاب نسبت به این کشور بوده است اظهارکرد: این جمله معروف تکلیف را بر ادامه‌دهندگان مسیر انقلاب روشن کرده و همچنین براساس مشی دینی ما که تاکید بر حمایت از مظلومان و مقابله با ظالم دارد سیاست‌های کشور ایران در تقابل با کشورهای استکباری از جمله آمریکا به صورت شفاف مشخص است.

فعال دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه کشورهایی مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی به‌دنبال استکبار و استعمار هستند خاطرنشان کرد: این کشورها برای رسیدن به اهداف خود منافع دیگر ملت‌ها را به‌صورت کامل زیر پا می‌گذارند.

جانعلی‌زاده تصریح کرد: آمریکا و کشورهای استکباری حتی به حکومت پهلوی که دست نشانده خود این کشورها هم بوده ارزش و اعتباری قائل نبودند و بدون اینکه شاه ایران باخبر باشد در این کشور حاضر می‌شوند.

وی تقابل ایران با آمریکا را بر سر عقیده‌ها و ایدئولوژیک برشمرد و گفت: آمریکا حد یقفی برای منفعت‌طلبی‌های خود ندارد و در مذاکرات برجامی که چندین سال کشور معطل آن شده بود هم نشان داد که فقط به‌دنبال امتیازگیری است.

این فعال دانشجویی با اشاره به اینکه نگاه به بیرون نمی‌تواند گره‌های داخلی را باز کند، تاکید کرد: بخش مهمی از علاج مشکلات در درون کشور وجود دارد و زمانی که نسبت به اتفاقات و دستاوردهای داخلی بی‌تفاوت باشیم نگاه ما به سمت خارج معطوف می‌شود که آسیب های زیادی به همراه دارد.

جانعلی‌زاده ادامه داد: اگر اولویت بر توجه به سرمایه‌ها و ظرفیت‌های داخلی باشد و به جوانان فضای کار و اعتماد داده شود می‌توان شاهد رشد و شکوفایی کشور بود.

وی افزود: فخری‌زاده‌های زیادی در کشور مشغول علم و پژوهش بوده که مانند این شهید والامقام در گمنامی هستند که لازم است به آن‌ها فرصت رشد داده شود.

فعال دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهارکرد: تا زمانی که مسئولان ما به‌دنبال استقبال با آغوش باز از آمریکا و جبهه غرب باشند کشور همچنان با مشکلات دسته و پنجه نرم خواهد کرد.

جانعلی‌زاده خاطرنشان کرد: درحالی که کشور ایران دارای هفت درصد منابع جهان و فقط سه درصد جمعیت دنیا است و می‌تواند از این منابع به خوبی استفاده کند و الگوی مناسبی در بین کشورها باشیم اما هنوز این امر محقق نشده است.

وی با بیان اینکه چشم بسیاری از کشورها به جمهوری اسلامی است تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران که بیش از ۴۰ سال گذشته انقلاب کرده امروز به بالندگی رسیده و باید الگوی مناسبی برای کشورهای دنیا باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا