کرونای انگلیسی نشان‌دهنده بی‌اثر بودن واکسن خارجی است/تولید قطعی واکسن کرونای ایرانی تا تیرماه سال آینده

به گزارش بصیرنیوز، علی‌اصغر باقرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهارکرد: با تلاش‌هایی که در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) صورت گرفته وضعیت تولید واکسن پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته و به مرحله تست انسانی نزدیک شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از شرکت‌های داروسازی و چند شرکت دانش بنیان گام‌های خوبی را در زمینه تولید واکسن برداشته‌اند، خاطرنشان کرد: برآوردها نشان می‌دهد که تولید قطعی واکسن کرونا تا تیرماه سال آینده به طول خواهد انجامید.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همگان باید در شرایط کنونی سبک زندگی خود را متناسب با وجود بیماری کرونا اصلاح کنیم و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اولویت مسائل فردی و اجتماعی قرار گیرد.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واکسن‌های موجود خارجی هم اثر چندانی بر ویروس کووید ۱۹ نداشته است تصریح کرد: کرونا انگلیسی که این روزها درحال شایع شدن به کشورهای دیگر است تمامی واکسن‌ها را زیر سوال می‌برد چراکه اگر هم مردم یک کشور واکسن زده باشند با جهش ویروس اثر آن واکسن از بین خواهد رفت و بیماری شیوع پیدا می‌کند.

باقرزاده با اشاره به اینکه برای مقابله با کرونا نباید تمام امید مردم به واکسن باشد گفت: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و زدن ماسک مهمترین راه برای مقابله با ویروس کرونا است.

وی با بیان اینکه تولید واکسن داخلی در اولویت مجلس است یادآورشد: بدون تردید تولید واکسن داخلی و حمایت از نهادها و شرکت‌های داخلی تولیدکننده واکسن در اولویت هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا