حضرت فاطمه زهرا(س)، تابلوی بی‌نظیر در مقابل چشمان بشریت/خانواده‌ها معرفت فاطمی را در فرزندان تقویت کنند

به گزارش بصیرنیوز، منیره سادات کامرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به فلسفه شناخت حضرت زهرا(س) اظهارکرد: فلسفه شناخت وجود بابرکت حضرت فاطمه زهرا(س) به فلسفه و حقیقت زندگی انسان در این جهان هستی بر می‌گردد و اگر قرار است که ما زیبا زندگی کنیم و به دنبال سعادت و خوشبختی در هر دو سرای دنیا و آخرت هستیم باید به انسان‌های کامل که قبل از ما این مسیر را طی کردند متوسل شویم.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) را بررسی کنیم متوجه می‌شویم که در هیچ زمینه‌ای کمبودی نداشته و خداوند متعال تابلوی بسیار زیبایی را در مقابل چشمان همه بشریت قرار داده که بی‌نظیر است.

کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: حضرت زهرا(س) در بیان امام خمینی(ره) به “فرشته‌ای که به صورت انسان در زمین نمایان شدند” تعبیر شده است که البته در منابع مختلف آمده که فرشتگان با حضرت زهرا(س) گفت‌وگو می‌کردند که نشان از رفعت مقام آن انسان و بالا بودن مقام انسان از فرشتگان دارد.

مدیر حوزه حضرت آمنه(س) فریدونکنار با بیان اینکه شخصیت آسمانی حضرت فاطمه زهرا(س) را نمی‌توان به آسانی درک کرد، یادآورشد: ابعاد وجودی این بانوی بزرگوار بالاتر از تصور و شناخت ما است.

کامرانی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) دارای ابعاد دست یافتنی هم هستند که به شخصیت زمینی ایشان تعبیر می‌شود اذعان کرد: حتی در ابعاد زمینی هم این بانوی بزرگوار سرآمد همه بشریت از اولین تا آخرین هستند.

کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) هر زمان که حضرت زهرا(س) بر ایشان وارد می‌شدند به احترام او از جایش بلند شده، چند قدم جلو آمده، دستش را می‌بوسید که نشان از اوج کمال آن بانو دارد.

مدیر حوزه علمیه حضرت آمنه(س) فریدونکنار افزود: حضرت زهرا(س) در ابعاد اخلاقی تربیتی، اعتقادی باورهای دینی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی قابلیت معرفی دارند.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) از سن کودکی مدافع تبلیغ دین خدا بوده است، اظهارکرد: این بانوی بزرگوار در سن پنج سالگی به همراه پدر عازم سفر خانه خدا می‌شود و درحالی که ابوجهل قصد داشت تا زمانی که پیامبر به سجده رفت با پرتاب سنگی ایشان را به قتل برسانند اما حضرت زهرا(س) در برابر ایشان ایستاده که ابوجهل می‌گوید من وقتی این دختربچه را دیدم که دست‌های خود را بلند کرده تا سنگ به پیامبر اصابت نکند از کارم پشیمان شده‌ام.

کامرانی با اشاره به نکات اخلاقی و تربیتی حضرت زهرا(س) خاطرنشان کرد: نظر پیامبر اکرم(ص) برای حضرت زهرا(س) بسیار ارزشمند بوده که حتی در زمان ازدواج نظر پدر را بر نظر خود مقدم می‌داند که این‌ها و صدها مثال دیگر از سیره زندگی آن بانوی بزرگوار می‌تواند در زندگی امروز ما بسیار تاثیرگذار باشد.

کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) در نشر فرهنگ انفاق یک الگوی تمام و کمال هستند تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) زمانی که یک فقیر بر او وارد می‌شود گردنبند خود را هدیه می‌دهد و همچنین روزانه آنقدر برای مستمندان گندم آسیاب می‌کردند که دستشان پینه میبست که این‌ها نشان از الگوی انفاق است.

مدیر حوزه علمیه حضرت آمنه(س) فریدونکنار گفت: درس دفاع از ولایت در برهه‌های مختلف زندگی حضرت زهرا(س) نمایان است که اوج آن در ماجرای حمله به منزل حضرت علی(ع) که این بانوی بزرگوار برای اینکه ظلم به حق امامت و ولایت نشود ایستادگی می‌کنند تا اینکه مورد جراحت و در نهایت به شهادت می‌رسند.

وی با تاکید بر اینکه جوانان و نوجوانان اندکی از زمان خود را به تحقیق در رابطه به زندگی حضرت زهرا(س) اختصاص دهند یادآورشد: جوان و نوجوانان کشورمان علاقمند حضرت زهرا(س) هستند اما متاسفانه به دلیل کوتاهی برخی از مسئولان و متولیان فرهنگی، آن‌ها هنوز نسبت به این بانوی بزرگوار شناخت دقیقی پیدا نکرده‌اند.

کامرانی ادامه داد: خانواده‌ها هم نقش بسیار مهمی در تقویت باورهای دینی و اعتقادی فرزندان دارند تا معرفت فاطمی در ذهن جوان و نوجوانان شناسانده شود.

کارشناس مسائل مذهبی اظهارکرد: اگر هر فردی آشنایی اجمالی با سیره حضرت زهرا(س) دارد هم نباید خود را قانع و متوقف کند بلکه باید مبانی فاطمه‌شناسی را رشد دهد چراکه این بانوی بزرگوار دریای بزرگ و پهناور و تمام نشدنی است.

مدیر حوزه علمیه حضرت آمنه(س) فریدونکنار خاطرنشان کرد: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی فاطمه‌شناسی و سپردن مسئولیت اجتماعی به جوان و نوجوان می‌تواند آحاد جامعه را به سبک زندگی معصومین و فرهنگ فاطمی آشنا کند.

وی تصریح کرد: در جامعه امروز زن به‌عنوان یک ابزار برای هوس‌بازان تعریف می‌شود اما اسلام به زن هویت بخشید و او را خالق دوم پس از خدا معرفی می‌کند.

مدیر حوزه علمیه حضرت آمنه(س) فریدونکنار دشمن‌شناسی و استکبارستیزی را از جمله ابعاد سیاسی شخصیت حضرت زهرا(س) برشمرد و یادآورشد: این بانوی بزرگوار با بصیرت عمل کرده و دشمن را به هنگام شناختند و در خطبه فدکیه آن‌ها را معرفی می‌کنند.

کامرانی با اشاره به اینکه امروز جوانان باید در مقام دفاع از ولایت برخیزند گفت: همانطور که حضرت زهرا(س) در سن نوجوانی و جوانی از ولایت دفاع کردند امروز هم جوانان و نوجوانان کشورمان باید از منویات مقام معظم رهبری دفاع کنند و نقش‌آفرینی داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا