جمهوری اسلامی زمینه‌ساز فعالیت بانوان در تمامی زمینه‌ها؛

سفر نخستین بانوی ملوان ایرانی از بندر فریدونکنار به آکتائو/برای پیشرفت زنان برخی از موانع باید برطرف شود

کوثر صادقی منفرد از بانوانی است که به تازگی کار ملوانی را آغاز کرده و در روزهای گذشته نخستین سفر خود را با کشتی از بندر فریدونکنار آغاز کرده است.

به گزارش بصیرنیوز، یکی از چالش‌های پس از شکل گیری انقلاب اسلامی، نوع مواجهه جمهوری اسلامی با جایگاه زن و توجه یا کنار زدن بانوان در اجتماع بود که بین افکار عمومی و حتی جامعه نخبگانی مطرح شد.

اما ساختار صحیح انقلاب که برگفته از اسلام ناب است با تدبیر صحیح، زمینه حضور و نقش‌آفرینی بانوان را در عرصه‌های مختلف فراهم کرد و هم‌اکنون که بیش از ۴۰ سال از عمر انقلاب گذشته این زمینه‌ها به حدی گسترش پیدا کرده که شاید برای بسیاری باورکردنی نباشد که زنان ایرانی در چنین عرصه‌هایی درحال فعالیت هستند.

یکی از بخش‌هایی که حضور زنان در آنجا بعید به نظر می‌رسید اما با تلاش برخی از بانوان این امر ناممکن به یک کار ممکن تبدیل شد فعالیت در دریا و کشتیرانی است.

کوثر صادقی منفرد از بانوانی است که به تازگی کار ملوانی را آغاز کرده و در روزهای گذشته نخستین سفر خود را با کشتی از بندر فریدونکنار آغاز کرده است.

با این بانوی تلاشگر به گفت‌وگو نشسته‌ایم تا از چگونگی ورود به این کار سخن بگوید:

کوثر صادقی منفرد با اشاره به اینکه ۲۲ سال سن داشته و اهل استان زنجان است اظهارکرد: داستان ورود من به کار کشتیرانی از آنجا شروع شد که برای انتخاب رشته برای آزمون کنکور توسط یکی از اساتید دوران تحصیل متوجه وجود چنین رشته‌های دریایی شدم.

وی خاطرنشان کرد: با تحصیل رشته‌های دریایی در دانشگاه خرمشهر و گذراندن دوره‌های دریانوردی در استان بوشهر توانستم مجوزهای لازم را برای ملوانی کشتی دریافت کنم.

این بانوی ملوان با بیان اینکه سه سال درحال فعالیت برای رسیدن به هدفم هستم، تصریح کرد: نخستین سفر من ۸ روز گذشته از مبدا بندر فریدونکنار به شهر آکتائو قزاقستان شروع شد و روز پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه بازگشتیم.

صادقی منفرد با اشاره به اینکه بانوان ایرانی به سمت فعالیت‌های دریایی گرایش پیدا کرده‌اند گفت: باتوجه به اینکه جامعه و فرهنگ خانواده‌ها نسبت به توانمندی بانوان به باور خوبی رسیده است شاهد پیشرفت‌های بسیار چشمگیری در زنان هستیم اما باید برخی از موانع برطرف شود تا بانوان بتوانند به عنوان افسر و دریانورد جذب شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا