از سوی سازمان بسیج کارگری و کارخانجات مازندران؛

“نوروزعلی یزدانخواه” شهید شاخص جامعه کارگری مازندران شد/برگزاری یادواره استانی شهید یزدانخواه در فریدونکنار

"نوروزعلی یزدانخواه" از سوی سازمان بسیج کارگری و کارخانجات مازندران به‌عنوان شهید شاخص جامعه کارگری مازندران معرفی شد.

به گزارش بصیرنیوز، با حضور سردار رعیتی‌فرد رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور، حسینیان مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات مازندران، محسنی جانشین ناحیه مقاومت بسیج فریدونکنار و جمعی از مسئولان شهرستان ضمن دیدار و تجلیل از خانواده شهیدان یزدانخواه ، شهید نوروزعلی یزدانخواه به‌عنوان شهید شاخص کارگری و کارخانجات استان مازندران در سال ۱۴۰۰ معرفی شد.

سیدجواد حسینیان مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات مازندران در حاشیه این دیدار و در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهارکرد: سازمان‌های مختلف اقشاری سپاه پاسداران برای هر سال یک شهید را به‌عنوان شهید شاخص آن رده معرفی می‌کنند تا سیره آن شهید معرفی و بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: طی کمیسیون برگزار شده و بنابر ملاک‌های موجود، شهید نوروزعلی یزدانخواه که از شهدای جامعه کارگری فریدونکنار است به‌عنوان شهید شاخص بسیج کارگران و کارخانجات مازندران در سال ۱۴۰۰ معرفی شد.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات مازندران تصریح کرد: باتوجه به اینکه شهید نوروزعلی یزدانخواه و یکی دیگر از فرزندان شهیدش از قشر کارگری بودند و همچنین این خانواده پنج شهید را در دوران انقلاب و دفاع مقدس تقدیم کشور عزیزمان کرده‌اند به‌عنوان شهید شاخص معرفی شدند.

حسینیان ادامه داد: به‌دنبال این هستیم تا شهید نوروزعلی یزدانخواه در سال ۱۴۰۱ به عنوان شهید شاخص کشوری سازمان بسیج کارگران و کارخانجات مازندران معرفی شوند.

وی افزود: امسال در شهرستان فریدونکنار برای این شهید والامقام یک یادواره استانی و یک شب خاطره برگزار می‌شود.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات مازندران با اشاره به اینکه ۱۴ هزار شهید از جامعه کارگری در کشور تقدیم انقلاب شد گفت: درحال بررسی هستیم تا به‌صورت دقیق آماری از شهدای کارگر استان مازندران به دست آوریم.

به گزارش بصیرنیوز، شهید «نوروزعلی یزدانخواه» در دوم بهمن ۱۳۰۹ در فریدونکنار به دنیا آمد و در چهارم دی ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۴ به شهادت رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا