گفت‌و‌گو بصیرنیوز با رئیس شورای بخش فریدونکنار به مناسبت روز شورا:

حق جلسات شورا ۲ یا ۳ نان هم نمی‌شود/ آنهایی که در روستا به شورا رای می‌دهند به جناح کاندیدا توجهی ندارند

DSCN1159

بصیر، با رئیس شورای بخش دهفری و عضو شورای روستای نوائی‌محلی سفلی به مناسبت فرارسیدن روز شورا به گفت‌و‌‌گو نشستیم، کسی که وظیفه افراد شورا را خدمتگزاری به مردم روستا می‌داند و از آنها که انگ پول‌دار شدن به شورا را می‌زنند بیزار است.

وی معتقد است شورا باید به مسائل سیاسی آگاه باشد اما در امر سیاسی دخالت نکند و در زمان انجام وظیفه، لباس کار بر تن کند.

با عابد چکاوه به گفت‌و‌گو نشستیم که خواندن آن خالی از لطف نیست.

شورا، نماد مشارکت مردمی است

شورا، نماد مشارکت مردمی است و به عقیده من من انتخابات در شورا از تمامی انتخابات مهم‌تر و سخت‌تر است، چرا که مردم هر روز با شوراها زندگی می‌کنند، اما منتخبین انتخابات دیگر این شرایط را ندارند.

شورای روستا در حال حاضر به سمتی پیش می‌رود که اعضای آن برخلاف گذشته تحصیل‌کرده باشند، چرا که شورا به همراه دهیار، مدیر ارشد روستاها هستند.

نقش شورا در روستا نظارت نیست

مردم و مشارکت آنها، شورا و دهیار سه ضلع مثلث توسعه در روستا هستند، تغییر در ساختار مدیریت اداره روستا در واقع گامی است برای توسعه و این تنها به وسیله شورا که رابط بین مردم و مسئولان هستند اتفاق می‌افتد.

نقش شوراها در روستا صرفا نظارتی نیست، در زمان عمران و آبادی شورا لباس کار می‌پوشد و به پای کار می‌آید، در واقع از زندگی شخصی خود می‌زنند و بدون حق بیمه و جلسات از مال و زمان خود می‌گذرند.

حق جلسات شورا ۲ یا ۳ نان هم نمی‌شود

شوراها در فریدونکنار امر خدمت به هم‌محلی‌های خود را مقدس می‌شمارند، با وجود آنکه حق جلسه شوراها از حقوق آنها است و می‌توانند به راحتی آن را دریافت کنند اما از آن می‌گذرند.

در حالیکه حق جلسات شورا در حال حاضر حتی ۲ یا ۳ نان هم نمی‌شود بسیاری از مردم گمان می‌کنند شورا محل درآمد اعضای آن است، البته شاید این امر چیزی باشد که بسیاری از افراد نتوانند آن را قبول کنند و گمان کنند که این شعاری بیش نیست اما شوراهای روستاهای فریدونکنار به دنبال مادیات نیستند، خدمت چیزی جز عشق و محبت نیست و اگر از لحاظ مادی به آن بنگریم ارزش فعالیت‌مان از دست می‌رود.

کار در روستاهای فاقد دهیاری به شدت سخت است

تا به امروز به دنبال گرفتن سفارش از کسی نبودم، به دنبال باندبازی و پارتی بازی نیز نیستم و معتقدم هر کاری در چارچوب قانون لذت‌بخش است، ما باید در آن دنیا برای این فرصت خدمت‌رسانی که ایجاد شده است پاسخ دهیم.

کار در روستاهای فاقد دهیاری به شدت سخت است چرا که دهیاری برای گوش دادن به حرف مردم و عمل به آن وجود ندارد و این شوراها هستند که تاوان بسیاری از چیزها را می‌دهند.

آنهایی که در روستا به شورا رای می‌دهند به جناح کاندیدا توجهی ندارند

من معتقدم که شورا باید در مورد مسائل سیاسی اطلاعات کافی داشته باشد اما نباید سیاست‌زده شود، آنهایی که در روستا به شورا رای می‌دهند به جناح کاندیدا توجهی ندارند و فقط به فکر توسعه و آبادانی روستاهای خود هستند.

شورا همچنین باید از ظرفیت نماینده مجلس استفاده بهینه کند، باید از نماینده برای عمران و آبادانی استفاده شود نه مسائل شخصی، کاندیداهای نمایندگی می‌توانند حضوری مستمر در روستاها داشته باشند و مشکلات آنها را برطرف کنند اما این نباید به زمان انتخابات معطوف شود.

نگاه مسئولان باید به شورا تغییر کند

نگاه مسئولان باید به شورا تغییر کند، اعضای شورا نیز باید در زمان حضور خود در این مسئولیت، برای روستا چشم‌انداز مشخص و برنامه‌ریزی داشته باشند و برای این کار می‌توان کمیته‌های مختلف را فعال کرد، کمیته‌هایی چون فرهنگی، اجتماعی، کشاورزی، سیاسی، اقتصادی، آرامگاه و غیره.

خود را همواره خدمتگزار مردم بخش دهفری به نمایندگی از تمامی شوراهای روستاها دانستم و دوست ندارم کلمه رئیس را برای من به کار بگیرند، همچنین باید به دنبال استفاده از انتقادات سازنده باشیم و به دنبال شنیدن تعریف  تمجید نباشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا