در جلسه شورای فرهنگ عمومی فریدونکنار صورت گرفت

انتقاد تند امام جمعه فریدونکنار از برخی مسئولان/بی‌توجهی به مسائل فرهنگی توبیخ را به‌دنبال دارد

امام جمعه فریدونکنار در جلسه شورای فرهنگ عمومی از عدم حضور برخی مسئولان در این جلسه به شدت انتقاد کرد و گفت: اگر مسئولی به این جلسات بی توجهی کند امام جمعه می‌تواند بنابر قانون آن مسئول را توبیخ کند و ما چنین کاری می‌کنیم.

به گزارش بصیرنیوز، حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور در جلسه شورای فرهنگ عمومی که با حضور مسئولان فریدونکنار در دفتر امام جمعه برگزار شد اظهارکرد: متاسفانه نحوه برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی در این شهرستان نامطلوب است.

وی با اشاره به اینکه جلسات شورای فرهنگ عمومی جای گزارش‌دهی مسئولان نیست خاطرنشان کرد: این جلسه برای بررسی معضلات و ویژگی‌های فرهنگی برگزار می‌شود تا راهکارهای مناسب برای رفع این معضلات بیان شود و اگر گزارشی هم قرار است داده شود به دنبالش باید مصوبه‌ای برای رفع معضل فرهنگی داشته باشد.

امام جمعه فریدونکنار با بیان اینکه هر مسئولی که از این پس در جلسات شورای فرهنگ عمومی شرکت نکند گزارش غیبت آن فرد به مسئولان بالادستی ارائه می‌شود، تصریح کرد: درحالی که همه فریاد مشکلات فرهنگی را سر می‌دهند و ادعا می‌کنند که نسبت به این موضوع دغدغه دارند اما در این جلسه که اختصاص به مسئله فرهنگ دارد، غایب هستند.

تقی‌پور یادآورشد: متاسفانه به محض اینکه یک ناهنجاری در سطح شهر رخ می‌دهد همه نگاه‌ها به سمت نیروی انتظامی، سپاه و بسیج معطوف می‌شود و برخی‌ها به دنبال قربانی کردن این نهادها هستند، درحالی که بسیاری از دستگاه‌ها در زمینه مسائل فرهنگی مسئولیت دارند و به دلیل انجام ندادن مسئولیت خودشان شاهد معضلات فرهنگی هستیم.

وی وظیفه روحانیون را برای امور فرهنگی مهم دانست و تاکید کرد: روحانیون باید وظیفه امامت خود را در مساجد به خوبی انجام دهند و اینکه بخواهند فقط به‌دنبال ادای نماز باشند به هیچ عنوان مطلوب نیست.

امام جمعه فریدونکنار افزود: اگر مسئولی به جلسه شورای فرهنگ عمومی و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر بی‌توجهی کند امام جمعه می‌تواند بنابر قانون آن مسئول را توبیخ کند و ما چنین کاری می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا