امام جمعه فریدونکنار:

ما مهمان را دوست داریم اما از بی‌حیایی بیزاریم

امام جمعه فریدونکنار گفت: ما مهمان را حبیب خدا می‌دانیم و از آن‌ها پذیرایی می‌کنیم اما از بی‌حیایی سخت بیزاریم.

به گزارش بصیرنیوز، حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور در خطبه‌های نمازجمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه انسان باید حرکت خدامحوری داشته باشد، اظهارکرد: خدامحوری دارای برکات مهمی است که سومین برکت آن تسلیم در برابر پروردگار عالم است.

وی با بیان اینکه انسان توحیدی که به پروردگار عالم اعتقاد دارد همیشه راضی است، خاطرنشان کرد: انسان‌های خدامحور اهل تلاش و برنامه و مشورت هستند اما در پایان هرچه که رخ داد تسلیم می‌شوند.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: دشمن درحال تلاش فراوان است که تمامی مشکلات را بر دوش رهبری بگذارد و این درحالی است که بنابر قانون اساسی، رهبری مسئولیت اجرایی ندارد و باید سیاست‌های کلی را مشخص کند.

تقی‌پور با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از تمامی روسای جمهور در دوره‌های مختلف مطالباتی داشتند و برای هر دولت نکته‌ای را مطرح کردند، گفت: مقام معظم رهبری از سال ۶۸ تاکنون با شناختی که از افراد و دولت‌ها داشتند مسائلی را تاکید می‌کردند تا آن دولت در امور خود توجه بیشتری به این موضوعات داشته باشد.

وی افزود: ایشان در توصیه به دولت مرحوم هاشمی رفسنجانی، انقلابی‌گری و عدالت‌محوری را گوشزد کردند و درحالی که سازندگی را اولویت می‌دانند اما تاکید می‌کنند که باید مراقبت شود تا ارزش‌های انقلابی کمرنگ نشود.

امام جمعه فریدونکنار ادامه داد: در سال ۷۲ باتوجه به مسائل پیش رو مقام معظم رهبری تاکید دارند که باید از محرومان و مستضعفان دستگیری شود.

تقی‌پور اظهارکرد: در دولت آقای خاتمی، استقرار عدالت اجتماعی مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار می‌گیرد اما متاسفانه رویکرد این دولت توسعه سیاسی است.

وی خاطرنشان کرد: در این دولت مقابله با اباحه‌گری، مبارزه با تهاجم فرهنگی، مبارزه با فساد و مقابله با سوءاستفاده از مفهوم آزادی توسط مقام معظم رهبری مطرح می‌شود تا نشان داده شود که چه مواردی باید در اولویت قرار گیرد.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: با حضور آقای احمدی‌نژاد و آغاز به‌کار دولت نهم، مقام معظم رهبری میفرمایند که دولت باید از شتابزدگی و حاشیه‌سازی دوری کند، گوش به انتقادات دهید، خودتان را اصلاح کنید و چشم‌اندازها را فراموش نکنید.

تقی‌پور یادآورشد: متاسفانه به دلیل عدم توجه به نکات مطرح شده از سوی رهبری، دولت دچار حاشیه‌های فراوانی شد که حتی به درگیری در مجلس انجامید.

وی با اشاره به اینکه توجه به ظرفیت‌های داخلی از مهمترین توصیه‌های رهبری به دولت روحانی بوده است، گفت: در دولت روحانی آنقدر که به ترامپ و بایدن توجه شد به مغزهای متفکر داخل اعتنا نشد.

امام جمعه فریدونکنار با بیان اینکه توصیه رهبری به دولت آیت‌الله رئیسی، انقلابی‌گری و مردمی بودن است خاطرنشان کرد: حرکاتی که رئیس جمهور جدید آغاز کرده بسیار مطلوب است و امیدواریم که همچنان این روند انقلابی‌گری و مردمی بودن ایشان ادامه پیدا کند.

تقی‌پور با بیان اینکه بسیاری از مردم شهرستان از مسائل فرهنگی و برخی ناهنجاری‌ها گلایه‌مند هستند تصریح کرد: گلایه‌های مختلفی از سوی اقشار مختلف نسبت به وضعیت ساحل، پارک و مراکز تجاری و تفریحی به بنده انتقال داده شده است.

وی اظهارکرد: برخی افراد که بسیاری از آن‌ها مسافر هستند با بی‌حیایی تمام درحال گردش در شهرستان فریدونکنار هستند که به آن‌ها می‌گوییم ما مهمان را حبیب خدا می‌دانیم و از آن‌ها پذیرایی می‌کنیم اما از بی‌حیایی سخت بیزاریم.

امام جمعه فریدونکنار خاطرنشان کرد: تا بخواهیم گشتی بزنیم برخی افراد فریاد سر میدهند که نمی‌گذارند ما شاد باشیم و این درحالی است که ما به هیچ عنوان با شادی مخالف نیستیم بلکه با بی‌حیایی مخالفیم.

تقی پور تاکید کرد: از جوانان و نخبگان انقلابی میخواهیم که طرح و برنامه‌ای ارائه دهند تا شاهد شادی بدون گناه در سطح سواحل و مناطق تفریحی باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا