امام جمعه فریدونکنار:

برخی سودجویان دنبال بدنام کردن برنج فریدونکنار هستند/قدردانی از اقدام رئیس جمهور در سفر به خوزستان

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه برخی از سودجویان درحال بی آبرو کردن برنج فریدونکنار هستند تصریح کرد: مخلوط کردن برنج فریدونکنار با برنج های دیگر اتفاقی ناشایست و امری نابخشودنی است.

به گزارش بصیرنیوز، حجت الاسلام حسین تقی پور در خطبه های نمازجمعه فریدونکنار اظهارکرد: دولت سیزدهم تشکیل شد و دیگر مردم از این دولت، خطا و آزمون را پذیرا نیستند.

وی با اشاره به اینکه مردم کشور ما در طول انقلاب جان و مال و آبرو خود را نثار کشور کردند خاطرنشان کرد: با روی کارآمدن دولت، مجلس و قوه قضاییه انقلابی دیگر باید شاهد گره گشایی باشیم.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: البته باید مراقبت کرد که برخی از سوءاستفاده گران انتظارات ما را از این دولت به حدی بالا نبرند که پس از مدت کوتاهی از عملکرد مسئولان جدید ناامید شویم بلکه باید به این دولت یک مهلت مناسب دهیم تا مورد قضاوت منصفانه قرار گیرد.

تقی پور با قدردانی از اقدام رئیس جمهور در سفر به خوزستان در نخستین روز تشکیل کابینه گفت: تهران نشستن مسئولان و بخشنامه صادر کردن هیچ دردی را دوا نمی‌کند.

وی در بخش دیگری از خطبه های نمازجمعه یادآور شد: طی بازدیدی که از برخی مراکز خرید و فروش برنج در شهرستان انجام شد و با صحبتی که با تعدادی از کارشناسان، کشاورزان، فروشندگان و خریداران داشتم متوجه وجود مشکلاتی در این زمینه شدیم.

تقی پور با اشاره به اینکه کشاورز از زمانی که میخواهد بذرپاشی کند تا برنج سر سفره بیاید باید ۴۲ مرحله را پشت سر بگذارد اظهارکرد: بنابر اعلام برنجفروشان نرخ برنج بر اساس هزینه های مراحل کشاورزی و ۲۵ درصد سود درنظر گرفته می شود.

امام جمعه فریدونکنار تاکید کرد: اگر طرحی ارائه شود تا در یک مرکز خرید، دولت به صورت تضمینی برنج را خریداری کند و کشاورز نگران فروش برنج خود نباشد بسیار می تواند راهگشا باشد که البته نیاز به حمایت و پیگیری نماینده مجلس، فرماندار، اصناف، برنجفروشان، شالیکوبی داران و کشاورزان دارد.

وی ادامه داد: برخی از دلالان باید به این فکر کنند که کشاورزان مانند پدران و برادران آنها هستند و دیگر موجب چالش برای کشاورز نباشند.
وی افزود: مسئولان جهادکشاورزی شهرستان باید نخستین نفراتی باشند که به بنده طرح حمایت از کشاورزان را ارائه می کنند.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه نماینده مجلس باید حمایت از کشاورزان را از مسئولان بالادستی مطالبه کند اظهارکرد: مسئولان نباید به فکر دو متر آسفالت و سه متر جدول باشند بلکه باید کارهای اصولی را دنبال کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی از سودجویان درحال بی آبرو کردن برنج فریدونکنار هستند تصریح کرد: مخلوط کردن برنج فریدونکنار با برنج های دیگر اتفاقی ناشایست و امری نابخشودنی است.

تقی پور ادامه داد: کارخانه داران و صنف برنجفروشان نباید اجازه دهند که برنج های نامرغوب مناطق دیگر با برنج مرغوب فریدونکنار تخلیط شود و با نشان برنج فریدونکنار به دست مصرف کننده برسد.

وی با بیان اینکه مردم هم باید مانند یک دستگاه نظارتی عمل کنند گفت: اگر هر فردی از تخلیط برنج مستندی دارد آن را به بنده و یا نهادهای نظارتی اطلاع دهد تا برخورد جدی صورت گیرد.

امام جمعه فریدونکنار در ادامه با بیان اینکه وضعیت بیماری کرونا یک وضعیت لاینحل شده است گفت: مشخص نیست که چرا مسئولان به ادعاهای پزشکان سنتی گوش نمی دهند.

وی با بیان اینکه فوت حدود ۷۰۰ نفر در روز یک فاجعه است، اظهارکرد: ما از وزیر بهداشت دولت سیزدهم مطالبه داریم که هرچه سریعتر نسبت به کنترل بیماری کرونا اقدامی اساسی انجام دهند.

امام جمعه فریدونکنار با بیان اینکه در برخی از کشورهای همسایه که کمترین میزان رعایت مسائل بهداشتی را دارند تعداد کم فوتی را شاهد هستیم خاطرنشان کرد: اما در کشور خودمان که بیشترین میزان مسائل بهداشتی رعایت می شود و ترددها محدودیت دارد و واحدهای صنفی تعطیل می شود آمار مرگ و میر چرا باید انقدر بالا باشد.

وی با اشاره به اینکه توان علمی و عملی دانشمندان ایرانی بالا بوده که مسئولان می توانند برای کنترل بیماری کرونا از ظرفیت طب سنتی استفاده کنند تاکید کرد: درحالی که واکسن های ایرانی ساخته دست دانشمندان ایرانی است اما حمایت چندانی صورت نگرفته است.

وی با بیان چرایی عدم اعتماد جمهوری  اسلامی به کشورهایی مانند آمریکا و انگلیس و فرانسه در زمینه وادرات واکسن از این کشورها گفت: چگونه می شود به کشوری که به یک توافقنامه سیاسی خود پایبند نبوده امید داشت که آنها واکسن سالم در اختیار کشور ما قرار می دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا