شکست سپاهان مقابل الاهلی در دقیقه ۹۰+۵،‌ آخرین دستاورد فوتبال ایران در سال ۹۲

به گزارش بصیر به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، تیم فوتبال سپاهان از ساعت ۱۹ امروز(چهارشنبه) در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان به مصاف الاهلی امارات رفت که این دیدار با نتیجه دو بر یک به سود تیم اماراتی به پایان رسید. احمد خلیل (۳۹) و اسماعیل الحمادی(۹۰+۵) برای سرخپوشان اماراتی و وندیک(۷۴) برای سپاهان گلزنی کردند. 

نیمه نخست

سپاهان در شرایطی این بازی را آغاز کرد که در بیشتر دقایق توپ و میدان را در اختیار داشت اما فرصت خطرناکی را به دست نیاورد تا اینکه در دقیقه ۲۱ سپاهانی‌ها روی یک کار ترکیبی که نویدکیا پایه گذار آن بود به دروازه الاهلی یورش بردند و مهدی شریفی توانست روی سانتر حسین پاپی دروازه الاهلی را باز کرد اما داور با اعلام آفساید شادی شریفی را نیمه کاره گذاشت.
سانتر دقیقه ۲۸ نویدکیا روی دروازه الاهلی هم با ضربه سر حاج‌صفی راهی جز فضای کنار دروازه الاهلی را طی نکرد.
در دقیقه ۳۸ باز هم سپاهانی‌ها از سمت چپ دروازه حرکت کردند و حاج‌صفی سانتر خطرناکی را ارسال کرد اما مدافعان الاهلی زودتر از زردپوشان اصفهانی دست به کار شدند و توپ را دفع کردند.
در دقیقه ۳۹ احمد خلیل بر خلاف جریان بازی توانست با یک شوت محکم از میانه‌های زمین در شرایطی توپ را به تور دروازه سپاهان بچسباند که تلاش احمدی هم برای جلوگیری از این اتفاق بی نتیجه ماند.
در دقیقه ۴۳ حاج‌صفی پا به توپ وارد محوطه جریمه شد اما با دخالت مدافع الاهلی نقش بر زمین شد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

نیمه دوم

سپاهانی‌ها این نیمه را نیز مانند ۴۵ دقیقه نخست با یک بازی هجومی آغاز کردند و اولین تهدید را در دقیقه ۴۷ ایجاد کردند اما دروازه‌بان الاهلی با مقاومت خود مانع گلزنی سپاهان شد.

در دقیقه ۵۷ مهدی شریفی پا به توپ وارد محوطه جریمه شد اما با دخالت بازیکن الاهلی نقش بر زمین شد اما باز هم داور اعتقادی به پنالتی نداشت. در برگشت سپاهان به فشار خود ادامه داد و سوکای دروازه الاهلی را تهدید کرد اما این بار هم قفل دروازه سرخپوشان اماراتی گشوده نشد. 

ضربه برگردان کم جان سوکای در دقیقه ۶۵ جایی جز در دستان دروازه‌بان الاهلی نداشت. 

در میان حمه‌های سپاهان گاهی مهاجمان الاهلی هم سعی می‌کردند که از روی ضد حمله‌ها به دروازه سپاهان نزدیک شوند اما مقاومت مهاجمان سپاهان مانع از این شد که بتوانند کار خاصی انجام دهند. آنها یکبار البته توپ را وارد دروازه سپاهان کردند اما داور قبل از آن اعلام آفساید کرده بود.  

در دقیقه ۷۰ یکبار دیگر بازیکنان سپاهان با کاری ترکیبی به دروازه الاهلی نزدیک شدند اما بولکو در شرایط آفساید قرار داشت و پرچم داور مانع از ادامه کار این بازیکن شد. 

در دقیقه ۷۳ بولکو از سمت راست توپی را برای یعقوب کریمی ارسال کرد که در نیمه دوم به زمین آمده بود اما ضربه سر این بازیکن درست به جایی رفت که دروازه‌بان الاهلی حضور داشت. 

در دقیقه ۷۴ بالاخره حمله‌های زردپوشان نتیجه داد و سرجیو وندیک که اولین تعویض کرانچار بود روی نقطه پنالتی صاحب توپ شد و با یک چرخش توانست بازی را به تساوی بکشاند. 

وندیک در دقیقه ۷۶ یکبار دیگر روی ارسالی که کریمی از سمت چپ انجام داد با ضربه سر دروازه الاهلی را تهدید کرد اما احمد الشوعلی توپ را به کرنر فرستاد. کرنر سپاهان نیز نزدیک بود  توسط خلیل‌زاده به گل دوم تبدیل شود اما حضور مدافع الاهلی روی خط دروازه مانع این کار شد. 

در دقیقه ۸۱ محرم نویدکیا پشت ضربه ایستگاهی ایستاد و مستقیم آن را به سمت دروازه الاهلی فرستاد اما این ضربه با کمی اختلاف به بیرون رفت. 

دقیقه ۸۲ مهاجمان الاهلی روی یک ارسال قصد باز کردن دروازه احمدی را داشتند اما پیش از اینکه بتوانند کاری را از پیش ببرند داور خطای بازیکن ی اماراتی روی احمدی را اعلام کرد.

بازی در این دقایق ریتم تندی گرفت بود و در ادامه مهدی شریفی باز هم دروازه الاهلی را تهدید کرد تا جواب حمله حریف را داده باشد. 

سپاهانی‌ها دقایق پایانی بازی را کاملا در زمین الاهلی سپری کردند و سعی کردند گل پیروزی را بزنند و در ثانیه‌های پایانی بازی وندیک می‌توانست گل دوم را به ثمر برساند اما ضربه سر او باز هم در دستان دروازه‌بان الاهلی قرار گرفت. 

در حالی که ۸ ثانیه از پنج دقیقه وقت اضافه بازی گذشته بود اسماعیل الحمادی باز هم بر حلاف جریان بازی توانست از ضد حمله استفاده کند و با وارد کردن توپ به دروازه، تیمش را برنده میدان کند. 

سپاهان با این شکست دور رفت رقابت‌های لیگ قهرمانان را با اندوخته سه امتیازی به پایان رساند. 

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا