امام جمعه فریدونکنار تاکید کرد

لزوم تقویت پدافند غیرعامل کشور برای مقابله با جنگ نرم دشمن/شهردار جدید فریدونکنار دارای برنامه ۱۰ ساله باشد

امام جمعه فریدونکنار بر لزوم تقویت پدافند غیرعامل کشور برای مقابله با جنگ نرم دشمن تاکید کرد و گفت: شهردار جدید فریدونکنار باید دارای برنامه 10 ساله باشد.

به گزارش بصیرنیوز، حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور در خطبه‌های نمازجمعه فریدونکنار اظهارکرد: پس از تشکیل جمهوری اسلامی همگان باید در ارج نهادن و اهمیت دادن به مناسبت‌های ملی اهتمام جدی داشته باشند چراکه این امر از مصادیق تقوا است.

وی با اشاره به اینکه ۱۳ آبان از ایام‌الله است، خاطرنشان کرد: مردم و مسئولان باید ۱۳ آبان را که به تعبیر امام خمینی(ره) انقلاب دوم بوده گرامی بدارند.

امام جمعه فریدونکنار پدافند غیرعامل را امری مهم برشمرد و تصریح کرد: پدافند غیرعامل یک روش دفاعی با دو ویژگی مهم بوده که کارا و پایدار است و از ابزارهای نظامی استفاده نمی‌شود بلکه با روش‌های نوین و آمادگی قبلی مقابله صورت می‌گیرد.

تقی‌پور درخصوص اتفاق رخ داده روزهای گذشته برای پمپ‌بنزین‌ها، یادآورشد: شایعات مختلفی در پیرامون این اتفاق صورت گرفته که البته مردم شریف و همچنین مسئولان با هوشیاری خوبی اجازه سوءاستفاده به دشمنان را ندادند.

وی با بیان اینکه دشمنان به دلیل ناتوانی در جنگ نظامی رو به جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی آورده‌اند گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند آمریکا و همدستانش هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند و اگر یک تیر بیندازند ۱۰ تا می‌خورند.

امام جمعه فریدونکنار بر لزوم تقویت سامانه‌های نرم‌افزاری و اینترنتی داخلی تاکید کرد و افزود: متاسفانه به دلیل ضعف زیرساختی همچنان شاهد برخی اتفاقات و حملات سایبری از سوی دشمنان هستیم که این نیازمند تقویت است.

تقی‌پور با بیان اینکه پدافند غیرعامل به پنج دلیل برای ایران حائز اهمیت است عنوان کرد: موقعیت ژئوپلیتیکی جمهوری اسلامی در مناسبات قدرت منطقه‌ای و جهانی، برخورداری از ثروت عظیم نفت و گاز و معادن، استکبارستیزی نظام جمهوری اسلامی، ورود به عرصه‌های نوین فناوری و تهدیدهای زیاد دشمن از عواملی است که نیاز به پدافند غیرعامل را برای کشور ضروری کرده چراکه دشمن به‌دنبال آسیب واردن کردن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صدور حکم مسئولیت و آغاز به‌کار شهردار جدید فریدونکنار اظهارکرد: شهردار جدید فریدونکنار باید برای این شهر برنامه جامع پنج ساله یا ۱۰ ساله داشته باشد و به این فکر نکند که تا چه زمانی بر این مسئولیت خواهد بود.

امام جمعه فریدونکنار خاطرنشان کرد: مدیریت جدید شهری باید به فکر طرح‌هایی باشند که نواقص و توسعه نیافتگی این چندساله فریدونکنار جبران شود.

تقی‌پور بر لزوم اجرای حقوق شهروندی بر مبنای قانون توسط شهردار تاکید و تصریح کرد: درحالی فریدونکنار یک شهر ۱۰۰ درصد معتقد به ولایت امیرالمومنین و دلبسته به آرمان‌های انقلاب و شهدا است اما متاسفانه هنوز در این شهر یک اِلِمان از سردار ملی شهید حاج حسین بصیر وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه ورودی فریدونکنار باید آراسته و در شان این شهر باشد تاکید کرد: شهر باید دارای شادابی بوده و این نشاط باید از همان ابتدای ورودی مشخص باشد.

امام جمعه فریدونکنار خواستار ایجاد مراکز تفریحی به‌ویژه برای بانوان شده و اظهارکرد: اگر محدودیت‌هایی در اماکن عمومی برای خانم‌ها به وجود می‌آوریم باید به فکر ایجاد اماکنی ویژه برای ورزش و تفریح آن‌ها فراهم کنیم.

تقی‌پور افزود: شهر شاداب، ورشی، جهادی و ولایی مستلزم دارا بودن طرح و برنامه از سوی شورای شهر و شهردار است که البته شورای ششم فریدونکنار به لطف الهی همدل و همفکر هستند.

وی بر لزوم همکاری مسئولان شهری فریدونکنار با شهرهای همجوار تاکید کرد و ادامه داد: از مسئولان شهری فریدونکنار و سرخرود می‌خواهیم تا با تعامل و همفکری بتوانند گام‌های موثری برای توسعه و آبادانی منطقه بردارند و در اولین فرصت از شهردار و امام جمعه سرخرود دعوت می‌کنیم تا با همفکری یکدیگر نسبت به ساماندهی مرز بین این دو شهر اقدام جدی صورت گیرد.

امام جمعه فریدونکنار با تاکید بر اینکه شهروندان هم باید با شهرداری و شورای شهر همکاری داشته باشند خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند با پرداخت به موقع عوارض، ایجاد همدلی و کاهش تولید زباله به شهرداری و شورای شهر کمک کنند.

تقی‌پور تصریح کرد: بازوان مشورتی بنده در هیات اندیشه‌ورز، مشاوران جوان، کمیته توسعه شهرستان، اعضای ستاد و دفتر تلاش خود را به کار خواهیم بست تا نسبت به ارائه طرح و پیشنهاد به شهردار جدید کمک کنیم.

وی یادآورشد: ساحل هشت کیلومتری آزاد فریدونکنار چشم انتظار سرمایه‌گذاری است که ما از سرمایه‌گذاران بومی و پس از آن غیربومی دعوت می‌کنیم تا برای استفاده از این ظرفیت بسیار مناسب طرح‌های خود را به شورای شهر و شهرداری اعلام کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا