حجت‌الاسلام ماندگاری

هنر شهید نواب صفوی این بود که اولویت خود را مبارزه با منکر قرار داد

به گزارش بصیر به نقل مهر، حجت‌الاسلام محمد مهدی ماندگاری، پنچشنبه شب در سالگرد ارتحال شهید نواب صفوی در مسجد النبی مشهد اظهار کرد: هدف و هنر اصلی شهید نواب صفوی این بود که همانند امام حسین (ع) اولویت خود را مبارزه با منکر قرار داد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ناراحتی و غصه شهید نواب صفوی بیان کرد: تنها غصه شهید نواب صفوی این بود که مردم بایدها و نبایدهای الهی و امر به معروف و نهی از منکر را رعایت نمی‌کنند.

حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه شهید نواب صفوی توانست چهره اصلی منکر را به همه نشان دهد، افزود: بزرگترین امتیاز را باید به شهید نواب صفوی به دلیل از بین بردن ریشه منکر داد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نشان دادن چهره اصلی منکر خاطرنشان کرد: شهید نواب صفوی  فکر و ذهن خود را معطوف مبارزه با فساد و شراب خواری و چهره اصلی منکر یعنی شاه و حکوت پهلوی قرار داد.

وی با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر به معنای احترام به قانون است، ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر از سنت‌های دیرین قبل از اسلام بوده است.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: در قوانین الهی بایدها و نبایدها توسط ولی خدا مشخص می‌شود و در این راستا یکی از نشانههای امر به معروف و نهی از منکر اجرای بایدها و نبایدها است و دولت، ملت و مردم برای اجرای این بایدها و نبایدها اقدام می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا