خواص برای ولایت زدایی، قداست زدایی کردند/از طلحه و زبیرهای امروز انتقاد کنید

به گزارش بصیر، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی در گردهمایی منطقه ای ائمه جمعه کشور در این شهرستان، بیان داشت: از جمله اشتباهاتی که خواص در صدر اسلام داشتند، تفاوت عملکرد و رویکردشان بین دوره پیامبر(ص) با دوره امیرالمومنین علی(ع) بود.

وی افزود: اشتباهاتی که در دوره بنی اسرائیل رخ داده بود، در امت پیامبر(ص) نیز تکرار شد و با کمال تأسف باید گفت که این اشتباهات در عصر کنونی و بعد از امام راحل نیز از سوی خواص تکرار شده است.

وی اضافه کرد: در دوره پیامبر اسلام(ص) اکثر خواص از صراط مستقیم منحرف شدند ولی در دوره نظام جمهوری اسلامی اکثریت خواص به آرمان ها پایبند هستند.

سعیدی اظهار داشت: خواص دوره پیامبر اسلام(ص) برای ولایت‌ زدایی، قداست ‌زدایی کرده و شخصیت حضرت علی(ع) را ترور کردند که این عملکرد و رفتار در زمان ما نیز تکرار شده است.

وی با بیان اینکه امروز لفظ امام برای مقام معظم رهبری نیز شایستگی دارد، بیان کرد: در عصر علوی، مصاحبت و مطلق‌ نگری و ادعای صحابه بودن از جمله اشتباهات آن زمان بود و این اشتباه در زمان ما نیز تکرار شد و اطلاق یار امام تسری داده شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تصریح کرد: چرا اشتباهات گذشتگان را بار دیگر تکرار می کنیم و چرا جامعه ما به سمت گسست می رود و این نشان می دهد که نتوانستیم درست مرزبندی کنیم و معیار را بشناسیم.

وی بیان داشت: چرا نسبت به طلحه و زبیر انتقاد می کنید اما نسبت به کسانی که بعد از دوره امام(ره) همانند طلحه و زبیر عمل می کنند، حاضر به انتقاد نیستید؟

وی در ادامه بیان داشت: امروز در شرایطی قرار داریم که حاضر نیستیم در مقابل کسانی که علیه مقام معظم رهبری موضع گرفته اند، نقد داشته باشیم و اظهار نظر بکنیم.

سعیدی یادآور شد: در اتفاقات سال ۸۸ برخی ها فکر می کردند که دعوا بین احمدی نژاد و موسوی است در حالی که این طور نبود و اگر بصیرت به خرج می دادیم، متوجه می شدیم که دعوا بین حق و باطل است.

وی افزود: سکوت خواص در برابر عوامل فتنه از اشتباهاتی بود که منجر به طولانی شدن فتنه شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه عدم توجه به عوامل روی صحنه و پشت صحنه از دیگر موارد اشتباه است، گفت: ما نباید فقط عوامل روی صحنه را ببینیم بلکه باید کسانی که در پشت صحنه برنامه ریزی می کردند را با بصیرت خود بشناسیم زیرا دوباره شروع به طرح‌ ریزی فتنه دیگری می کنند.

وی ابراز داشت: در طول حیات این انقلاب فتنه های زیادی صورت گرفت که همیشه پشت صحنه های آن شناخته نشدند به واسطه اینکه سند و ردپایی از خود برجای نمی گذارند و برای خود حریم درست کرده اند.

سعیدی گفت: عناصر پشت صحنه فتنه ۸۸ را باید با کد شناخت و خواص باید این کدها را بشناسند و درک کنند چه کسانی فتنه را از ۶ ماه قبل از انتخابات طراحی کردند.

وی به تفاوت های دوره امام راحل و مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: تغییر در ماهیت جنگ و صحنه نبرد از جمله تفاوت ها است زیرا دیروز مرز ما شلمچه و مهران بود و امروز صحنه نبرد ما ساحل مدیترانه، سوریه، آمریکای لاتین و آفریقا است و برای دفاع از جهان اسلام شده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه در دوره مقام معظم رهبری ۶ جنگ رخ داده است، به بحران عراق اشاره و اضافه کرد: بررسی مسائل این بحران و چگونگی برخورد با آن نیازمند تدبیر است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با عنوان اینکه برخی خواص به دنبال مشارکت در قدرت هستند، توضیح داد: یکی از اشتباهات عصر علوی این بود که دو نوع نگاه نسبت به حکومت داشتند که مردم سالاری دینی و مردم سالاری سکولار از جمله این نگاه ها است.

سعیدی، حوزه فرهنگ را از دیگر موارد برشمرد و ادامه داد: در این حوزه تنها مساله فرهنگ، حجاب نیست بلکه مسأله فیس بوک، سینما، کتاب و… را نیز شامل می شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به حوزه اقتصاد اشاره داشت و گفت: دیدگاه های مختلفی در این حوزه وجود دارد که دیدگاه مقام معظم رهبری آزادی اقتصادی با نگاه عدالت اجتماعی است.

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا