آزادی های همیشگی در زادگاه خبرنگار فراری/موضع خانواده «مسیح علی نژاد» در مورد حجاب/تصاویر

به گزارش بصیر،  چندی است که کمپین آزادی‌های یواشکی زنان ایرانی در فیس بوک راه‌اندازی شده است و در ظاهر تعدادی از کاربران عکس های بدون حجاب خود را در این صفحه منتشر می‌کنند.

در معرفی این صفحه آمده: «این صفحه متعلق به هیچ گروه و جریانی نیست. صفحه دغدغه‌های زنانِ داخل ایران است و عکس‌ها تماماً مربوط به عکس‌هایی از شهرهای مختلف ایران است که زنان خودشان می‌فرستند.

تمامی دختران و زنان ایرانی در زادگاه‌شان گرفتار محدودیت‌های اجتماعی و قوانین بازدارنده هستند و در انتخاب پوشش آزاد نیستند. اما با وجود تمام این محدودیت‌ها گاهی خودشان آزادی‌هایی را تجربه می‌کنند که برای لحظه‌ای از بند این حصار‌ها‌‌ رها می‌شوند. این صفحه فقط همین لحظه‌ها را ثبت می‌کند تا دست یابی زنان به حق انتخاب پوشش. آزادی‌های یواشکی زنان در روایت‌های این صفحه آشکار می‌شود.

اگرچه این صفحه ادعا می کند که این عکس ها را کاربران می فرستند؛ اما تعدادی از کاربران نیز در این سایت ادعا کرده اند که عکس های شخصی آنها از سایت ها و صفحات آنها ربوده شده است و بدون اجازه در این سایت منتشر شده است.

هر چند این صفحه نیز با استقبالی از سوی مخاطبان مواجه نشده است؛ اما یکی از گردانندگان و سینه چاکان اصلی این صفحه مسیح علی نژاد، خبرنگار فراری از ایران است که با وجود اینکه در خارج از کشور زندگی می کند عکس های خود را در حال برداشتن حجاب به کرات در این سایت منتشر کرده است.

با نگاهی به خانواده این خبرنگار فراری در ایران و زندگی ساده این خانواده می توان به این نکته رسید که خانواده علی‌نژاد یک خانواده سنتی است و تمامی عکس هایی که این خبرنگار فراری از خانواده اش منتشر کرده است، با حجاب محلی گرفته شده است.

مادر مسیح علی‌نژاد در روستایی در بابل زندگی می کند

شاید گوشزد کردن این نکته به خانم به اصطلاح خبرنگار خالی از لطف نباشد که زمانی که خانواده وی در امور دینی همچنان مقید به رعایت حجاب اسلامی هستند، چرا وی در تلاش است تا به عقیده خودش جریانی را علیه حجاب راه اندازی کند؟

همچنین این سوال مطرح است که آیا این خبرنگار فراری حاضر می شود عکس های مادر و مادربزرگ خود را بدون حجاب در فضای مجازی منتشر کرده و به قول خودش از بند حجاب آنها را رها کند؟

مادربزرگ مسیح علی نژاد در بابل

یکی از عکس هایی که این خبرنگار فراری در صفحه فیس بوک خود گذاشته حضور وی در سفر زیارتی حج با حجاب کامل است.

این خبرنگار فراری فراموش کرده است که اگر حجاب وی در ایران اجباری بود چرا با خارج شدن از کشور در سفر به عربستان، حجاب خود را برنداشته و در آنجا هم با حجاب کامل عکس گرفته است.
عکس های دیگری نیز از این خبرنگار فراری وجود دارد که نشان می دهد نوع پوشش و حجاب وی آنقدر هم اجباری نبوده است که با راه افتادن این کمپین عکس های بی حجاب خود را با اشتیاق منتشر می کند.

باید از این خبرنگار فراری پرسید با توجه به استقبال اندک از این کمپین با کدام انگیزه در تلاش است با عقده گشایی های دیرینه خود، عکس های بی حجابش را به طور گسترده منتشر کند؟

آیا سوت و کف زدن‌های معاندین و ضد انقلاب انگیزه ای شده است تا وی حیای خود را زیر پا گذاشته و عکس‌های خود را در دسترس همگان قرار دهد؟

از روز گذشته «کمپین آزادی های همیشگی» برای مقابله با کمپین آزادی یواشکی راه اندازی شده و زنان غیور و عفیف ایرانی و آحاد مردم به این کمپین ارزشی پیوستند.

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا