دبیر اول هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه 1401:

اعلام جزئیات طرح خرید خدمت سربازی/درآمد طرح به نفع اقشار بی‌بضاعت هزینه می‌شود

دبیر اول هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه 1401 با اعلام جزئیات طرح خرید خدمت سربازی گفت: درآمد طرح به نفع اقشار بی‌بضاعت هزینه می‌شود.

به گزارش بصیرنیوز، علی‌اصغر باقرزاده عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ در گفت‌وگو با خبرنگار ما از موافقت این کمیسیون با خرید خدمت سربازی در سال آینده البته با شرایط خاص خبر داد و اظهارکرد: بنابر اعضای کمیسیون تلفیق کسانی که دارای پنج سال غیبت سربازی بوده و دارای برخی مشکلات جسمی یا روحی روانی هستند می‌توانند با پرداخت مبالغی از رفتن به خدمت سربازی معاف شوند.

وی خاطرنشان کرد: در این پیشنهاد برای افرادی که دارای مدرک تا فوق دیپلم هستند ۲۵۰ میلیون تومان، برای کارشناسی و کارشناسی ارشد ۴۰۰ میلیون تومان و برای پزشکان عمومی و دکترای تخصصی ۶۰۰ میلیون تومان درنظر گرفته شد.

دبیر اول هیات رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ تصریح کرد: همچنین برای کسانی که دارای فرزند باشند و بخواهند از معافیت خرید خدمت سربازی استفاده کنند، به ازای هر فرزند ۲۰ درصد تخفیف درنظر گرفته شده است.

باقرزاده در پاسخ به این سوال که آیا این طرح فقط به نفع افراد سرمایه‌دار جامعه نیست، گفت: البته این نظرات در کمیسیون مطرح شده بود اما در پاسخ به این سوال باید گفت؛ باتوجه به اینکه درحال حاضر هیچ اهرم فشار یا مشوقی برای غایبان سربازی وجود ندارد طرح خرید خدمت سربازی البته با شرایط خاص می‌تواند هم مشوقی برای غایبان و هم محل درآمدی برای کشور باشد.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار یادآورشد: محل هزینه درآمد حاصله از طرح خرید خدمت سربازی مشخص شده و این مبالغ به خزانه دولت واریز شده و پس از آن به نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی و دیگر نهادها اختصاص پیدا می‌کند تا صرف اقشار بی‌بضاعت جامعه شود.

وی تاکید کرد: این قانون دائمی نبوده و به‌صورت سالانه است که احتمال تغییر و بازگشت آن به قانون موجود در سال‌های آینده وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا