با روسیه بر سر اجرای شرایط ژنو ۱ به توافق رسیدیم

به گزارش بصیر به نقل از سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران “وندی شرمن” معاون وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگو با شبکه العربیه مدعی شد،با روسیه بر سر اجرای شرایط ژنو ۱ به توافق رسیدیم.
 
وزير خارجه آمريکا گفت: از جمله اهداف مذاکرات ژنو دو تشکيل يک دولت انتقالی با اختيارات کامل است که هر دو طرف در آن شرکت داشته باشند. 
 
وی افزود: چهل سازمان و کشور طی چند هفته گذشته تاکنون در مونتروی سوئيس بر اين مساله تاکيد کرده اند که هدف از اين مذاکرات انتقال قدرت است و از جمله کساني که اين مساله را پذيرفته است سرگئي لاوروف وزير خارجه روسيه است.خود لاوروف بر اهميت تشکيل هيئت انتقال قدرت با اختيارات کامل تاکيد کرد و تنها طرفي که با اين مساله مخالفت کرده است نظام سوريه بوده است. اميدوارم نظام سوريه همچون ائتلاف ملي مخالفان با جديت بيشتري به اين مذاکرات بنگرد.
 
شرمن ادعا کرد: “مذاکرات ژنو دو هنوز شکست نخورده است” اما بايد پذيرفت که اين مذاکرات شرائط سختي را تجربه مي کند. ما درک مي کنيم که اين فرايند داراي فراز و نشيب است و اين مساله ای طبيعي است. در سايه جنگی که ما تلاش می‌کنيم به آن پايان دهيم اين مذاکرات دشوار خواهد بود و لحظات سختي در مسير مذاکرات وجود خواهد داشت با اين حال ما منتظر تحقق نتايج هستيم.

وی در ادامه مدعی شد، نظام سوریه باید با جدیت به مذاکرات نگاه کرده و نقش سازنده ای را ایفا کند.

در همین حال برخی مقامات آمریکایی مدعی هیات سوریه را متهم به فریب کاری در روند مذاکرات کردند و از مسکو خواستند تا فشار بیشتری را بر دمشق وارد کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا