رئیس اداره بیمه سلامت فریدونکنار خبر داد

هزینه ۹۰ میلیاردی برای سلامت مردم فریدونکنار طی ۹ ماه/طرح بیمه رایگان در محله‌های کم‌برخوردار اجرا شد

رئیس اداره بیمه سلامت فریدونکنار از هزینه 90 میلیاردی برای سلامت مردم فریدونکنار طی 9 ماه خبر داد و گفت: طرح بیمه رایگان در محله‌های کم‌برخوردار این شهرستان اجرا شد.

به گزارش بصیرنیوز، هنگامه ذاکریان در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه اداره بیمه سلامت از سال ۹۴ در فریدونکنار تاسیس شده است اظهارکرد: درحال حاضر تعداد ۳۲ هزار و ۹۶۱ نفر از شهروندان فریدونکناری تحت پوشش صندوق‌های این بیمه قرار دارند.

وی با اشاره به آمار نفرات بیمه شده در صندوق‌های بیمه سلامت فریدونکنار، خاطرنشان کرد: تعداد ۱۵ هزار و ۵۳۵ نفر در صندوق روستایی، دو هزار و ۶۳۸ نفر از کارمندی، ۳۷۹ نفر ایرانیان، هزار و ۶۲۳ نفر سایر اقشار و ۱۲ هزار و ۷۸۹ نفر از بیمه رایگان سلامت همگانی استفاده می‌کنند.

رئیس اداره بیمه سلامت فریدونکنار با بیان اینکه ۱۲۳ نفر از بیماران خاص تحت پوشش این بیمه هستند، تصریح کرد: ۵۱ بیمار تالاسمی، ۳۰ بیمار ام اس، ۲۹ بیمار دیالیزی، ۱۱ بیمار پیوندی و دو بیمار هموفیلی از حمایت‌های بیمه سلامت برخوردار هستند.

ذاکریان افزود: در مدت ۶ سال بالغ بر ۲۷۶ هزار نسخه در بخش سرپایی و بالغ بر ۲۳ هزار پرونده در بخش بستری و تعداد ۷۲۰ پرونده مربوط به اسناد پزشکی بیماران در قالب خسارت متفرقه رسیدگی شد.

وی ادامه داد: همچنین بالغ بر ۳۸ هزار نسخه سرپایی موسسات خصوصی طرف قرارداد با بیمه سلامت پذیرش و رسیدگی شد.

رئیس اداره بیمه سلامت فریدونکنار یادآورشد: در این شهرستان هشت داروخانه، یک آزمایشگاه، سه فیزیوتراپی، سه متخصص، ۱۶ پزشک خانواده و دو درمانگاه طرف قراداد با بیمه سلامت هستند که در این مدت بالغ بر هزار و ۲۰۰ بازدید محسوس و نامحسوس از آن‌ها صورت گرفت.

ذاکریان با اشاره به اینکه فریدونکنار در رتبه اولین شهرستان‌های آغاز کننده نسخه‌نویسی الکترونیکی در مازندران بوده است اظهارکرد: هم‌اکنون روزانه بین ۱۵۰ تا ۱۸۰ نسخه الکترونیکی در شهرستان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه در فریدونکنار طرح بیمه کردن رایگان افراد فاقد بیمه در محلات کم‌برخوردار اجرا شده است خاطرنشان کرد: با همکاری نهادهای مختلف تاکنون ۱۳۰ نفر از این افراد طی یک هفته به صورت رایگان زیر چتر حمایتی بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.

رئیس اداره بیمه سلامت فریدونکنار تصریح کرد: این اداره طی مدت ۶ سال با هزینه ۶۰۰ میلیارد ریالی در زمینه سلامت سهم به‌سزایی در گردش اقتصادی این شهرستان داشته که ۹۰ میلیارد ریال از این مبلغ فقط به ابتدای سال جاری تا آذر ماه اختصاص داشت.

ذاکریان با اشاره به احداث ساختمان مستقل اداره بیمه سلامت در فریدونکنار گفت: این ساختمان که کلنگ آن سال ۹۵ به زمین زده شده بود پس از پنج سال در چهار طبقه به مساحت ۸۹۶ مترمربع و با ارزش بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا