عملکردها و عمل‌نکردهای 50 ماهه نصیری؛

از نداشتن راهبرد تا ثبت نشان جغرافیایی برنج فریدونکنار

فرماندار سابق فریدونکنار با اشاره به عملکردها و عمل‌نکردهای خود در مدت تصدی مسئولیتش گفت: ما فرمانداران عصر مشکلات بوده‌ایم که نمی‌توانستیم راهبرد داشته باشیم.

به گزارش بصیرنیوز، محمدمهدی نصیری فرماندار سابق فریدونکنار در مراسم تودیع خود و معارفه فرماندار جدید این شهرستان گفت: خدمتی که انجام دادیم وظیفه ما بوده و نسبت به هر کاستی که صورت گرفت به دفعات عذرخواهی کردیم.

وی خاطرنشان کرد: ما فرمانداران عصر مشکلات فراوان ازجمله نبود بودجه، تحریم و کرونا بوده‌ایم که در چنین شرایطی من چه راهبردی می‌توانستم داشته باشم.

فرماندار سابق فریدونکنار تصریح کرد: زمانی که ما فرمانداری فریدونکنار را تحویل گرفتیم کارگران بندر بیش از هشت ماه حقوق نگرفته بودند اما امروز با اصلاح رژیم حقوق بندر و با استفاده از امکانات دولتی بندر فریدونکنار به‌عنوان بندر پویا و فعال مازندران است.

نصیری یادآورشد: گمرک فریدونکنار به‌عنوان ۱۰ گمرک نخست کشور است که البته این امر به غیر از همکاری مسئولان استانی و کشوری امکان نداشت.

وی افزود: فریدونکنار دارای یک ساحل آزاد است که بلااستفاده بود اما با همکاری شورا و شهرداری دوره‌های مختلف این شهر توانستیم ۸۵ هکتار به حریم شهر اضافه کنیم و ۳۰ هکتار آماده برای دریافت سند منابع طبیعی داریم.

فرماندار سابق فریدونکنار یادآورشد: مدت‌ها بود برنج فریدونکنار درحالی که برنج درجه یک کشور است اما به نام این شهر تخلیط صورت می‌گرفت که با همکاری اتحادیه برنج‌فروشان نشان جغرافیایی آن ثبت و به عنوان یک اعتبار مطرح شد.

نصیری تاکید کرد: در فریدونکنار ۶۸ شالیکوبی وجود دارد که دو ماه از سال بیکار هستند که از استاندار می‌خواهیم پیگیری انجام دهند تا به جای واردات برنج سفید به کشور، برنج قهوه‌ای وارد کنیم تا شالیکوبی‌ها آن را به برنج سفید تبدیل کنند و از این ظرفیت استفاده شود.

وی اظهارکرد: در مدت ۵۰ ماه و ۶ روزی که مسئولیت فرمانداری فریدونکنار بر عهده من بوده تلاش کردم در خدمت مردم باشم و برای آن‌ها کار کنم.

فرماندار سابق فریدونکنار گفت: تشکیل نخستین ستاد کرونا در مازندران، جمع‌آوری نزدیک به هفت میلیارد تومان کمک مردمی برای مقابله با کرونا، انجام موافقت‌های اصولی فروان بین شهر و بندر، احداث مزرعه پرورش ماهی، قرار دادن فریدونکنار به‌عنوان منطقه کمتر توسعه یافته، احیای آب‌بندان، تهیه سند توسعه شهرستان، نگارش طرح جامع تالاب، ثبت خانه‌های میراثی از جمله مهمترین اقدامات ما بود.

نصیری خاطرنشان کرد: عدم وضوح خط مرزی، تقاطع غیرهمسطح و سوخت‌رسانی برای کشاورزان از جمله مشکلات مهم فریدونکنار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا