نگاهی به عملکرد یک ماهه ابراهیم‌نژاد گرجی؛

آقای فرماندار؛ لطفا مردمی بمان

آقای "ابراهیم‌نژاد گرجی" نباید سرمایه‌ای بزرگ به اسم امید مردم فریدونکنار را به راحتی از دست دهد چراکه آن‌ها پس از سال‌ها دارند به یک مسئول اعتماد و به او امیدوار می‌شوند.

به گزارش بصیرنیوز، یک ماه گذشته بود که زنگ تغییر فرماندار در فریدونکنار به صدا درآمد و کوروش ابراهیم‌نژاد گرجی به‌عنوان هشتمین فرماندار این شهرستان جایگزین محمدمهدی نصیری شد که بیش از چهار سال بر صندلی فرمانداری فریدونکنار تکیه زده بود.

ابراهیم‌نژاد گرجی که پس از مراسم معارفه و به محض دریافت گزارشی مبنی بر آب‌گرفتگی یکی از روستاهای فریدونکنار بدون تعلل برای بررسی مشکل وارد آن روستا شد خبر از یک تغییر گفتمانی در مدیریت ارشد فریدونکنار داد.

هنوز چهار روز از معارفه فرماندار جدید نگذشته بود که سال جدید فرارسید و فریدونکنار که یکی از مقاصد گردشگری است شاهد حجم زیادی از مسافران و همزمان به دلیل کمبود زیرساخت دچار مشکلات مختلفی همچون ترافیک و قطعی آب شد که ابراهیم‌نژاد گرجی را در همان ابتدا وارد چالش سختی کرد اما او با حضور میدانی و ارتباطات قوی توانست بخش زیادی از این مشکلات را مرتفع یا مدیریت کند.

پس از گذشت تعطیلات نوروز و با فرارسیدن ماه مبارک رمضان طرحی به نام ۳۰ شب، ۳۰ مسجد و ۳۰ خدمت از سوی نهاد امامت جمعه و فرمانداری فریدونکنار کلید زده شد تا بهترین فرصت برای آقای فرماندار باشد تا با محلات و مشکلات مردم شهرستان از نزدیک آشنا شود و همچنین در این طرح که تمام مسئولان ادارات همپای فرماندار در مساجد حاضر می‌شوند موظف هستند در سریعترین زمان مشکلات محلات را رسیدگی و برطرف کنند.

نکته‌ای که در این مدت کوتاه برای مردم فریدونکنار ثابت شده و بسیار از آن خرسند هستند حضور میدانی آقای فرماندار در نقاط مختلف و ارتباط نزدیک او با مردم است که عدم وجود چنین رفتار و گفتمانی طی سالیان گذشته از سوی مسئولان فریدونکنار مردم شریف این شهرستان را آزار می‌داد.

اما مسئله‌ای که بسیاری از دلسوزان نسبت به آن نگران هستند این است که نکند فرماندار جدید از شیوه رفتاری فعلی خسته شود و به مرور زمان آن را تغییر دهد و دچار روزمرگی و فاصله از مردم شود.

همچنین برخی از منتقدان اینگونه کارهای ابراهیم‌نژاد گرجی را امری سطحی و به نوعی پوپولیستی دانسته و هدف او را فریب افکار عمومی می‌دانند.

آقای فرماندار باید بدانند که نقد مسئله‌ای است که برای مدیران در هر سطحی به صورت معمول وجود دارد و ایشان باید با آغوشی باز نقدهای منصفانه را بپذیرد و نسبت به برخی برچسب زدن‌ها و قضاوت‌های نادرست بی‌توجه باشد تا وارد حاشیه‌ نشود.

اما آنچیزی که هم‌اکنون دلسوزان “خطه مبارک” نسبت به آن نگرانی دارند امری بسیار صحیح است که آقای فرماندار باید به آن توجه زیادی داشته باشد چراکه ایشان در گام اول برای خود عنوان “خدمت‌گزارترین” را انتخاب کرد و مدعی شد که خط مشی او کار کردن است که همین امر موجب شد انتظارات مردمی نسبت به او افزایش پیدا کند.

حال باتوجه به نوع گفتمانی که ابراهیم‌نژاد گرجی برای مسیر کاری خود انتخاب کرده و البته مردم مظلوم فریدونکنار بسیار به این گفتمان نیازمند هستند، نباید هیچ فاصله‌ای بین رفتار حال حاضر و عملکرد چند ماه آینده او به وجود آید بلکه حتی در ماه‌های آینده باید شاهد اتفاق‌های بزرگ و خبرهای خوب برای پیشرفت فریدونکنار باشیم.

آقای فرماندار باید این نکته مقام معظم رهبری را که در دیدار اخیر با کارگزاران نظام مطرح کردند را سرلوحه کار خود قرار دهند که “مردمی ماندن سخت‌تر از مردمی بودن است” و باید در کنار مردم ماند تا آن‌ها طعم خدمت کردن را بچشند.

یک مسئله دیگر آن است که آقای فرماندار باید این موضوع را فکر و فرض کند که همین الان ۶ ماه از آمدنشان گذشته و آن‌وقت فریدونکنار به چه نقطه‌ای رسیده؟ چراکه اگر در مدتی که گذشت هیچ تغییری صورت نگیرد، مردم به راحتی از مسئولی که شاید هم‌اکنون از عملکردش بسیار راضی باشند عبور می‌کنند و از او هم به مانند مدیران گذشته ناامید می‌شوند.

نکته پایانی؛

آقای “ابراهیم‌نژاد گرجی” نباید سرمایه‌ای بزرگ به اسم امید مردم فریدونکنار را به راحتی از دست دهد چراکه آن‌ها پس از سال‌ها دارند به یک مسئول اعتماد و به او امیدوار می‌شوند و همچنین آنقدر باید از خود تلاش به خرج دهد و فریدونکنار را به نقطه اوج برساند تا پیشگویی‌هایی برخی افراد که هم‌اکنون فقط درحال ارسال موج منفی هستند به امری باطل تبدیل کند.

سیدمرتضی رضویان مدیرمسئول بصیرنیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا