امام جمعه فریدونکنار تاکید کرد

وجود نیروهای غیرمتخصص و ناکارآمد در دستگاه‌های اداری مشکل‌زا است/لزوم وضع قوانین محکم در برخورد با هنجارشکنان

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه وجود نیروهای غیرمتخصص و ناکارآمد در دستگاه‌های اداری مشکل‌زا است گفت: نمایندگان مجلس برای برخورد با هنجارشکنان اجتماعی قوانین محکمی وضع کنند.

به گزارش بصیرنیوز، حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور در خطبه‌های نمازجمعه فریدونکنار اظهارکرد: استاندار مازندران بنا بود که در میدان بماند و به لطف الهی انسان پرتلاشی هستند که اقدامات ایشان قدردانی مقام معظم رهبری را به‌دنبال داشت.

وی خاطرنشان کرد: اما استاندار مازندران و همچنین فرماندار فریدونکنار که هر دو از خدمت‌گزاران به مردم هستند باید به این نکته چند روز گذشته مقام معظم رهبری توجه داشته باشند که باید مردمی بمانند.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه برای تحقق شعار سال نیاز به چاپلوسی و تملق نیست تصریح کرد: برای توجه به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری اعلام می‌شود باید با برنامه، مردمی و انقلابی بود و ماند تا کار درست را انجام داد.

تقی‌پور یادآورشد: ما اگر می‌خواهیم در استان و شهرستان برای تحقق شعار سال گام برداریم باید راهبردها، راهکارها و موانع تولید دانش بنیان را بررسی کنیم.

وی یادآورشد: در کشورهای توسعه یافته، ۵۰ درصد تولیدات ناخالص ملی مربوط به تولیدات دانش بنیان است اما این امر در ایران زیر دو درصد است و بخش زیادی از این عقب‌ماندگی به دلیل برخی کم‌کاری‌ها و مانع تراشی‌ها است.

امام جمعه فریدونکنار با بیان اینکه بسیاری از مشکلات فعلی به دلیل سوءمدیریت است، تاکید کرد: بنابر نظر کارشناسان  فقط ۲۰ درصد از عقب‌ماندگی‌های کشور مربوط به تحریم می‌شود.

تقی‌پور گفت: استاندار مازندران و فرماندار فریدونکنار باید بدانند که وجود نیروهای غیرمتخصص، مصرف‌گرا و ناکارآمد در بدنه دستگاه‌های اداری و سازمانی مشکلات و عقب‌ماندگی‌های زیادی را به وجود آورده است.

وی وجود فساد اقتصادی از مشکلات بعدی کشور دانست و اظهارکرد: مسئولان قضایی و فرماندار شهرستان توجه داشته باشند اگر ریشه فساد در شهرستان شناخته شد، نهاد امامت جمعه برای ریشه کنی فساد آمادگی حمایت های لازم را دارد.

امام جمعه فریدونکنار خاطرنشان کرد: ضعف در مدیریت اقتصادی، وجود فرآیند دست و پاگیر بروکراسی اداری و ضعف در برخی از بخش های خصوصی حمایت شده از جمله مشکلات دیگری است که موجب عدم پیشرفت لازم در استان و شهرستان شده است.

تقی‌پور با دو پیشنهاد برای استاندار مازندران برای تقویت تولید دانش بنیان، تصریح کرد: برای راهبری مسائل مرتبط با تحول در تولید و هماهنگ سازی همه مجموعه ها برای تولید دانش بنیان یک مدیر مشخص شود و همچنین از نخبگان در زمینه های مختلف برای تصمیم سازی و آموزش کارآفرینان استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه تشکیل ستاد تدوین سند تحولی پیشرفت و آبادانی فریدونکنار امری مبارک است گفت: این ستاد که به دستور فرماندار و با حضور جمعی از نخبگان شکل گرفت جای بسی امیدواری دارد و البته باید در کوتاهترین مدت این سند اماده شده و تحویل مسئولان استانی شود.

امام جمعه فریدونکنار اظهارکرد: مسئولان استانی این باور را دارند که چون از فریدونکنار طرحی نیامده به همین دلیل اعتباری برای این شهرستان تخصیص پیدا نکرده و اعتبار لازم وجود دارد که مسئولان و نخبگان فریدونکنار باید کارهای عقب مانده را هرچه زودتر به سرانجام برسانند.

تقی پور با قدردانی از اقدام دولت برای انتشار لیست ابربدهکاران بانکی تاکید کرد: البته این کار کافی نیست بلکه باید مشخص شود چه میزان از تسهیلات دریافت شده در محل مقرر هزینه شده و همچنین این لیست ها باید به روز رسانی شده و قوه قضاییه هم باید برخوردهای بازدارنده داشته باشد..

وی با انتقاد از نحوه برخورد با هنکارشکنان اجتماعی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی افراد در حدی هنجارشکنی می کنند که احساسات مومنین جریحه دار می شود اما سطح برخورد با این افراد بسیار پایین است که لازم است نمایندگان مجلس با همفکری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در برخورد با هنجارشکنان اجتماعی قوانینی محکمی را وضع کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا