کارشناس مسائل مذهبی:

شب قدر، شب آشتی با خدا است

کارشناس مسائل مذهبی شب قدر را شب آشتی با خدا دانست و گفت: برخی افراد به دلیل درگیر شدن در زندگی روزمره با خدا فاصله گرفته یا اینکه ناامید از رحمت و مغفرت او می‌شوند که در این شب می‌توانند دوباره به خدا نزدیک شوند.

به گزارش بصیرنیوز، حجت‌الاسلام محمد درویشی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به فضیلت‌های شب قدر، اظهارکرد: همانطور که در روایات آمده شب قدر از جمله شب‌هایی است که نسبت به دیگر شب‌ها برتری زیادی دارد.

وی خاطرنشان کرد: یک شب قدر برابری می‌کند با هزار ماه که حدود ۸۳ سال بوده و این مدت برابر با عمر طبیعی انسان است پس بنابراین اگر هر انسان یک شب از این شب‌های قدر را درک کند در واقع یک عمر را به نیکویی سپری کرده است.

کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه شب قدر شب مقدرات و تعیین سرنوشت است، تصریح کرد: در این شب هویت و شخصیت انسان تا سال بعد رقم می‌خورد و خداوند برای انسان‌هایی که در این شب بیدار بمانند و با تمام وجود با خداوند و ملکوتیان نجوا کنند، روحیه و شخصیت مناسب عطا می‌کند.

درویشی با اشاره به اینکه تمام جانداران حتی طیور در این شب مشغول راز و نیاز می‌شوند، یادآورشد: ما انسان‌ها که دارای عقل و خرد و اندیشه هستیم حیف است که از این شب به خوبی استفاده نکنیم.

وی افزود: شب قدر یعنی انسان باید ارتباط معنوی خود را با خدا زیاد کند، انسانیت اصیل را پیدا کرده و تغییراتی را در خود به‌وجود آورد.

کارشناس مسائل مذهبی شب قدر را شب آشتی با خدا دانست و گفت: برخی افراد به دلیل درگیر شدن در زندگی روزمره با خدا فاصله گرفته یا اینکه ناامید از رحمت و مغفرت او می‌شوند که در این شب می‌توانند دوباره به خدا نزدیک شوند.

درویشی با اشاره به اینکه شب قدر شب وصال با معشوق و اکسیر حیات است و البته همه این ها ملزم به بیدار ماندن و شب زنده‌داری است، ادامه داد: در آموزه‌های دینی ما آمده که امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) در شب‌های قدر فرزندان خود را بیدار نگه می‌داشتند تا از فضیلت این شب بهره‌مند شوند.

وی اظهارکرد: برخی افراد شاید در زمان مراسم‌های شب قدر مشغول کار باشند که هیچ ایرادی ندارد و آن‌ها هم می‌توانند همزمان با کار خود با خدا نجوا کنند و مطمئن باشند که خداوند صدای آن‌ها را می‌شنود.

کارشناس مسائل مذهبی، قرآن به سر را مهمترین عمل شب‌های قدر عنوان کرد و یادآورشد: قرآن به سر کردن به معنای این است که قرآن عمق وجود ما را بگیرد و ما به نورانیت دست پیدا کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا